anorexia en coma en organen

hey ik weet heus dat deze ziekte niet om gewicht en eten draait. maar kan je in coma raken en je organen uitdrogen? trouwens ik heb eem beetje ondergewicht maar dun hoort niet gelijk bij ano want ik had eerst ook die ziekte en een normaal gewicht. Maar ik heb een bmi van 15,9 gehad en toen ging ik aan de sondevoeding. Ik had echt een rottijd in de kliniek ik had geen prive en internet en vrienden. Ik moest met een washandje wassen geen bad. Even voor de duidelijkheid anorexia draait niet om gewicht of eten maar om gevoel. Nu is mijn bmi 17 wel dun maar als je normaal gewicht hebt kan je ook anorexia hebben. Oke sorry voor mijn spelling ik ben misschien 20 maar laagopgelijd.

7 jul 2018, down


Reacties

plaats reactie
1

knap dat je er van af bent gekomen.

7 jul 2018, 12:07, juliatje.
2

Ik weet niet of je organen erdoor uitdrogen maar je kan wel je organen ernstig beschadigen

7 jul 2018, 19:07, Vis
3

Hey Down,

Wat ontzettend knap van je dat je herstellend bent van anorexia.
Je hebt volkomen gelijk dat anorexia niet om uiterlijk en gewicht draait, maar dat het een afleider is voor andere psychische problemen. Ben je hier ook mee aan het werk en heb je hier ook begeleiding bij?

Of je in coma kan raken en of je organen uit kunnen drogen weet ik niet, maar wat wel vaststaat is dat je inwendig veel schade op kunt lopen door ondervoeding. Je hebt zelf vast ook wel gemerkt hoe (slecht) je lichaam er aan toe was toen je zo laag in gewicht zat. Ook nu zul je vast niet alle kracht en energie hebben die je wel hebt met een gezond gewicht, toch?

Ik hoop dat je je kunt richten op een gezonde jij, en alles kunt en durft te doen om dat te behalen. Dus voldoende goede voeding (eten en drinken), voldoende rust en ontspanning en mensen om je heen die goed voor jou zorgen. Als je veel vragen hebt over je lichamelijke gezondheid, dan kun je het beste even langs de huisarts gaan.

22 jul 2018, 14:07, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.