anorexia komt denk ik terug

hey mensen,

een jaar geleden werd ik definitief gediagnostiseerd met anorexia. ik had al langer problemen met eten maar het werd steeds erger totdat de artsen zeiden dat ik anorexia heb. ik lag een aantal weken in het ziekenhuis aan de infusen en sondes (doe dit jezelf niet aan want het is echt gewoon super klote en niet fijn!)
nou ja om het maar te zeggen voor degene die toch benieuwd zijn naar mijn gewicht ik woog 32 kilo met een lengte van 182cm. en had al twee weken niks meer gegeten en minimaal gedronken ik viel voortaan zoveel flauw dat er een ambulance moest komen omdat ik aan het uitdrogen was en mijn lichaam had gewoon geen energie meer.

ik was extreem afgevallen doordat ik waarschijnlijk een versnelde stofwisseling heb viel ik echt heel snel af wel 10 kilo in een week tijd als ik echt niks at, maar daar lig je dan in een ziekenhuis na de opnames ben ik naar een kliniek gegaan daar heb ik een tijd gezeten denk zo'n 10 maanden niet erg lang voor iemand met anorexia maar ik dacht dat t serieus goed ging ik kon ook al na een maand in de kliniek zelfstandig eten, echter door die stofwisseling moet ik hard mijn best doen om maar een beetje aan te komen daarom heb ik nog steeds geen ideaal gewicht maar ga wel stappen vooruit...

tot een paar dagen terug ineens horen ik weer stemmen in mijn hooft in overvloed die de hele tijd zeggen dat al het eten slecht ik en dat ik *** dik ben en moet afvallen dus eet ik af en toe weer niet ik ben bang dat het weer terug komt maar durf niks te zeggen en ben bang dat ik weer naar een kliniek moet terwijl ik net weer op school zit en nieuwe vrienden heb!

wat moet ik nu doen?

groetjes jongen van 15

31 mrt 2018, jongenvan15


Reacties

plaats reactie
1

Schakel zo mogelijk hulp in ,want een terugval krijgen hierin is niet leuk ,probeer anders met een psycholoog te praten.Probeer te denken als je eet ,ik kan er niet zonder dus ik moet eten en niet eten is geen optie.Als je steun of tips nodig hebt zeg het maar.

31 mrt 2018, 21:03, juliatje.
2

So sad echt medelijden
Maar kun je de volgende keer niet je laagste gewicht plaatsen? Dat heeft toch geen nut. En we krijgen er alleen triggers van. Ik hen nao en zit er ook heel diep in ik kan je niet jelpen maar wel steunen. Maar je laagste gewicht is niet iets om trots op te zijn en het is nietcrrger als iemand met een gezond BMI die ook ano heeft. Veel kusjes van een viel met nao😘😘😘😘😘

31 mrt 2018, 21:03, Noa
3

Lieve jongen van 15, je bent meer waard. En je bent goed zoals je bent. Al vind ik deze beheerders beetje raar door nutteloze berichten, je kan met hun chatten. Ook zonder hulp kom je ver, je hebt je vrienden en familie. En anders proud2bme. Zorg goed voor jezelf. Je bent hier veel te jong voor, en je moet hier niet om gepest worden. Liefs EvaπŸ’–

31 mrt 2018, 21:03, EvaπŸ›
4

En bv anderen krijgen hier ook triggers van ***

Dit bericht is aangepast door de moderator.

1 apr 2018, 08:04, Noa
5

hallo allemaal,

ik praat al met heel veel psychologen en zit op een dagbehandeling en ze hebben helaas gezien dat ik ben afgevallen (denk ik) en ik ben idd ook weer flink afgevallen maar doordat hun dat denk ik hebben gemerkt hebben ze voor over 2 dagen een weeg moment ingelast normaal heb ik die iedere maand maar deze kwam er zomaar tussen...

ik ben bang dat ze mij weer gaan opnemen als ik niet wil gaan eten...

maar toch heel erg bedankt voor jullie reacties

groetjes jongen van 15

3 apr 2018, 12:04, jongenvan15
6

Hoi jongen van 15. Ik heb misschien een paar tips zodat je je anorexia kan bestrijden.
1. Koop voedsel waar veel suiker in zit (vaak is voedsel waar veel suiker in zit heel lekker)
2. Neem een voorbeeld aan hoe je wilt worden (bijv meiden willen vaak op Kim k lijken)
3. Probeer die stemmetjes in je hoofd te negeren (lukt dat niet denk dan aan de gevolgen ervan)
Dit waren mijn tips
Groetjes.

3 apr 2018, 12:04, Ariatjehh
7

Voedsel waar veel suiker inzit is echt slecht voor je,hiermee verpest je jezelf echt mee.Neem iets gezonds dat is veel beter.

