Amkshshensndj

Hii, ik ben dus 12 jaar en weeg ongeveer 45 kilo.
Ik ben 1.60 lang denk ik en mijn BMI is gwn oké.
Alleen ik vindt mezelf gewoon te dun en het maakt me niet uit wat m’n BMI is of wat andere zeggen want ik ga er toch niks mee doen.
En iedereen die zegt ook gewoon alsof het me niks doet van: “je bent zo dun dat je bijna anorexia hebt” en “je bent wel ECHT heel dun” of allemaal dat soort berichten.
En ik word daar best wel onzeker van.
Ik probeer ook gewoon aan te komen door bijvoorbeeld meer of ongezonder te eten. Of gewoon met meer calorieën en meer sporten.
Maar het lukt gewoon niet.
Mijn vriendinnen weten niet dat ik onzeker ben enzo denk ik, dus die maken er soms ook wel een opmerking over (Niet gemeen of zo).
En dan zegt mijn moeder meestal van: “je bent mooi zoals je bent”
En ik lang geleden ook al een topic geplaatst en toen zeiden mensen dat ook.
DOE DAT NIET PLS. Ik ga er niets mee doen en ik plaats deze topic ook alleen voor tips om aan te komen en zo.
Maar ja dat was dus mijn lange bericht haha.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

20 apr 2021, Usheidhwhuf


Reacties

plaats reactie
1

Sommige mensen kunnen gewoon heel moeilijk aankomen ik ken er zelf een aantal in de omgeving. Genen,sporten,eten,hormonen,stress,slaap,depressie,trauma een blessure kunnen invloed hebben op je gewicht.
Hier wat tips.
1 Maak je ontbijt van te voren klaar dat is lekker makkelijk.
2 Kijk voor gezonde recepten op voedingscentrum ,want dan weet je of dat gezond is een kookboek of het internet is soms ook betrouwbaar.
3Download een aankomapp.
4 Neem altijd een boodschappenlijstje mee dan ga je geen ongezonde halen die niet nodig zijn.( ongezond aankomen is niet gezond)
5 Ontbijt ook goed bijvoorbeeld broodsoep, smoothie, plantaardige yoghurt(zonder suiker), fruit, havermout,groente of noten.
6 Probeer anders een motivatielijstje te maken.
7 Blijf positief
8 Hou een eet dagboek bij
9 Probeer krachttraining dat helpt met spieren kweken.
10 Yoga of pilates helpt ook bij mooie lichaamsvorming, maar elke sport kan helpen bij aankomen
11 Heb geduld
12 VERGEET NIET OM OP ELKE HAP GOED TE KAUWEN
13 Vraag je omgeving om hulp.
14 Doe aankomen met iemand samen.

22 apr 2021, 16:04, julia van stratum
2

Thank youu

23 apr 2021, 15:04, Usheidhwhuf

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.