Anorexia, help!

Hoi,
Ik ben Laurien, (16 jaar, 1,66 groot en 45 kg) dus anorexia, Wat nu! :(

30 sep 2013, Lautjerien


Reacties

plaats reactie
1

Als je zeker weet dat je anorexia hebt, is hulp zoeken het verstandigst.
Als je het niet wilt vertellen dan hoeft het niet, maar ... hoe weet je dat je anorexia hebt? Anorexia is niet alleen maar ondergewicht, wat jij zeker wel hebt. Misschien ben je alleen maar te licht en niet 'ziek', dus is er niet zoveel aan de hand. Als je verder wel gewoon gezond en genoeg eet (3 maaltijden per dag en 2x een tussendoortje) dan heb je daar geen hulp voor nodig en ligt het daar dus niet aan dat je te licht bent. Maar als je weet dat je te licht bent omdat je streng lijnt, dan heb je wel een eetstoornis.
Dus ... hoe weet je dat je een eetstoornis hebt?

30 sep 2013, 23:09, Sandra
2

als je boven de 50 weegt heb je een gezond gewicht ")

3 okt 2013, 15:10, EENMEISJE DIE JE BMI GETEST HEEFT AHAH
3

Dank je voor de informatie, meisje dat haar BMI getest heeft! In dat geval ben je wel echt te licht, Laurien, alleen hoeft dat niet door anorexia te komen. Anorexia is een ernstige ziekte en moet je dus zeker niet onderschatten. Maar anorexia wil niet alleen zeggen dat je te licht bent. Het is ook een psychische ziekte. Ik neem anorexia zeker wel serieus, maar het punt is meer dat ik je geen ziekte aan wil praten als je die niet zou hebben.
Als je echter wel zeker weet dat je anorexia hebt, zou ik je aanraden naar een psycholoog te gaan.

3 okt 2013, 17:10, Sandra
4

Hoi meestal heb je niet gelijk anorexia, julie hebben vaak maar ondergewicht, soms lijkt het inderdaad wel of julie het willen hebben, dat vind ik niet kunnen! Julie denken vaak door anorexia is niet iets wat vaak voorkomt minder als 1 op de 50 of 60 meestal ken je 1 van iedereen dei je kent en je kent vaak veel mensen. bijvoorbeeld 1 op de 120 echt waar zoveel zijn het er niet! waarom gelooft niemand mijn of Tamara. kijk hier zijn meer als 1.000 000 (miljoen) bezoekers en er zijn ongeveer 150 forums. en vaak zijn er ook grapjassen of kinderen die het gewoon sturen voor de lol. en soms zijn het dezelfde met een andere naam. en heel soms is het echt. En soms zijn ze ook dik geweest en vallen ze af teveel. Maar dat is geen anorexia dat is: overdreven afvallen ze wilden dun zijn en zijn nog overstuur van hun zware kilo's dus hebben gen anorexia dat is de waarheid Tamara heft gelijk X love

6 apr 2017, 19:04, lala
5

Lieve meid, met ondergewicht heb je geen anorexia. Soms hebben ze een normaal gewicht. Het is dat je bang bent om aan te komen je bent geobsedeerd en bent heel onzeker. Nog geen eens 1% heeft het. Echt heel weinig, en maak je geen zorgen. Mensen zijn dan wel boos op je als je zo doet. En je bent moe, lelijk en heel ongezond en kaal.

5 jul 2017, 13:07, Eva
6

klopt

27 jul 2017, 11:07, laura xxxxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.