Altijd hongerig

Hallo ik ben 14 jaar, en wil graag wat afvallen, want mijn bmi is te hoog en heb een dikke buik. Ik zeg liever niet hoe zwaar ik ben...
Maar ik heb altijd honger,
ik eet gewoon 3 keer per dag een normale maaltijd, maar daarna ben ik voor 1 uur vol en dan heb ik weer honger.
dan eet ik een appel en heb ik nog steeds honger.
Ik heb gewoon altijd honger en kom steeds meer aan...
Pls help me

29 jan 2021, Fatty


Reacties

plaats reactie
1

Hey, ik begrijp dat je misschien schaamt voor je gewicht, maar als we die niet weten is het moeilijk om advies te geven. Bovendien is gewicht niet heel bepalend: als je 70kg weegt en 1,80 m lang bent is dat een prima. Dit is een anonieme forum, dus we kunnen nooit achterkomen wie jij bent. We zijn hier allemaal om je te helpen.

30 jan 2021, 04:01, Anoniempje
2

Probeer aan je maaltijden iets meer vezels toe te voegen, dit houdt je verzadigd. Denk aan volkorenbrood, havermout, spelt pasta, volkoren crackers dat soort dingetjes!! Bevat veel calorieën maar je honger wordt er echt minder van !!

31 jan 2021, 18:01, Lieve
3

Ikprobeer altijd eerst een glas water te drinken iets voor dat ik eet. Zo weet ik zeker dat ik ipv honger toch dorst had , en her vult

1 feb 2021, 01:02, D:)
4

1 kauw goed op je eten en neem tijd voor je maaltijd.
2 kan ook medische oorzaak zijn dat je altijd honger hebt
3 Je zit ook in pubertijd dus als groeit en niet aankomt wordt je per centimeter slanker
4 beweging,voeding,stress,slaap, hormonen en medicijnen hebben invloed op je gewicht.
5 kijk naar vetpercentage in plaats van gewicht dat geeft een beter beeld met verdeling vet.
6 vraag hulp aan je omgeving
7 Zet gezond eten in zicht en ongezond eten buiten het zicht.
8 download een dieetapp
9 Drink 1.5 liter vocht(water per dag)
10 Eet zonder afleiding
Succes zeg maar als je meer tips wilt.

2 feb 2021, 20:02, juliatje.
5

Ik had dat probleem ook. Was best dik en had altijd honger zowat. rond mijn 18de veranderde dat en kon ik ook afvallen. Soms is wachten dus gewoon echt een oplossing.

Nog tips:
Probeer niet te veel maar iets dat je lang vol kan houden. ga sporten met vrienden, zo ben je gemotiveerd regelmatig te blijven gaan. Minder vlees eten hielp bij mij best wel goed. vooral alles registreren wat je eet is heel handig, zo kan je goed kijken wat wel en niet helpt en evt. iemand vagen die er verstand van heeft

8 feb 2021, 23:02, L

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.