anticonceptie, pil, buisje, spiraaltje?

halloooo,
ik ga aan de anticonceptie. maar heeft er iemand ervaring met buisje? daar gaat mijn voorkeur naartoe namelijk. het buisje wordt in je arm geplaatst en dan kan je voor 3 jaar niet zwanger worden. of heeft iemand verhalen over spiraalt of een ander conceptie middel?

xx lianne

25 okt 2018, lianne


Reacties

plaats reactie
1

met buisje bedoel ik anticonceptie staafje

31 okt 2018, 12:10, lianne
2

Hey Lianne!

Ik heb zelf geen ervaring met een anticonceptiestaafje of spiraaltje, alleen met de pil. Dat werkte voor mij prima. Het enige waar je dan voor moet zorgen is dat je de pil niet vergeet te slikken.

Bij een staafje kan het gebeuren dat je menstruatie veranderd of zelfs wegblijft. Bij 1 op de 5 vrouwen blijft de menstruatie weg en ook bij 1 op de 5 vrouwen krijgen herhaalde of langdurige bloedingen (menstruatie) op. Het is dus een kwestie van ervaren wat het met jou doet, dat kan niemand vooraf voorspellen.

De meest voorkomende bijwerkingen die mogelijk(!) (hoeft dus niet) kunnen optreden (1 op de 10 gebruikers) zijn; acne, hoofdpijn, gewichtsverandering en gevoelige/pijnlijke borsten, onregelmatige bloedingen. Meestal neemt dit na verloop van tijd af.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Anders kun je altijd met je huisarts overleggen wat voor jou de beste optie is.

Liefs, Amy

31 okt 2018, 14:10, Amyxx
3

Dankje wel Amy! En dan nog een vraagje, als je aan de pil gaat, en je hebt seks, moet je dan alsnog een condoom gebruiken? Xx😘

2 nov 2018, 07:11, Lianne
4

Hoi Lianne!

De pil beschermt je alleen tegen zwangerschap, maar niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA's), dus zou ik altijd wel een condoom blijven gebruiken als ik jou was. Pas als jij en je bedpartner jullie jezelf hebben laten testen op SOA's en de uitslag aangeeft dat jullie beide geen SOA's hebben, dan kun je de condoom achterwege laten als jullie dat prettiger vinden.
Kortom; gebruik dus ook een condoom totdat jullie een SOA-test hebben gedaan.

Liefs, Amy

3 nov 2018, 09:11, Amyxx
5

Jaaaa ik ben aan de pil maar durf echt niet zonder condoom hoor, ik doe lekker dubbel safe. Bij de pil is het namelijk al snel als je hebt overgegeven ofzo dat je minder beschermt bent dus vandaar.. verder wel heel fijn! Het nadeel van zon staaafje vind ik dat je niet weet of en wanneer je ongesteld wordt

6 nov 2018, 22:11, girlie

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.