Baarmoederhalskanker prik? DOEN!

Hiii ik hoor de laatste tijd veel over de baarmoederhalskanker prik ik ben nu 14 en heb ze allebei gedaan. Ik ben niet ziek geworden en ik heb ook geen bijwerkingen gekregen. Er gaan ook verhalen van vroegen rond. MAAR DENK NA! Het is veranderd de prikken zijn beter! Mijn advies voor alle meisjes die m moeten... DOE T!!! Je voorkomt dat je kanker krijgt door een paar seconden een prikje te krijgen! Ik snap niet waar sommige meiden over zeuren!

DOE DIE PRIK!!!!
XXX Lotte

28 jun 2017, Lotte


Reacties

plaats reactie
1

Ja ik ben ook 14 en ik had er nul, nul last van!! Dus zeker doen xx

29 jun 2017, 07:06, **
2

Ik ken niemand die volwassen is en die ziekte heeft gehad, het klinkt raar maar sommige bazen van die bedrijven 'verzinnen' die prikken om zo meer geld te krijgen (echt waar!) daarom heb ik heb zelf ook niet gedaan en ik ben nog kerngezond. Als je bijv iemand in je familie hebt die het wel heeft ( gehad) dan is het wel beter

29 jun 2017, 16:06, Tja
3

JA DOE HET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

29 jun 2017, 22:06, VRIENDLOOSKIND MAAR WEL HEEL AARDIG
4

NEE DOE HET NIEEEEET!!!+
Ik heb het niet gedaan maar een nichtje van mij wel EN ZIJ KREEG EPILEPSISCHE AANVALLEN EN KREEG CONSENTRATIEPROBLEMEN!!!!

JE WEET NIET HOE JOU LICHAAM EROP REAGEERD!

30 jun 2017, 13:06, Lala
5

hey weet jij hoe vaak het voorkomt?

22 jul 2017, 17:07, .
6

Kijk, het kan fout gaan. Maar ik ben wel ingeënt omdat kanker in mijn familie zit, allemaal verschillende soorten dus thats why. Als dit niet zo is en je bent bang, oke dan zou ik er nog even over nadenken wat je echt wil. Ik was gwn te bang dat ik kanker zou krijgen dus ja

22 jul 2017, 23:07, Cutiepieee
7

Wel doen!!!!
Ze brengen zo'n inenting niets voor niets op de markt. Het zorgt ervoor dat je die ziekte waarschijnlijk niet krijgt. En het heeft helemaal niets met geld ofzo te maken. De regering verdient er zelfs aan als het werkt, want dan hoeven ze minder geld uit te geven aan ziekenhuizen etcetera. Misschien heb je na de prik last van je arm, maar dat is tijdelijk. Daar kom je echt wel weer vanaf en dat is stukken beter dan later kanker krijgen.

6 aug 2017, 16:08, anoniem
8

Hoii ik heb de prik niet genomen kanker komt wel erg veel voor in de familie maar Mn moeder heeft eerst goed nagedacht of ik het wel of miet zal doen maar Mn nicht kreeg hele erge bijwerkingen en Mn moeder kent ook iemand die die prik had gehad en vervolgens met baarmoederhalskanker kreeg dusja daarom heb ik hem niet genomen

20 aug 2017, 23:08, Anndjca
9

Ik heb die prik destijds wel genomen. Maar het is een misverstand dat je dan geen baarmoederhalskanker kan krijgen. De prik beschermt tegen twee vormen van een bepaald virus, en in 80% van de gevallen wordt baarmoederhalskanker door één van die twee vormen veroorzaakt. Er is dus wel een kans dat je door een andere vorm toch kanker krijgt, waar die prik niet tegen beschermt. Maar de kans dat je baarmoederhalskanker krijgt is veel kleiner. Dat er nog wel een kleine kans is, is geen reden om die prik niet te nemen.

Maar het werkt, het is wetenschappelijk bewezen en de kans op eventuele bijwerkingen van dat prikje is erg klein. De voordelen zijn aantoonbaar groter dan de nadelen. Elke meid moet haar eigen keuze maken, ik vind het ook niet iets wat de ouders zouden moeten beslissen. Maar niet inenten vind ik erg onverstandig.

21 aug 2017, 00:08, Kim96
10

Ik ben als de dood voor prikken , mensen zeggen altijd dat je je moet ontspannen en dat probeer ik dan ook maar het doet gewoon altijd zo ontzettend veel pijn bij mij. Daarom heb ik hem niet genomen heb iemand tips?

20 sep 2017, 21:09, Raaaaaaaarrrrr
11

Ik ben ook als de dood voor prikken zeker voor bloed priken maar ja ik heb het wel gewoon gedaan
Ik zou het zeker doen er zitten eiglijk geen bijwerkingen aan dat is meer hoe jou lichaam er opregeerd en niet e ht wat ze in spuiten
Liefs kim

22 sep 2017, 23:09, Kim
12

Onzin, ieder lichaam is anders.. Denk eens logisch na man

28 dec 2017, 00:12, LoveYou
13

Mijn moeder had het niet gedaan toen ze klein kreeg en die heeft baarmoeder hals kanker gekregen. Ik heb het gedaan en im ben niet ziek of iets geweest. Bij sommige mensen zit er al een begin(is erfelijk) voordat ze de prik krijgen dan kan je na de prik ook nog gewoon krijgen. Ieder lichaam reageert anders.

28 dec 2017, 08:12, Lzk

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.