Anorexia opname ziekenhuis

Hoi hoi, ik ben heel bang want dinsdag of woensdag word ik opgenomen in het ziekenhuis voor mijn anorexia omdat mijn lichaam het niet meer houdt... ik beweeg thuis veel te veel (4,5 uur) en daar mag dat dus niet zoveel en ik sjoemel soms nog rondom de eetlijst en dat kan niet daar... heeft iemand tips? Want ik ben echt bang

29 mei 2021, Nina


Reacties

plaats reactie
1

Wat vervelend Nina.
Wat voor een soort tips wil je hebben?
Het lijkt me niet verstandig om je tips te geven hoe je kunt blijven bewegen.
Wil je tips dit te stoppen,?
Tips wat je zeker mee moet nemen.
Tips hoe om te gaan met de stress in het zkh dan kunnen we gerichter helpen.

29 mei 2021, 22:05, Lotte435
2

Zelf ben ik 2 keer opgenomen totaal 3,5 week, Het was niet leuk en weinig mensen waren bij mij aardig maar ik raad vooral aan om genoeg vermaak mee te nemen(boeken,laptop,puzzel en kleurplaten bijv.) Ik ga je geen sjoemel tips geven. Bespreek de zorgen met je ouders en zoek mogelijke lotgenoten op bij mij hadden ze een kinderclub. Soms heb je ook de mogelijkheid om school in ziekenhuis te volgen. Maar de belangrijkste tip: ga jezelf niet isoleren maar zoek gezelschap op anders ga je alleen maar meer in je Anorexia hangen. Succes en zeg maar als je meer tips wilt

30 mei 2021, 13:05, juliatje.
3

Bedankt voor jullie antwoorden, de tips die nu zijn gegeven zijn handig en ben ik zeker blij mee . Heeft iemand ook nog dingen met wat ze vaak in het ziekenhuis hebben en kwa eten en hoe alles wordt geregeld ?❤️

30 mei 2021, 14:05, Nina
4

Het ligt er aan wat net jou persoonlijk wordt afgesproken.
Of je gedwongen bent opgenomen of niet.
Als je zo goed mogelijk mee eet zullen ze je meer met rust laten als je weigert en je moet een sonde ben je nog verder van huis.
Ik gok dat je niet mag kiezen wat je gaat eten misschien wel uit 2 tussendoortjes welke je wil. Je bent daar met 1 doel en dat is aankomen. Daar zal ook alles op gericht zijn.
Ze hebben een pedagogisch medewerker. Die kan je helpen met schoolwerk maar ook een praatje met je maken of een spelletje spelen en kan uitleg geven als je bv wel een sonde krijgt hoe ze dat gaan doen en je gerust stellen als ze hem inbrengen.

1 jun 2021, 00:06, Lotte435
5

Hoe gaat het met je? Ben je vandaag opgenomen?

1 jun 2021, 23:06, Lotte435
6

Lotte 435,
Lief dat je het vraagt. Ja ik was 1 juni opgenomen.
Ik heb het jammer genoeg niet allemaal gered , en moest daardoor drinkvoeding. Hoe naar dat ook is . Ik probeer het verder niet zo te laten komen maar heeft iemand suggesties voor goede smaken?

3 jun 2021, 09:06, Nina
7

Dit is echt heel erg afhankelijk van wat je zelf lekker vindt. Ik hoop dat het snel beter met je gaat

4 jun 2021, 23:06, Lotte435
8

Ik had zelf nutridrink en aardbei,banaan en mokka is beste vind ik. Maar nog sterkte

6 jun 2021, 17:06, Juliatje.
9

mag ik vragen wat je bmi is? ik vind eten ook lastig en wil voorkomen dat ik ook opgenomen moet worden...

9 mrt 2022, 14:03, .
10

Het gaat niet om BMI maar om hoe je lichaam er aan toe is. Als je veel eetbuien hebt en braakt kun je zelfs met een normaal BMI of overgewicht opgenomen worden omdat je bloedwaardes slecht zijn

9 mrt 2022, 23:03, Lotte435

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.