Als ik ongesteld ben ben ik heel gevoelig.

Hee lieve forumgenootjes,
ik ben al bijna een jaar ongesteld. En ik om de 3 weken. Maar vanaf April als ik ongesteld ben ben ik heel gevoelig. Dan moet ik om zoveel dingen huilen. Of ik ben ineens heel blij. Hebben jullie een idee wat er is?
Liefs, Eva.

28 jul 2018, Eva🎀


Reacties

plaats reactie
1

Hey Eva,

Het kan heel goed zijn dat je door invloed van je hormonen ineens emotioneler bent dan voorheen. Vaak is het een combinatie van factoren dat er voor kan zorgen dat je een periode veel gevoeliger bent.
Heb je bijvoorbeeld veel stress of drukte gehad de afgelopen tijd? Of problemen op school, met vrienden of vriendinnen of je ouders? Of is er iets anders gebeurd waar je mee zit?
Dat zijn allemaal dingen die mee kunnen spelen.
Belangrijk is om jezelf voldoende rust te gunnen om alle emoties te verwerken. Neem dus geregeld even een 'mentale' pauze waarin je lekker kunt ontspannen en tot jezelf kunt komen.
Praat ook met anderen over de dingen die je bezigheden. Ook dit helpt om je emoties te verwerken.
Schrijven in een dagboek helpt ook om alles voor jezelf op een rijtje te krijgen.

Als je gevoeligheid echt een heel groot probleem voor je wordt, dan kun je het beste even naar de huisarts gaan. Die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Een psycholoog kan samen met jou uitzoeken waar die gevoeligheid precies vandaan komt en wat jou helpt om daar mee om te gaan.

Heb je hier wat aan?

29 jul 2018, 08:07, Amyxx
2

Hey lieve Amy, bedankt voor je advies en tips.

Eigenlijk is er weinig aan de hand. Ik ben wel redelijk snel geprikkeld maar dat hou ik voor me. Als ik huil laat ik dat gaan, maar nu doe ik dat al om de kleinste dingen.

Ik schijf er ook in. Maar als ik bel helpt het meestal ook.

29 jul 2018, 19:07, Eva🎆
3

Hey Eva,

Als ik het goed begrijp zeg je dat je geen last hebt van stress of andere dingen in je leven die veel impact op je hebben? Je leven is vrij rustig en kalm?

Wat bedoel je er precies mee dat je redelijk snel geprikkeld bent? Kun je voorbeelden geven?

Het is heel goed mogelijk dat je door de hormonen tijdelijk heel gevoelig bent en last hebt van stemmingswisselingen. Meestal is dat een paar dagen voor en tijdens je menstruatie. Daarna is dat weer over als het goed is.

Misschien helpt het je om op zulke momenten te beseffen dat je gevoeligheid maar van tijdelijke aard is en je je over een paar dagen weer stabieler voelt. Door het zo te relativeren, lukt het vast om je er minder door te laten beïnvloeden.

30 jul 2018, 08:07, Amyxx
4

Lieve Amy,
Ik denk eigenlijk niet dat dat bij mijn helpt. Ik ben bv niet snel boos maar geprikkeld, een beetje boos. Ik heb niet echt ren voorbeeld.
Maar bedankt voor het helpen.💕

30 jul 2018, 09:07, Eva👱🏻‍♀️
5

Hey Eva,

Graag gedaan, maar jammer dat ik je niet met de juiste oplossing kan helpen!

Liefs!

30 jul 2018, 13:07, Amyxx
6

Ja, dat heb ik ook heel erg! Ik begin ineens te huilen en daarna ben ik weer heel blij. Dat is heel normaal, het komt door je hormonen.

30 jul 2018, 14:07, justmexoxo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.