ANOREXIA HELP ME

Hallo
ik ben 175 en weeg 52 kilo, ik zie er nuet dik uit maar ik wil graag afvallen.
Een poosje hield ik dat vol mr toen werd ik heel dun en mn ouders dachten dat ik anorexia had ik woog toen 43kilo. Ik ben toen weer normaal gaan eten en kwam weer aan. Nu sla ik vaak weer mn onbijt/lunch over. Ook ben ik al een paar keer flauwgevallen tijdens gym (dat weten mn ouders niet) en ik beb vaak duizelig. Ik was aar de dokter geweest bloedgeprikt enzo en die zei dat het door de pubertijd kwam en dat er verder nx aan de hand is. Ook lieg ik dat ik wel eet enzo
Wil iemand mij helpen?!
Liefs 13jarig meisje

17 jan 2016, anoniempje


Reacties

plaats reactie
1

ten eerste vind ik het knap dat je het durft te vertellen sommige durven het niet te vertellen ten tweede probeer zelf te bedenken wat je wilt wil je een eetstoornis hebben en maar nog een paar jaar leven of hier mee stoppen en een beter zelfbeeld krijgen en normaal eten jij beslist zelf ! en wat wil jij ? als je je met je eetstoornis veder wilt wens ik je succes hoor maar als je met je eetstoornis wilt stopen moet je stoppen met liegen want uiteindelijk komt toch alles wel aan het licht .als je wilt aankomen moet je ook 3 maaltijden per dag eten en gezond blijven eten en 200 gram groente en fruit per dag eten dan krijg je de juiste vitaminen binnen en probeer anders met een psycholoog hier over te praten of ga naar zoon website waar zen mensen helpen met een eetstoornis maar ieder geval succes hiermee ps wil je meer tips om aan te komen ik heb er nog veel meer tips stuur dan een bericht onder het forum en vraag hier dan naar groetjes juliatje.

18 jan 2016, 16:01, juliatje.
2

Heejj julia
bedankt voor de tips geb je er
misschien nog meer??
Alvast dankje

19 jan 2016, 20:01, anoniempje
3

Hoi anoniempje,

Waarom wil je afvallen? Ga met je ouders in gesprek en vraag ze om hulp of praat erover met je huisarts. Er is zoveel hulp mogelijk. Je hoeft het niet alleen te doen.

19 jan 2016, 20:01, Pipi
4

hier heb ik nog wat tips om aan te komen (en wel gezond ) tip 1 probeer misschien een tussendoortje tussen de hoofdmaaltijden te eten bijvoorbeeld fruit ,groente ,ontbijtkoek ,een broodje met beleg ,een bakje gezonde yoghurt of misschien een ander tussendoortje wat jij lekker vind (hier kom je ook gezond aan . tip 2 probeer een uitdaag wedstrijd met jezelf ! bijvoorbeeld probeer iets wat je niet lust bijvoorbeeld jij lust geen appels daag jezelf uit en eet een keer een appel extra bij wat je eet of misschien een keer eet je havermoutpap bij je ontbijt of een tomatensoep als tussendoortje erbij of iets anders wat jij wil doen bij de uitdaag wedstrijd succes ! tip 3 verwen jezelf een keer bij het aankomen ! bijvoorbeeld een leuke jas koop je voor jezelf of een nieuw telefoonhoesje of een leuk boek of leuke laarsjes of je trakteert jezelf of met je vrienden of familie op een film of iets anders wat je leuk vind (dan blijft het leuk ) tip 4 probeer je zelfbeeld te verbeteren en wees blij met jezelf en wees gelukkig met jezelf want dan accepteer je jezelf bij afvallen . tip 5 probeer niet te veel te stressen want dan kan soms tot ondergewicht of overgewicht leiden (het is ook slecht voor je gezondheid ) succes hiermee ps wil je nog meer tips om aan te komen stuur dan nog een bericht op dit forum dat je meer tips wilt pss probeer niet meer dan een 1 kilo per week aan te komen meer is wat te ongezond groetjes juliatje.

