Angst voor gym

Hey ik had net gym en we hadden softbal op het veld. Ik moest als eerste de bal slaan met een knuppel maar ik raakte de bal telkens niet en vorige week was dat ook al zo en de jaren daarna ook dus heel schamend sta je daar. Maar toen moesten we wisselen en stond ik op het veld en ik kreeg een bal naar me toe dus die pakte ik en tikte iemand (wat blijkbaar niet moest) vet hard dus nu schaamde ik me nog meer en ik gooide de bal weer naar iemand toe die hem moest hebben maar ze zag de bal niet en toen ging de docent naar me schreeuwen enzo en iedereen was stil en ik kon wel huilen want ik schrik daar altijd heel erg van maar later moesten ze lachen en ik heb me nog nooit zo erg geschaamd en iedereen vind me nu sowieso kapot slecht want ik heb sinds de middelbare een enorme angst als ik weer naar gym moet en ik ben dan de hele les zenuwachtig want ik kan HELEMAAL NIKS en ik ben zo slecht niet normaal. Ik probeer echt mijn best te doen maar ik kan het gewoon niet ik heb zelfs thuis zitten oefenen maar dat helpt niks en nu lachen ze me telkens uit bij gym... ik weet echt niet wat ik moet doen en ik wil gym heel graag slippen maar dat kan niet altijd.. en ik ga dit echt niet tegen de docent zeggen.
Maar bedankt voor de moeite om dit te lezen

30 sep 2019, Anoniemx


Reacties

plaats reactie
1

Skippen *

30 sep 2019, 16:09, Anoniemx
2

Iedereen heeft dingen waar die slecht in is en al ben je hier slecht in betekend niet dat je in andere dingen niet goed bent. En als mensen je uitlachen moet je er wat van zeggen, want anders blijven ze doorgaan en je kan op zelfvertrouwen ook trainen maar ik wens je sterkte en zeg maar als je meer advies wil.

30 sep 2019, 20:09, juliatje.
3

Als ze lachen of de docent boos op me word, dan word ik zelf helemaal stil dus ik weet echt niks terug te zeggen

1 okt 2019, 17:10, Anoniemx
4

Je moet gewoon er op oefenen en anders bel je met de kindertelefoon over het gepest of je stuurt een mail naar 99 gram? Een vechtsport zorgt ook voor veel zelfvetrouwen. Maar waarom volg je geen zelfvertrouwencursus? Online zijn er ook gratis dingen en soms heb je wel eens in een buurthuis gratis lessen erover en anders vraag je familie om raad? Maar eerlijk zijn is belangrijk dus zeg tegen mensen: Hoe zou jij je voelen als ik zo tegen jou zou doen?, Heeft het onaardig doen tegen mij jou geholpen? ,Jij bent ook waardeloos in een paar dingen en daar lach ik jou niet om uit waarom heb je het recht mij wel uit te lachen? Maar de ik boodschap kan ook helpen om de juiste boodschap te brengen. Maar sterkte en zeg maar als je meer advies wilt.

1 okt 2019, 21:10, juliatje.
5

Ik zou als k jou was al mn moed bij elkaar rapen en het tegen de docent zeggen.. misschien kan je een vriendin vertellen waar je mee zit en wil ze met je mee gaan.. anders kan je ook naar een vertrouwnespersoon gaan op school of naar je mentor. Leg t uit aan je ouders en vraag hun of ze een mail kunnen sturen enz.

2 okt 2019, 23:10, Yolo
6

Bedankt voor jullie hulp!

4 okt 2019, 12:10, Anoniemx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.