angst om dik te zijn.

Hallo, ik heb een probleem want ik ben erg bang om aan te komen. Ben namelijk 10 kilo afgevallen voor de zomer. Alleen ik heb nu ondergewicht. Mijn ouders zeggen dat ik te dun ben. Alleen wil ik gewoon niet aankomen! Ik weeg nu 45 kilo en ben 172 cm. 14 jaar

Gr.Anouk

3 jun 2017, anoukik


Reacties

plaats reactie
1

Meis, waarom wil je afvallen. Je bent ook te dun. Je bent te mager met 15.2. Wil je me nog meer vertellen dan kan ik je helpen. Maar je was niet dik hoor als je 10 kilo afviel. Zorg er pls voor dat je geen anorexia hebt later. Want je hebt wel het begin. + je ondergwicht. Liefs Eva (ik steun je waneer je me nodig hebt)

3 jun 2017, 11:06, Eva
2

Bedankt Eva, dat is erg lief van je. Ik zou je wat meer over mezelf vertellen. Ik ben zegmaar onzichbaar thuis en op school altijd al geweest komt omdat ik niet de knapste ben heb pluizig haar en een bril.sinds kort lenzen. En heb geen specialle humor ofzo. In het kort gezecht ik ben nogal saai. Een jaar geleden ben ik begonnen met dingen uitvogelen wat ik kon doen. Daarmee kwam ik uit op boeken lezen. Ik ben een echte boekenwurm als ik uit school kwam zat ik het liefst voor de kachel met een kop thee en een leuk boek om me mee in te leven. En als ik op bed lag fantaseerde ik verder over het boek bijvoorbeeld twilight echt mijn lievelings boek\film. Dan was ik bella (hoofdpersoon) en fantaseerde ik verder over hoe het was om haar te zijn. Ik wou gewoon iemand anders zijn. Ik wilde haar zijn. Zij is geliefd en iedereen mag haar! Toen ben ik begonnen met lenzen dragen. Mijn haar laten groeien. Afvallen want zij was dunner dan mij. Het werd een obsessie bewegen weinig calorieën binnen krijgen. Ik dacht steeds dit word mijn zomer met de ooiste thight gap, hip bones en collar bones. Maar nu ik hier mee bezig ben lees ik geen boeken meer. Speel geen piano meer of wat dan ook. Ik verzorg mezelf ook niet meer echt het boeit me niet meer. Het enige wat ik doe is kijken naar thinspirations en calorieën tellen. Ik ben mezelf kwijt ik doe niet meer wat ik voorheen deed. Alles wat ik leuk en speciaal vond vind ik niks meer.

Soeey voor dit lange verhaal

3 jun 2017, 11:06, anoukik
3

Lieve Anouk, bedankt voor je lieve reatcie. Maar wel leuk dat je zo van lezen houd. Jij bent wel mooi zoals bent. Ookal bent je 20 kilogram te zwaar. Wel erg dat je allen maar wilt afvallen. En je hobby's daar wilt verplaatsen. Mijn maakt het uiterlijk niet uit. Want je bent hoe dan ook mooi. Je hebt minstens wel een goede kant. Zoals ik lees ben je een hele lieve meid. Volgens mijn heeft iedereen wel een keer van Mmm zou ik dat doen? Ben ik lelijk? Ik zong zeker vals. Zij tekent veel beter. Meisjes die willen afvallen hebben altijd een probleem. verdriet uiten, soms aandacht, omzeker zijn. Zo zielig. Misschien moet je een keer met vriendinnen gaan afspreken. Maar bezoek geen gekke ste's alsjeblieft. Je kan aan sommige afval site's dood gaan. Ieder meisje is onzeker. En ook jongens allen durven die niet te huilen of het te zeggen. Als je me nodig hebt om je hart te luchten hoor ik het hoop ik. Liefs Eva

3 jun 2017, 13:06, Eva
4

Dankjewel eva dat is heel lief❤

3 jun 2017, 13:06, anoukik
5

Haha snel gereageerd. Maar bezoek jij site's? Jij hoeft niet te afvallen je moet eerder aankomen met jou lage gewicht. Ik stuur zo nog wat tips door. Na mijn huiswek maar ik geef er alvast wat.
Tip 1: ga iets leuks doen.
Tip 2: Ga niet afvallen. Dan ben jij geen Anouk maar misschien anorexia-Anouk. (en je vrienden zijn bang)
Tip 3: Vertel het en praat erover.
Tip 4: luister naar jou favo muziek. Of muziek dat bij jou gevoel past. Ik stuur zo nog meer. Liefs Eva

3 jun 2017, 13:06, Eva
6

Hey ik ben er weer. Maar ik heb nog wat tips.
Tip 5. sta niet elke dag voor de weegschaal
Tip 6. kijk of lees leuke dingen (doe maar niks met afvallen) Tip 7. kijk niet naar van die dunne modellen
Tip 8. verzog je goed met een spa en lotions
Tip 9. ga lekker in de natuur. Het bos of park met vriendinnen of alleen en geniet ervan. En tip 10: denk positief over jezelf en anderen jij bent cool. Maar ik moet je iets vertellen. Mijn neef was geslagen door belgiese mannen van 14 tot 22. Hij kenden die mensen niet. Toen dacht allenmaal aan erge dingen. Maar ik ging praten en deze tips volgen. Jou lukt het ook. Liefs Eva

