Anorexia/boulimia?

Hey, ik heb een vraag ik krijg toch geen anorexia als ik geen ochtend en middag eten eet. Want ik ben 13 1,69m lang en mn gewicht is 58kg HELP. Mn afvalplan was heel simpel. Ik ging sporten ik hield dat 2maanden vol alleen ik was er klaar mee. Reden van sporten: ik eet heel ongezond als ik geld in mn handen heb bvb ik heb 20 euro dan heb ik 15/18 euro aan snoep,koek,chocolade enzv uitgegeven en wat het ergste is ik eet het in 1 dag op. Info over me Zelf: ik ben de dunste van gezin. Mijn bouw is apart ik ben dun alleen toen ik in mn pubertijd was/ben gegaan zijn mn dijen zo dik geworden mn buik mahh niet heel dik als ik mn armen omhoog doe zie je ribben. Oke verder met mn verhaal . Dus ik werd echt moe van sporten ik deed het 8 dagen dan een rust dag en zo maar door. Maar dat werkte niet. Ik viel niet af ofzo alleen ik ging NOG meer eten namaten ik gestopt was met sporten. Toen bedacht ik me wow ik kan eten maar dat later weer uitkotsen. Dat deed ik dus elke avond. Want mijn gevoel is het avond eten het zwaarste maaltijd op de dag. Dus dat deed ik toen ongv 6dagen en ik kreeg steeds last van mn keel en het lukte niet meer goed het deed pijn toen ik mn vingers er in stopte. Dus toen ging ik verder met het idee van o ik ga stoppen met braken en geen middag + ochtend eten eten. Toen ging ik dat dus doen. En ik ging ook opzoek met wat ik nou deed. Toen kwam ik allerei dingen tegen waaronder : boulina en anorexia. Ik ging die ShortFilm/movie kijken van allemaal verhalen met anorexia/boulima en pro ana. Ik kwam ook terecht op een pro ana site best apart. *****. Maar ja ik zit elkedag te vechten want ALS ik het een dag vol houd moet ik wel avond eten anders komt mn moeder er achter. En vaak eindig ik met 2/3 borden eten en dan nog eten dat in huis lig omdat mijn maag leeg is als ik niks heb gegeten VANDAAG ben ik weer aan het eten (met moeite) morgen ga ik weer alles op de zelfde manier doen. En deze x ga ik het beter dan ooit doen. Maar mijn vraag was tenslote krijg ik Anorexia of Boulima van niks eten alleen klein beetje avond eten (het lieft groente) of kunnen zeggen dat ik niet wil..******_Maar ja heb je het antwoord op mn vraag plsss zeg het.

****Aangepast door de moderator.

8 jun 2019, Anoniempjeeeh


Reacties

plaats reactie
1

Hier wat kenmerken om te herkenen of jij een Eetstoornis hebt:
Angst om dik te worden.
Een erg verstoord lichaamsbeeld.
Steeds meer bezig zijn met afvallen.
(zeer streng) lijnen afwisselen met eetbuien.
Gewichtsbeheersing door middel van overmatig sporten of bewegen, overgeven of het gebruik van laxeermiddelen.
Lichamelijke klachten zoals misselijkheid of maagpijn.
Liegen over hoeveel je eet.
Er zijn nog veel meer kenmerken voor een eetstoornis. Maar een arts kan echt zeggen of je het hebt. Ik denk dat het handig is om hulp in je omgeving in te schakelen, want eetbuien zijn niet goed voor je ook is nog een optie om te vragen of mensen geld willen voor je sparen zodat jij het niet uitgeeft. En je bent zeker niet dik en als je twijfelt kan je altijd naar een arts toe. En bij de puberteit krijg je vrouwelijke vormen en wat jij beschrijft hoort gewoon bij de puberteit en is zeer normaal. Zelf zijn er ook nog andere oorzaken dat je niet afvalt:
Veel stress
Slecht slaapatroon
Genen(60% bepaalt je gewicht)
Tumoren in lichaam
Hormonen
Ziektes/aandoeningen
Depressie
Medicijnen
Je saboteert jezelf(doen sommige mensen echt)
Dus kijk ook naar deze oorzaken waarom je geen gewicht verliest. Maar zelf denk ik dat je bij sporten teveel stresst en daarom niet aankomt of dat je gewoon in de spaarstand zit met je lichaam door je Es. Maar zoizo moet je sporten rustig opbouwen en geduld hebben. Ik ga je geen afvaltips geven maar ik wil je wel gezonder leeftips geven en als je moeite hebt met je ongezonde leefpatroon kan je ook in therapie gaan hiervoor er zijn ook tegenwoordig vele soorten therapie in allerlei soorten en maten. En braken is zeer ongezond hier wat dingen die je kan gebeuren als je het doet:
Een uitgezette maag, waardoor het steeds langer duurt voor je het gevoel hebt ‘vol' te zijn.
Bloedarmoede.
Haaruitval.
Uitblijven van de menstruatie wat op de lange termijn kan resulteren in blijvende onvruchtbaarheid in je leven.
Botontkalking, waardoor je pijn in je botten krijgt en snel last van botbreuken.
Droge, schilferige huid en meer pukkels.
Vermoeidheid.
Kaliumtekort in je bloed: kans op hart, nier- en leverklachten.
Hartkloppingen.
Maag -en darmproblemen, (waaronder meer risico op prikkelbare darm), onherstelbaar beschadigen van de darmwerking.
Het voortdurend koud hebben als gevolg van ondervoeding.
Als gevolg van ondervoeding gaat je lichaam je spieren ‘opeten'. Let op: om in leven te blijven moet de hartspier sterk genoeg blijven
Groei van haartjes op je gezicht, armen en rug (om je lichaam warm te houden).
Door overgeven kan je slokdarm en mond-/keelholte worden aangetast.
Door het zuur wat naar boven komt bij overgeven kan je gebit slijten, wat pijn geeft bij het drinken van koude dranken en een grotere kans op gaatjes.
Regelmatig overgeven vergroot de kans op slokdarmkanker.

10 jun 2019, 10:06, juliatje.
2

Ik kan je niet dwingen maar ik raad aan om hulp te zoeken, want zo krijg rust in je hoofd en hoef je niet de hele tijd bezig te zijn met eten. Pro ana sites zijn echt schadelijk voor je geestelijke gezondheid en raad ik ook zeer af.Die mensen daar zijn ongezond dun en vaak als je zo diep in een Eetstoornis zit gaat herstellen zeer moeilijk. En weet je wat de gevolgen van uithongering zijn? Dat zijn niet de leukste dingen die je kan krijgen en doordat je een lege maag hebt dan heeft je lichaam behoefte aan eten en dat is vrij normaal en ook noodzakelijk zodat je lichaam ook bepaalde dingen kan regelen, en als je lichaan dat niet kan doen dan krijg je daar best last van. Ik snap dat je een mooi lichaam wilt, maar wat je nu doet is spelen met je gezondheid en dat is zeer slecht en kan ook dodelijke gevolgen hebben. 10 tot 5% overlijd door zelfmoord vanwege Es of door gevolgen van ondervoeding van Eetstoornisssen. Hopelijk kan ik je hiermee wakkerschudden en anorexia of welke andere eetstoornis is een ziekte geen statussymbool of iets anders positief wat jij in je gedachte hebt. Ik wens je veel beterschap en veel sterkte en zeg maar als je meer hulp wilt.

10 jun 2019, 10:06, juliatje.
3

Omgg.,,,,,,,.... de bovenste bericht can die kenmerken ik heb dat allemaal..., zeker liegen met eten bvb als ik niks heb gegeten in de ochtend ga ik zeggen tegen mn moeder ja ik heb net echt te veel op ik zit zo vol en VAAK beschrijf ik dan ook wat ik er op heb gedaan(brood bvb)

En nu???

10 jun 2019, 14:06, Anoniem
4

Het is echt niet goed dat je liegt over hoeveel je eet en je Es zegt dat je teveel eet maar geloof me dat is niet zo. Je eet echt te weinig.Gewoon zeggen tegen je omgeving dat je hulp nodig hebt. Het is moeilijk om eerlijk te zijn maar het is de enige manier voor goeie hulp die je verdient. Als je ook goeie hulp krijgt hoef je ook niet meer te liegen en dat is toch fijn?

10 jun 2019, 15:06, juliatje.
5

Ja, maar het is nog niet gelukt dus eerst wil ik dun worden en als ik niet kan stoppen dan ga ik hulp zoeken want ik wil de nieuwe school jaar DUN zijn en als ik niet meer normaal kan eten dan ga ik hulp zoeken ik ben al manieren aan het te bedenken dat ik niet volledig de ochtend/middag eten hoef te schrappen

10 jun 2019, 18:06, Anoniem
6

En wat als je dun bent en je bent niet meer gezond? Bijvoorbeeld je haren vallen uit,gele tanden,flauwvallen,onvruchtbaarheid,groeiachterstand,vermoeidheid,altijd koud hebben,hartritmestoornis en hevig transpireren. Dun zijn is niet alles en misschien zie je aan de buitenkant dat het goed gaat maar aan de binnenkant niet bijv. je hart en schildklier kunnen in een slechte conditie zijn zonder dat je het merkt. En wil je de rest van je leven de gevolgen van merken?Hoe langer iemand een eetstoornis heeft, hoe moeilijker het wordt om er vanaf te komen en hoe groter de blijvende consequenties zullen zijn dus langer wachten op eetstoornis herstel gaat je echt niet helpen in je leven. Ik wil niet vervelend zijn maar helpend. Ik wil je helpen om van deze vervelende ziekte af te komen en van dat stomme stemmetje af te komen want het is een erge en dodelijke ziekte een eetstoornis. Ik snap dat je jezelf aan het verdedigen bent in je bericht maar dat doe je alleen maar tegen jezelf, je bent jezelf hier alleen maar in de weg te lopen en je verpest jezelf er echt mee.

10 jun 2019, 19:06, juliatje.
7

Wow..........
Ik heb er nog nooit zo diep over ma gedacht. Misschien moet ik toch hulp gaan zoek😕. Vgm heb jij mn ogen geopend dankje daar voor morgen ga ik gelijk aan de slag met hulp zoeken

10 jun 2019, 22:06, Anoniem
8

Mooi dat je de stap naar hulp wilt zetten. Geen probleem, mooi dat ik je kon helpen. Succes morgen nog met hulp zoeken. En als je ooit advies of steun wilt zeg het maar.

11 jun 2019, 09:06, juliatje.
9

En heel veel sterkte nog!

11 jun 2019, 09:06, juliatje.
10

Dankjee

11 jun 2019, 09:06, Anoniem

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.