als maar dikker

hooiii, ik ben Zoë. en ik heb sinds 2020 een relatie met mijn vriend. hij is 21 en ik ben nu 16. tijdens onze relatie ben ik best wel dik geworden, ik ben van normaal gewicht naar overgewicht gegaan. nu ben ik erachter gekomen dat mijn vriend daar dus op kickt, als in hij heeft het mij zonder mijn weten dikker gemaakt en dat vind hij g*il. wat doe ik nu?

25 mrt 2022, zoë


Reacties

plaats reactie
1

@Zoë je zegt dat je vriend je zonder jouw medeweten dikker heeft gemaakt, zorgt hij dan altijd voor het eten?

is dit geleidelijk zo gelopen?

Het dikker worden moet natuurlijk niet tegen je wil ingaan? Dan zou ik hierover in gesprek gaan? En uitleggen dat het jouw lichaam is en de grotere kans op gezondheidschade door meer overgewicht.

Indien jullie beide het dikker worden mooier vinden dan maakt het niet uit.

Ik weet niet hoeveel Kilo je bent aangekomen en je weegt?

25 mrt 2022, 21:03, Tukker
2

Hey Zoë,
Wat je nu moet doen hangt eigenlijk helemaal af van hoe jij je voelt bij je leefstijl en in je lichaam. Jij bent namelijk de enige die daarover gaat. Overgewicht is qua gezondheid natuurlijk niet optimaal, maar dat wist je vast al. Dingen waar je eens over zou kunnen nadenken en waar ik zelf ook wel benieuwd naar ben:
1) Wat zijn je lengte en gewicht nu?
2) Hoe is dat aankomen gegaan? Met andere woorden: wat is er veranderd in je leefstijl?
3) Wat is de invloed van je vriend daarop geweest?
4) Hoe vind je die veranderingen zelf (leefstijl, lichaam)?
5) In hoeverre zijn jullie gelijkwaardig? Het leeftijdsverschil is best wel groot, dus dat is ook wel iets om over na te denken.
6) Is je vriend ook met je mee verandert, of draait het helemaal om jouw lichamelijke verandering?

Ik hoop dat je de ruimte voelt om gewoon je eigen keuzes te maken.

25 mrt 2022, 22:03, B
3

Hoi Zoë

Als ik het zo lees voel je je er niet fijn bij. De vraag is wat je zelf wil. Als jouw vriend het er niet mee eens is dat je een gezonder lichaam nastreeft moet je je afvragen of hij wel goed genoeg voor je is.

Hoe is je vriend? Is hij ook dik of juist niet

26 mrt 2022, 17:03, Lotte435

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer