Baarmoederkanker vaccinatie

Heyyy, dit klinkt waarschijnlijk heel erg dom, maar ik kreeg dus een uitnodiging voor een baarmoedervaccinatie.... Ik ben best bang voor prikken tbh 🙈 Hebben jullie deze prik gehad? Zo ja, deed het pijn?

Ik hoop dat ik reacties krijg
Xxx

6 mrt 2019, ScaredCow🤪😂


Reacties

plaats reactie
1

Heyy lieve ***,
Misschien kan je om verdoving vragen. Of misschien mag je daar een muziekje op zetten voor afleiding.
Alvast sterkte.😘💖

6 mrt 2019, 18:03, Eva💞
2

Heey,
Ik heb de baarmoederhalskanker vaccinatie een tijdje terug ook gekregen. Ze stelden bij mij gewoon een vraag en als ik dan aan het denken was, prikte ze gelijk. Ik had het eigenlijk bijna niet in de gaten. Ik voelde er niet zo veel van.
Succes!

7 mrt 2019, 14:03, 990
3

Ik voelde het wel ja maar een paar uur later merkte ik er niks meer van. Er zijn wel dingen die meer pijn doen!

9 mrt 2019, 09:03, L
4

Hey,
De prik zelf voelde ik zelf maar een klein beetje, het is echt 2 sec een beetje een naar gevoel en dan niet meer, dus maak je geen zorgenn!! Succes x

13 mrt 2019, 22:03, Anoniemmm
5

Ik heb hem vorig jaar gehad, stelt echt niks voor!💪🏻✨je moet gwn ff de andere kant op kijken

17 mrt 2019, 22:03, Meeeee
6

OMG IK BEN ZOO BANG VPOR PRIKKEN! Ik heb de prik wel gekregen vorig jaar, je moet hem 2x. De 1e x verliep bij mij dus niet al te soepel( ik deed er 30 min over en er moesten 3 mensen me vasthouden). De 2e keer ook niet heel soepel maar wel beter. Als ik eerlijk ben, die prik voelde je echt amper😂. Maar alsnog, als ik nu weer een prik moet krijgen, flip ik was weer😂. Hopelijk is het minder erg bij jou
Sterkte
Xx

21 mrt 2019, 16:03, Anoniemxx
7

Hoi hoi, ik heb de prik niet gehad. Ik weet niet hoe het nu zit maar toen ik de uitnodiging kreeg was de prik nog niet goed onderzocht en was er een kans van 30% dat je van de prik juist wel kanker zou krijgen.

21 mrt 2019, 23:03, Laura
8

Sorry Laura, maar dat is echt onzin. Van het Cervarix-vaccin krijg je geen kanker. Nu niet en vroeger ook niet. Het verkleint juist de kans op baarmoederhalskanker enorm!

Met dit soort onzin breng je mensen aan het twijfelen over een vaccin dat wetenschappelijk gezien gewoon goed werkt. Dit soort onzin zeggen is gevaarlijk en onverantwoord.

22 mrt 2019, 05:03, Kim96
9

Hoi hoi kim96, ik weet niet wanneer jij de prik gehad hebt of dat je hem nog moet krijgen. Maar wij kregen een uitnodiging van de gemeente met daarbij een brief over informatie over het vaccin en de ziekte, hierop stonden ook de ricico’s. Het is een vaccin onwikkeld in de verenigde staten en nog niet honderd procent veilig. In de vs hebben ze het vaccin getest op een aantal vrouwen en 30% kreeg baarmoederkanker in hetzelfde jaar als dat zij het vaccin kregen. Om de prik te nemen hadden wij een handtekening van onze ouders en onszelf nodig. Waarin wij aan moesten geven dat de gemeente niet aan sprakelijk is als ik kanker zou krijgen. Aan de hand daarvan hebben wij besloten het niet te doen. Maar nogmaals weet ik niet hoe het nu zit, want ik heb die uitnodiging ook al zo’n 9 jaar geleden gekregen.
Daarnaast is het niet gevaarlijk en onverantwoord om alle goede én slechte kanten te weten.

22 mrt 2019, 15:03, Laura
10

Jij zegt dat er een kans is van 30% dat je kanker krijgt van die prik, dat is niet waar. De vaccinatie beschermt tegen twee types van HPV die samen verantwoordelijk zijn voor zo'n 70-80% van alle baarmoederhalskankergevallen. De prik beschermt dus niet tegen minder voorkomende vormen van baarmoederhalskanker, maar het is echt niet zo dat je kanker krijgt van die vaccinatie. Door dat te stellen zaai je onrust, en zijn er misschien juist meiden die daarom niet de vaccinatie nemen die hun juist tegen zo'n vreselijke ziekte kan beschermen.

Nogmaals, er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat de vaccinatie kanker kan veroorzaken. Dat is je reinste onzin.

22 mrt 2019, 17:03, Kim96

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.