3 jun 2017, 13:06, Eva
7

Lieve Eva, dankjewel voor al deze tips er zitten echt een paar hele nuttige bij! Ik hou namelijk van in het bos en de natuur. En je hebt wel gelijk ik ben constant bezig met mijn gewicht en geniet niet echt meer van het leven zoals vroeger. Ik ga morgen naar familie tie dus dat word wel erg gezellig! Dan ga ik gewoon niet denken als we een stuk taart krijgen hoeveel calorieën zouden hier in zitten. Hoe kan ik ze er afsporten. Nee ik ga hem lekker proefen! Vanavond even douchen en mijn nagels lakken. Morgen ook even een leuk jurkje aantrekken (: ik hoop dat het werkt erg bedankt Eva❤

3 jun 2017, 15:06, anoukik
8

Lieve Anouk, je bent een hele lieve meid. En bedankt voor je lieve berichten. Heel erg bedankt. Als je me nodig hebt zeg het maar. Maar stoer dat je dat durft. Zo mooi.

3 jun 2017, 16:06, Eva
9

Lieve Anouk, de modellen zijn ook gefotoshopt. En als jij langer haar wilt moet je maar niet dunner zijn want je bent al te dun. Echt lief wat je zegt. Ik stuur voor de zekerheid meer Tips. Tip 1. verbeter de wereld begin bij jezelf
Tip 2. als jij iets hebt gegeten word dan niet boos
Tip 3. ga je lekker opmaken en verzog het met bronzorolie of badschuim. Of doe parfum op.
Tip 4. heb geduld. anders lukt het niet zo goed
Tip 5. na elke hap heb jij wat overwonnen. Wees trots.
Tip 6. Draag je eigen style. Je bent leuk zoals jezelf.
Tip 7. doe je niet anders voor.
Tip 8. begin met kleine stapjes.
tip 9. kijk in de spiegel en zeg ik ben mooi
tip 10. geloof in jezelf met alles! Liefs EvA

3 jun 2017, 18:06, Eva
10

@Eva waarom zeg joij altijd lieve of liefs je kent haar niet eens. Je hoeft deze site niet misbruiken

3 jun 2017, 18:06, .
11

Dankjewel Eva! Ik zal zeker deze tips gebruiken. Ik ben zonet in een lekker warm bad geweest. Dat hat ik echt even nodig. Supper bedankt! Ik vind het erg lief van je dat je deze moeite neemt voor mij en dat je die tips zegt. et voelt gewoon dat je om me geeft en dat je wil dat ik aankom. Dat je het erg vind dat ik ongezond bezig ben. Dat is fijn dat je om me geeft dankjewel❤

3 jun 2017, 19:06, anoukik
12

Ik heb trouwens ook een vraagje. Want door mijn ondergewicht ben ik al een tijdje niet ongesteld geworden (3 maanden) alleen ik heb op internet opgezocht als dat erg is. Daar kwam uit dat als je dan weer wat kilo's aankwam dat je dan weer gewoon ongesteld word.alleen is dat later ook schadelijk oor mijn vruchtbaarheid? Ik wil namelijk zo graag een eigen kindje als ik later ouder ben. Een gezin vormen

3 jun 2017, 20:06, anoukik
13

Lieve Anouk, ik word echt vrolijk van jou. Zo lief ben jij je zegt hele lieve dingen. Leuk dat je even een spa hebt genomen. Het is wel schadelijk als je het een lange tijd niet hebt. Teminste als je geen kinderen wilt. Ik ben al wel een maand ongesteld. Zelf wil ik geen kinderen, maar jij wel. Aleen is het best moeilijk denk ik. Want als je eten nog lastig vind. Maar soms blijf je wel uit van je menstruatie. Sommige hadden een lange tijd ondergewicht dan kan het wel schadelijker zijn. Meer als 30% van anorexia is later niet gelukkig. Dood de dood, onvruchtbaar, kaal en gele tanden. Of meer. Maar wil jij mijn alsjeblieft beloven dat je niet naar pesters luisterd. En jezelf moet je het belangrijkste vinden. Zelf ben jij het meeste waard ter wereld. Geloof in jezelf. Liefs Eva

3 jun 2017, 20:06, Eva
14

Eva aub geen liefs lieve of zo je kent haar niet

3 jun 2017, 20:06, .
15

Zal ik doen ik ga morgen proberen om normaal te eten. Ik vind het idee gewoon
eng om aan te komen denk ik.. Om weer wat dikkere benente hebben. Want ik vind ze nog steeds te dik. Maar ik wil hier mee stoppen! Ik haat het om elke dag honger te hebben. Om van mezelf alleen maar een kleine portie avondeten te mogen nemen. Om mezelf misselijk te worden als mijn moeder veel boter in de pan doet om het vlees te bereiden. En dan nog steeds honger te hebben na het eten. Erg bedankt Eva voor je hulp. Ik ga dr mee stoppen! X

