alsjeblieft help me πŸ’”

hey, het gaat echt niet goed met me .. ik ben zo verdrietig op school gaat het niet goed en ik ben bang iedereen te verliezen mn ouders zijn boos om mn punten en ik kan het gewoon niet meer aan ik weet ook niet wat ik hiermee doe ik weet het niet meer ik snap dat er niemand reageert ik verwaarloos mezelf en school ik ben gewoon fucking gebroken

11 jun 2019, Guusje


Reacties

plaats reactie
1

Ga veel dingen met je vriendinnen/vrienden doen, of zoek eens n leuke jongen. En over school: ga gwn beter leren! Leg je telefoon aan de kant, maar echt gewoon ver weg, en ga eens heel goed leren, en als je moeite hebt met leren zeg dat dan want ik weet hier heelveel tips voor, en over je ouders betreft, je maakt hun blij met goede punten, maar ook gewoon als je leuke dingen met hun gaat doen. Hetzelfde geld voor je vrienden. En ga bijvoorbeeld een leuke serie volgen voor soms wat afleiding op netflix ofzo. Zie gewoon het positieve in het leven! Je kunt ook gaan sporten, of bijvoorbeeld thuis sporten (spieren ontwikkelen) dan heb je doelen.

11 jun 2019, 21:06, Yyy
2

@Yyy ja ik heb heel veel moeite met leren en motivatie vinden kan het gewoon niet op school zijn is het fijnste wat er is dan ben ik gewoon bij mijn klas en is er rust ( de lessen zelf niet ) er is ook een leuke jongen hahaha maar als ik thuis ben is alles gewoon kut ik leg mijn telefoon lukt maar dan lukt het zelfs nog niet.

11 jun 2019, 21:06, Guusje
3

Hoi Guusje,

Het klinkt alsof je je behoorlijk rot voelt. Wat knap dat je dat hier laat weten en probeert hulp te zoeken via deze weg.

Mocht je eens willen chatten met een van onze deskundigen, ben je altijd welkom op onze chatspreekuren van maandag-vrijdag om 16.00-18.00 en 19.00-21.00. Ook kan je altijd een mailtje sturen.

Sterkte!

11 jun 2019, 21:06, Moderator
4

Hmm, zijn er bepaalde vakken waar je niet goed in bent?
En misschien kun je je mobiel aan je ouders geven en zeggen van: ik ga leren en wil mn mbl niet in de buurt. zodat hun je mbl ergens neerleggen waar je m niet vind. dat helpt bij mij echt want dan ga ik ook leren. en quizlet of wrts helpt ook met leren, leg lekker eten erbij of drinken als je leert of maak een schema voor elke dag om iets te leren.
En ga eens n keer wat met die leuke jonge doen😁

11 jun 2019, 23:06, Yyy
5

Het is niet zo dat je slecht bent ofzo, je voelt je gewoon niet lekker. Dat is een fase en daar kom je doorheen, ook al is het lastig. Wat hier bij kan helpen is leuke dingen doen en praten. Probeer elke dag iets te doen wat je leuk vindt, en schrijf het anders elke avond op zodat je met een blij gevoel gaat slapen. En probeer echt dingen te bespreken, met je ouders zal je er echt wel uitkomen want het zijn je ouders en ze houden van je. En wat ook helpt is bijvoorbeeld met een psycholoog te praten of een ander persoon die er je verder kan helpen.
Veel liefs en sterkte.

14 jun 2019, 19:06, zus
6

Hoi hoi. Ik snap hoe je je voelt, ik voel me ook zo. Je ouders zijn boos op je omdat ze zich zorgen maken. Ze willen graag dat je over gaat. Ik zelf heb prima punten maar dan wel geen vrienden. Ik brn ook gebroken als ik eerlijk ben. Ik heb wel een tip oor je. Kijk eens in de spiegel en bedenk waar je trots op bent en wat je mooi aan je zelf vind. Ik zelf krijg hier meestal wel weer zelfvertrouwen van. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

1 jan 2020, 23:01, ... Anoniem...

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.