Angstig voor ziekte

Hoi ik heb echt een rare angst dat is om zomaar ergens (op school of buiten ) ook thuis buikgriep of iets te krijgen. Ik ben heel bang om te overgeven. Mensen zegge dat je niet altijd met buikgriep moet overgeven maar soms alleen diaree klopt dat? Ik wil dat gewoon totaal niet. Ben ook nooit ziek of iets buikgriep had voor t laatst op mijn6/7 ben nu 15. Iemand iets voor gerustelling?😓

23 aug 2019, Mimixoxox


Reacties

plaats reactie
1

Hallo iemand??!?

24 aug 2019, 09:08, Mimixoxox
2

beste, Mimixoxox ontspanningsoefeningen kunnen helpen om de angst minder te maken ook is het belangrijk dat je gezond leeft dat de kans op overgeven en buikpijn kleiner wordt ik kan je ook gezonde leeftips geven. Misschien is er iets in het verleden gebeurd waardoor je nu een fobie heb ontwikkeld? Misschien kan je in therapie hiervoor? als je dat wilt. Maar weet je omgeving hiervan? Maar ik wil je alvast een hart onder de riem steken, veel mensen hebben wel een fobie en het is moeilijk om daar mee om te gaan. Ik denk dat jij emetofobie hebt vanwege angst voor overgeven maar zelf moet je voor diagnose naar arts of hulpverlener. Er is ook een speciale stichting de angst, dwang en fobie stichting er is ook een website: adfstichting die kan je ook raadplegen voor info. Het verschilt per persoon wat buikgriep voor invloed heeft diarree kan een symptoom zijn maar niet iedereen heeft dat bij buikgriep.Maar sterkte en veel beterschap en zeg maar als je meer steun of hulp wilt.

24 aug 2019, 11:08, juliatje.
3

Ik ben zelf best vaak ziek, omdat mijn weerstand gw niet al te best is. Ik zal er niet alte bang voor zijn. Als ik namelijk heb gekotst gaat het veel beter met me omdat het er uit is. Diaree en kotsen hoeft idd niet altijd samen te gaan.
Hoop dat je er wat aan hebt♥️

2 jan 2020, 01:01, ... Anoniem...

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.