3 jun 2017, 22:06, anoukik
16

Wat goed van je, en dapper. Ik heb nog wat tips tegen onzekerheid. Hopelijk werken ze nog.
Tip 1. noem 3 dingen die je mooi vind aan jezelf.
Tip 2. doe grappen maken. Dan fleur je de sfeer of.
Tip 3. vind jezelf het meeste mooi, lief en belangrijkste.
Tip 4. laat je afleiden door leuke dingen.
Tip 5. vergelijk je niet met de rest. want die gebruiken pillen, makeup, en op foto's kunnen dingen gefotoshopt zijn. En je moet ook niet je lichaam te goed verzorgen.
Tip 6. zoek een steungroep. bijvoorbeeld je vrienden.
Tip 7. laat zien af je boos en verdrietig of gelukkig bent
Tip 8. doe niet of het niks is. Gelukkig zie jij dat.
Tip 9. ga muziek maken of luistren
Tip 10. eet wat je wilt en lekker vind
Als je meer nodig hebt zeg het maar. Liefs Eva

4 jun 2017, 10:06, Eva
17

Lieve Eva, erg bedankt je helpt me echt goed! Ben zonet bij visite geweest. Ik wou eerst niet etwn maar ik heb uiteindelijk wel een broodje met kokosbrood en een plakje suikerbrood gehad. Dat was zeer lekker! Het was ookerg gezellig. Bedankt voor je hulp Eva!

4 jun 2017, 17:06, anoukik
18

Awh wat lief, bedankt dat je ze lief doet. Wat dapper van je. Was je uiteindelijk toch trots. Als je je heel slecht of goed voelt wil je het dan aangeven. Ik was vandaag ook bij een feestje. Ik weet dan 50.000 meisjes anorexia hebben. Lief dat jij me zo dankbaar bent. Ik geef nog wat anti anorexia tips:
1. Denk ook aan de vele nadelen: ontvruchtbaar, haaruitval slecht gebit, botziektes, darmontsteking of bloedpoep, geen energie, flauwval, gezichtshaar en meer.
2. zoek vrienden die jou kunnen helpen met je stemetje.
3. vraag aan familie hoe zij vinden dat je eruit ziet.
4. eet ook wat tussendoortjes
5. draag kleding en makeup die jij mooi vind
6. straal je lach of je gevoel uit
7. kijk niet naar hoeveel erin zin
8. vraag als jij zin hebt in chips gewoon of je het mag.
9. geen enkel mens is perfeckt. Schuif het weg.
10. let op de schijf van vijf
en dan vertel ik je nog vijf feitjes: 10 tot 15% van anorexia is man en hetzelfde getal overleed. Je kan ook blind zijn later en je stem sneller, kwijtraken en een korter leven. En uit je mond stinken. Mensen kunnen vaak ook boos worden door het gedrag, En ze zijn bang. In het kliniek is het heel saai. En je word steeds in de gaten gehouden, ze pakken je spullen af, je ziet je vrienden niet. En ook mag je niet op internet. Je hebt geen privé en moet melden om naar de wc te gaan, niet douchen gewoon met een washandje. Ik heb ook een verhaal gemaakt je bent gewoon mooi. En je hebt dan ook kans dat jou kind ook een eetstoornis krijgt. Erg he, Liefs Eva

4 jun 2017, 20:06, Eva
19

Hee
ik ben echt blij om dit te lezen, want dit zijn echt hele mooie tips. (ik zal ze zelf ook gebruiken, heb namelijk al best lang een eetstoornis)
dus dankje Eva
en ben heel blij voor je dat je het probeert en het zal je lukken Anouk!!
xxx

6 jun 2017, 21:06, Just me
20

Lieve Nikki , bedankt. En wat lullig dat je er een hebt. Moet ik meer tips geven. Liefs Eva

7 jun 2017, 13:06, Eva
21

welke eetstoornis heb jij , bedankt voor je lieve berichten. Jij bent een hele leuke lieve meid

7 jun 2017, 18:06, Eva
22

Hee
Sorry ik heet geen nikki maar zij stond nog ingelogd op mijn mobiel toen die van haar kapot was en dat zag ik niet want k heb hier al heel lang niet meer op gekeken. Het is nooit vast gesteld maar ik heb er wel een. Ik ben er nu ondertussen fysiek van hersteld alleen mentaal is wat moeilijker maar nieuwe tips is niet nodig hoor en dankjewel.
Xxx marit

7 jun 2017, 19:06, Maritje
23

Bedankt. Grappig van je vriendin maar gelukkig ben je hersteld!

8 jun 2017, 16:06, Eva
24

Ik bedenk me nu dus ook dat ik vaker perongeluk haar account heb gebruikt hmmm haha
Xxx marit

8 jun 2017, 16:06, Maritje

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.