Automutilatie

Hallo, ik ben Danielle en ben 13 jaar. Als ik op de fiets naar school ga, word ik uitgescholden door mensen die ik niet ken. Er word dan geroepen: "Dikzak, Spring voor de trein, Mislukkeling, Kankerpatiënt." Dat raakt me zo erg, dat ik nu leid aan automutilatie. Het snijden in je armen is zo'n fijn gevoel, de pijn van de woorden, leef ik dan weer uit in snijden. Ze zeggen toch dat ik dood moet, dus dan kan ik dit ook doen.

17 jul 2016, DDanielle.x


Reacties

plaats reactie
1

Doe niet! Ik deed het ook, maar ik ben afgevallen, en ben heel gelukkig, maar heb stomme littekens.... Als ik ziek ben durf ik niet naar de dokter omdat ik bang ben dats e die littekens zien en me naar een psycholoog sturen.. Dus stop!

17 jul 2016, 19:07, Annebel
2

Doe het niet! Je moet die mensen laten praten! Ik heb het zelf ook gedaan... En wat je er van over houd is echt niet fijn!

xoxo sterkte

17 jul 2016, 23:07, LooLootjeexx
3

Mensen in die leeftijd doen dingen waarvan ze niet begrijpen wat dit met iemand kan doen. Naar mijn mening gaat het niet voor jou om af te vallen zoals eerder wordt genoemd. Ik denk dat hulp zoeken punt 1 is, het lost niet op wat die mensen tegen jou doen. Nog niet in ieder geval, maar het gaat er om dat wat er door hun gezegd word dat jij dit niet gaat geloven. Ook wil ik zeggen schaam je niet voor je littekens, ik heb er honderden maar het hoort bij mij. het heeft mij gemaakt waar ik nu sta ondanks het slecht voor mij is geweest, Maar daar gaat het nu niet om. Ik zie dat dit al een tijdje gelden is geplaatst en ik ben benieuwd hoe het met jou gaat, kun je me dat laten weten? Misschien helpt het ook als ik iets over mijzelf vertel, ik ben onderhand 23 jaar en heb mijzelf vanaf mijn 12de gesneden voor een heleboel redenen. Ik volg ondertussen de opleiding tot ervaringsdeskundige en ik heb al zo ver gekomen dankzij de juiste hulp.
Ik ben niet meer suïcidaal en ondanks het af en toe nog moeilijk is heb ik zin om te leven en laat ik dit slechte gevoel niet winnen.

7 feb 2017, 01:02, Robin
4

Die het niet. Wie zijn zij om over jou te oordelen?! Het is echt heel naar en het lijkt nu alsof er geen einde aan zal komen maar dat zal wel gebeuren. Je bent het waard en het zal weer goedkomen. Het klinkt heel cliché, maar het is echt waar. Blijf gewoon sterk, hoe moeilijk dat soms ook is, was en zal zijn.

17 mei 2017, 10:05, S

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.