19 jan 2016, 21:01, juliatje.
5

Heeii
@juliatje egt super bedankt voor je tips hier heb ik zeker wat aan je zei dat je nog meer tips had zou je die willen posten??
@pipi ik weet dat het ni slim is om af te vallen maar als je anorexia hebt dan kan je niet stoppen met noet eten en wil je blijven afvallen zoals ik

20 jan 2016, 13:01, anoniempje
6

tip 1 probeer op etiketten te letten hoeveel suiker ,vet en calorieën er in zit dan word je er bewuster van .tip 2 probeer peulvruchten te eten het is heel gezond en er zitten veel vitaminen in . tip 3 probeer zoon min mogelijk e nummers te eten (e nummers is spul wat in producten woord gedaan meestal blikvoedsel waardoor het langer houdbaar is (je kan er beter zo min mogelijk van eten . tip 4 luister het liedje love yourself van Justin Bieber dat geeft je hoop om aan te komen in jouw geval en ik voel me ook gelukkig in het liedje (wel mijn menig ) maar probeer het eens te luisteren . tip 5 soms word je gepest omdat je te dun of te dik bent dus misschien kan jij dan opeens gepest worden maar als jij gepest word moet je echt het dan aan iemand vertellen die je vertrouwd ook moet je dan echt iemand laten regelen waar door dit stopt . als je niet gepest word mag je deze tip wel laten zitten . ps wat eet jij eigenlijk op een dag ? en hoeveel op een dag eet jij ? want ik ben bezig om aftevallen ik ben 12 binnenkort 13 en ik ben 155 en weeg ik 45 kilo veel te dik dus . maar wil je het plzz doen want ik wil graag afvallen pss als je wilt heb ik nog meer tips hoor stuur dan een bericht dat je nog meer tips nodig hebt stuur maar en bericht op het forum succes nog ! groetjes juliatje.

20 jan 2016, 16:01, juliatje.
7

de moderator haalt mn bericht weg denk ik want hij komt er biet op te staan..
je moet gwn veel bewegen en niet snoepen

21 jan 2016, 16:01, anoniempje
8

Hallo Juliatje en andere bezoekers van dit bericht,

wat goed om te zien dat jullie elkaar zo steunen!

Als moderator maken we soms de keuze om berichten aan te passen, of te verwijderen, als de tips die gegeven worden - of gevraagd - ongezond zijn.
Dat is ook het geval als er wordt gevraagd om tips voor afvallen of aankomen, terwijl dat ongezond voor je zou zijn.

Je geeft aan dat jij jezelf te dik vindt met 155 cm en 45 kg. Als je kijkt op onze bmi-meter (www.99gram.nl/bmi-meter) geeft die aan dat voor jouw lengte en leeftijd dit gewicht gezond is.

Met anderen woorden, je bent absoluut niet te dik en hoeft om gezondheidsredenen niet af te vallen.
Maar misschien voel jij je wel onzeker over je uiterlijk, net als anderen ook wel eens hebben. En heb je juist meer aan tips om je zekerder te voelen, dan om af te vallen.

