Anorexia zonder overgeven?

Hi allemaal ik ben een meisje van 14 ,ik weeg 36 en ben 164 lang. Ik heb een slechte relatie met eten en mijn lichaam en vind mezelf super dik... maar even mijn vraag waar het om draait. Ik mag van mezelf 500 kcal eten en niet meer. Ik tel elke calorie en als ik erboven kom moet ik kotsen... kan je anorexia hebben als je niet vaak overgeeft? Ik laxeer wel en sport ook vaak. Antwoord pls

28 nov 2020, Helpp


Reacties

plaats reactie
1

Hey schattie,
Ik weet dat ik geen dokter ben dat jouw kan helpen en het wel kan toveren maar ben wel een leeftijdsgenootje dat je wil steunen.
Ik weet dat mensen op sociale media en overal het perfect body hebben en girl i know hoe moeilijk het is om meer dan 500 callorrien te eten maar you can do this girl hopelijk vind je veel steun bij je familie en vrienden

28 nov 2020, 20:11, Anoniem
2

Dankjewel anoniem, het probleem is dat ik het tegen niemand durf te zeggen maar wel heel erg bedankt!!

28 nov 2020, 22:11, Helpp
3

Overgeven is helemaal geen kenmerk van anorexia. Dus ja, je kan anorexia hebben zonder over te geven.

Waarschijnlijk verwart jij anorexia met boulimia. Boulimia is idd een eetstoornis waarbij overgeven een centrale rol heeft.

* Dit bericht is aangepast door de moderator

29 nov 2020, 06:11, Timo
4

Overgeven is roofbouw op je lichaam en een gemiddeld persoon eet 2000 kcal. 500 kcal is gewoon schadelijk. Luister niet naar het stemmentje in je hoofd en je bent eigenlijk te dun zelfs dus je bent niet dik ofz. Nu heb je nog geen schadelijke gevolgen maar dat kan snel veranderen , toen ik lange periode rond de 500 kcal at was ik er bijna niet meer geweest! Dus stop er mee! DUN ZIJN MAAKT NIET ALLES BETER

29 nov 2020, 08:11, Juliatje.
5

Beste Juliatje,
Ik heb al wel gevolgen ervaren zoals bang zijn voor eten, geen ongesteldheid, haar uitval, droge huid, etc. Ik wil gewoon niet stoppen , tenminste dat durf ik niet !

29 nov 2020, 11:11, Helpp
6

Beste timo ,
Dankjewel voor je reactie!

29 nov 2020, 11:11, Helpp
7

Beste help, snap dat eng is maar kijk naar de positieve kant je bent een vrij mens zonder die ziekte! Iaat anderen weten dat je hiermee zit, het gaat moeilijk worden maar de strijd is het waard.

29 nov 2020, 13:11, Juliatje.
8

Dankjewel juliatje!!

29 nov 2020, 13:11, Helpp

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.