3 apr 2018, 18:04, juliatje.
8

hallo allemaal,

ik hou helemaal niet van zoetigheden.
en doordat ik een eetstoornis heb (wel onder controle nog steeds) ga ik niet zomaar heel veel suiker eten. met hoe ik wil worden werkt ook niet echt want ik ben ook pro ana geweest en heb dat ideaal beeld nog steeds wel een beetje voor me en ik denk immers ook gewoon dat ik dik ben. en ik heb niet echt iemand zoals ik eruit wil zien, en omdat als ik echt een mannen lichaam zal krijgen weet ik dat ik aankom door de spieren en dan zie ik dat op de weegschaal en denk ik dat ik weer moet afvallen.

groeten en toch bedankt voor de tips,

jongen van 15

4 apr 2018, 22:04, jongenvan15
9

jongenvan15 zelf wens ik je veel sterkte toe ,maar jezelf kan je niet altijd veranderen en zelf zijn er ook veel andere leuke dingen in het leven bijvoorbeeld sporten,met vrienden omgaan of lekker zwemmen.En als je daar vooral op let is het leven ook leuker ,maar geef je lichaam de tijd om te herstellen van de schade die je hebt aangedaan want dat is echt nodig.

5 apr 2018, 15:04, juliatje.
10

Zeg het tegen iemand voor je het weet lig je weer in het ziekenhuis. Je weet zelf best dat je dit niet in je eentje kan overwinnen.. als je het tegen niemand zegt gaat het alleen maar erger worden, geloof me maar

1 mei 2018, 12:05, Zeg het !!
11

Ha jongenvan15,
Allereerst, wat tof dat je zo ver ben in je herstel. Het is ontzettend zwaar en momenten zoals deze zullen er nog meer komen in de toekomst. Laat je dat niet weerhouden om beter te worden! Na iedere tegenslag kan je weer een paar stappen vooruit!
Voor nu is het belangrijk dat je hierover gaat praten met hulpverleners. Dat je het nu even moeilijk hebt is geen schande en als je zelf aangeeft dat het moeilijk gaat op het moment, zal je omgeving dat meer waarderen dan wanneer ze er zelf achter komen. Bij herstel van een eetstoornis horen moeilijke momenten, en hiervan kan je leren en word je sterker. Praat er dus over.

Mijn tips:
- praten
- eet gezonde dingen en vertel jezelf tijdens het eten: dit is goed voor me, dit is brandstof voor mijn lichaam, ik heb dit nodig om gezond en in leven te blijven
- al die keren die je voor de spiegel staat om je zelf af te kraken... ga jezelf vertelen waarom je mooi bent, fysiek maar ook qua karakter bijvoorbeeld. Het maakt niet yit alsof het als een leugen voelt. In het begin is dit ietwat onwennig, maar na een tijdje ga je het zien en geloven.

Dit zijn de dingen die mij hebben geholpen/helpen in de laatste stappen van m'n herstel. Succes!

Ikke
(16jr)

1 mei 2018, 21:05, Me
12

hey allemaal,

ik keek vandaag weer voor het eerst in een tijdje op het forum en ik zag dat er wat reacties waren op mijn topic, bedankt hiervoor alvast! ik heb inmiddels proberen te bespreken met professionals om te kijken hoe het miss opgelost kon worden... helaas is dit niet goed gelukt en ben ik weer in het ziekenhuis terecht gekomen omdat ik weer helemaal doorsloeg en moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. en eerlijk? ik ben er helemaal klaar mee! ik wil dit niet meer en ik wordt er knetter gek van, helemaal gestoord... en het houdt maar niet op. ik blijf maar afvallen kan amper zelf eten. Wat ik wel gewoon doe is sonde voeding toelaten omdat ik toch wel wil dat ik voeding binnen krijg. maar af en toe denk ik toch soms laat het maar gewoon zoals het is en laat me maar verhongeren dan ben ik er eindelijk vanaf want ik ben er echt helemaal klaar mee! laat mij maar rusten! ik weet t niet ik voel me slecht en zwak ik slaap 18 uur op een dag en voor mij is niks meer leuk. het leven voelt meer als een last dan een genot!

wat moet ik toch doen?

groetjes jongenvan15

3 mei 2018, 21:05, jongenvan15
13

Hey, de strijd die je moet voeren om anorexia te overwinnen is ontzettend zwaar en lastig. Ik ben het wel oneens met dat je zegt dat je terug bent bij af. Terugvallen horen bij het genezingsproces en uiteindelijk maken ze je sterker en leer je erop vertrouwen dat je ze kan overwinnen. Ontzettend goed dat je de sondevoeding gewoon toelaat en toch zelf wilt dat je toch wel voeding binnenkrijgt! Probeer motivatie te vinden om van dag tot dag de strijd aan te gaan en niet op te geven. Welke dingen mis je die je ooit had? Zou je niet ontzettend graag vechten om die weer terug te krijgen? Ik heb bijvoorbeeld afgesproken met iemand die me heel dierbaar is te vechten totdat ik weer het vrolijke, zorgeloze, energieke meisje ben wat ik ooit was.

Ikke

3 mei 2018, 22:05, Me
14

Ik wil nog toevoegen dat het heel goed is dat je met hulpverleners bent gaan praten!
Ik ben trots op je!
Ikke

3 mei 2018, 22:05, Me

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.