Groet!
de moderator van 99gram

21 jan 2016, 18:01, moderator 99gram
9

hé het spijt me super erg dat het zo lang duurde dat ik weer een bericht op het forum zetten en ik wil het ook weer goed maken dus heb ik speciaal voor jouw 15 tips voor ! tip 1 jam Halva bevat maar bevat per snee (15 gram ) maar 15 calorieen ! ECHT EEN AANRADER ! .tip 2 kan je ook op brood of ergens anders op doen en heeft 5 ! calorieen en is gezond ! en dat is Groentespread en per snee 15 gram ook een aanrader . tip 3 en je hebt ook Jam suiker arm, per snee 15 gram en heeft 24 calorieen ongeveer . tip 4 en je hebt ook H ü ttenk ä se, per snee 20 gram en is ook lekker en gezond en heeft maar 14 calorieen . tip 5 en 100 milliliter Ice tea licht heeft maar 2 calorieen ook een aanrader . tip 6 en 100 milliliter tomatensap heeft maar 15 calorieen . tip 7 kwark mager 15 gram bevat ongeveer 10 calorieen maar . tip 8 Yoghurt mager, 1 bakje 150 ml bevat maar 50 calorieen !. tip 9 Aalbessen, 1 bakje 100 gram bevat maar 25 calorieen . tip 10 aardbeien, 1 bakje 100 gram bevat maar 25 calorieen . tip 11 Abrikozen VERS, 1 bakje 30 gram bevat maar 10 calorieen . tip 12 Bosbessen, 1 bakje 100 gram bevat maar 25 calorieen ( en is ook nog eens lekker ) . tip 13 Lychee, 1 stuk 10 gram bevat maar 10 calorieen ( volgens mij moet je goed zoeken om dit fruit te krijgen ) . tip 14 Zilver ui zoetzuur bevat geen calorieen ook een aanrader !. tip 15 en Zuurkool gekookt en zuurkool rauw bevat allebei maar 5 calorieen ! succes nog met afvallen en groetjes juliatje.

22 jan 2016, 20:01, juliatje.
10

sorry maar ik kan morgen pas laat me tips sturen want ik ga naar een open dag toe en ik weet niet hoe laat ik terug ben maar ik gok een beetje aan het einde in de middag maar anders als ik nog tijd in de ochtend heb en de computer niet bezet is of anders probeer ik het wel op de telefoon maar anders als ik zelf in de middag niet op me mobiel of computer niet kan probeer ik het in de avond maar ik probeer te minste zoon snel mogelijk je weer tips te schrijven !

22 jan 2016, 20:01, juliatje.
11

hier heb ik nog wat tips tip 1 laad als je eet je niet afleiden . tip 2 probeer meer soep te eten dan krijg je een voller gevoel . tip 3 probeer in plaats van een hamburger een salade te eten dat is gezonder en een salade bevat minder vet . tip 4 drink water voor een maaltijd dan voel je je voller . tip 5 maak je eten van te voren klaar dan ben je minder geneigd te gaan snoepen .

23 jan 2016, 20:01, juliatje.
12

Hey lieve anoniempje, wat erg voor je maar goed dat je kan inzien dat je het hebt denk alsjeblieft niet dat je dik bent maar ik kan je gerust stellen ANOREXIA HEB JE NIET METEEN. als je jezelf te dik vind. Maar durf je dan niet je lievelings eten te eten? Ga alsjeblieft erover praten met iemand. ik wil niet dat jij je rot voelt dat heb jij niet verdiend
Liefs Eva

4 apr 2017, 18:04, Eva
13

@ juliaaaaaaaaaaaaaaah je MOET zeker geen colorieen tellen dat is een teken van anorexia en waarom maak jij reclame voor jusitn en je hoeft niet altijd de eerste te zijn met JE GOEDE ADVIES en Bedankt aub stop ermee ik woort moe en wil slapen

4 apr 2017, 18:04, tamaraaaa
14

dit is een vrij forum tamaraaa ik ken geen justin ik ga gewoon door en mensen die je gaat afkraken omdat ze vinden dat ze dik zijn (maar helemaal niet zijn ) is gewoon triest .

4 apr 2017, 19:04, juliatje.
15

koop een taart en vier het
iedereen hier wil anorexia omdt julie aandacht krijgen en het leuk vinden in het kliniek snap ik ook wel

5 apr 2017, 18:04, tamaraaaa
16

HET FORRUM OMG willen juliedit he
en het forum anorexia gevolgen kliniek ***

* dit bericht is aangepast door de moderator

5 apr 2017, 19:04, juliatje
17

natuurlijk is het aangepast je houd je niet aan de regels!
voor dat forum OMG willen julie dit is de waarheid
en forum gevolgen anorexia kliniek is mmm

6 apr 2017, 18:04, tamaraaaa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.