Alleen merkkleding

Hallo ik ben een meisje van 12 jaar,

Ik heb echt heel veel kleding (dat vind ik niet erg) maar het is alleen maar merkkleding... het gaat vooral er over dat mijn moeder alleen maar merkkleding voor mij koopt en ik mag niet eens in normale winkel binnenlopen en al helemaal niks kopen ( winkels zoals Zara , Primark enz.) mijn favo winkels zijn dus De Bijenkorf en de Hudson Bay. Ik ben een populair meisje in onze school, maar laatst had ik Gucci schoenen en een Chloe tas op het schoolfeest en ik had het gevoel alsof kinderen rodelden me voor Merkslet. Als ik met vriendinnen winkel dan is het ook vervelend want als ik iets in een van doe winkels koop brengt me moeder het meteen terug pff. Ik heb gevraagd wrm ik niks mag kopen daar, ze zij dat ik al groot ben en dat ik merkkleding moet dragen me zus draagt dat ook (16 jaar) en me zusje (9 jaar) ook. De meeste kinderen zijn blij als ze dit hebben ik ben ook blij maar het is soms echt heel irri. Heeft iemand miss tips hoe ik dit me moeder kan overleggen?

Ik hoop op een antwoord

Sara

30 jul 2019, Saraatje


Reacties

plaats reactie
1

Kan je niet eens een gesprek met je ouders beginnen over kleedgeld, zodat je (een deel van) je kleding zelf kan gaan kopen?

Argumenten voor kleedgeld:
- Ik kan vaker met mijn vriendinnen gaan winkelen. Dit versterkt de band met hen. Vriendschap en genoeg vrienden hebben vinden ouders vaak heel belangrijk. Geluk haal je immers uit interactie met anderen, niet uit spullen of veel geld.
- Ik leer hierdoor (beter) met geld omgaan. Als je zelf kleding gaat kopen, zie je meer hoeveel alles kost en dat je dus niet alles kan kopen: op een gegeven moment is het geld op. Door zelf kleding te kopen train je jezelf om goed financieel te plannen, zodat je met het beschikbare geld alle soorten kleding kan kopen die nodig zijn (dus niet alleen maar dat leuke shirt, maar ook je ondergoed, sokken, etc.). Je moet immers over een paar jaar wel voor jezelf kunnen zorgen en daarvoor moet je wel de waarde van geld kennen.
- Ik leer zo sparen voor grotere uitgaven.

Succes!

30 jul 2019, 17:07, Timo
2

Zijn jullie rijk dan ofzo? Ik koop echt nooit merkkleding ondat ik het te duur vind voor wat je krijgt. Ik krijg ook maar 40 euro p/m en moet alles zelf kopen zoals winterjas en schoenen etc. Da's echt heel irri want kinderen uit mn vrienden groep krijgen rond de 80 enzo...

3 aug 2019, 19:08, Xx
3

Beste Saraatje, merkleding heb je echt niet nodig zelf is het wel zo dat het vaak betere kwaliteit heeft doordat ze betere grondstoffen gebruiken dan de wat goedkopere winkels maar merkleding draait gewoon om het imago en status en niet iedereen heeft dat nodig. Als jij jezelf wilt uiten met goedkopere kleding dan moedig ik dat alleen maar aan. Maar de mensen zijn gewoon jaloers dat jij wel zulke merken kunt veroorloven, het is belangrijk dat je ook op komt voor jezelf en de mensen die een probleem hebben met hoe je bent aanspreekt op hun gedrag
. Maar bij de confretatie met je moeder raad ik aan om je standpunten te oefenen zodat je goed voorbereid bent in het gesprek. Ten slotte is het allerbelangrijkst dat jezelf kan uiten op welke manier dan ook en daarom is het belangrijk dat je niet opgeeft! Sterkte!

4 aug 2019, 21:08, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.