Alcohol drinken

Heyy ik ben 13 en heb een vraagje!
Hoe oud waren jullie toen jullie voor de 1e x alcohol dronken en hoeveel en wat dronk je toen? En als je nog nooit alcohol hebt gedronken: op welke leeftijd wil je voor de 1e x drinken?

21 jun 2017, Sophie


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Sophie, ik wil geen bier drinken of iets met dat spul. Misschien wel alcohol-vrij. Maar ik wil niet roken of drinken. Want later wil ik dokter of model zijn!

21 jun 2017, 13:06, Eva
2

Eva
Denk je echt dat dokters en modellen nooit drinken? Wat dacht je van al die feestjes Waar modellen naartoe gaan? En dokters, die hebben ook een privéleven. Zij weten alleen wel de grenzen, en houden zich eraan. Natuurlijk zal een dokter nooit dronken op zijn werk komen, maar in hun vrije tijd drinken de meeste echt wel eens iets. Wat jij wil doen moet je zelf weten, maar weet gewoon dat je ook dokter of model kan worden als je wel wat drinkt. De keuze blijft natuurlijk bij jou, en soms je principieel niets wil drinken is dat prima, of course.

Groetjes

21 jun 2017, 23:06, rose
3

Ja daar heb je wel gelijk in maar ik wil geen slechte huid

22 jun 2017, 11:06, Eva
4

Hi sophie,

Ik dronk pas voor het eerst op mn 15de ik had toen wat wijn op. ik zou niet te vroeg beginnen

xx

25 jun 2017, 00:06, sanne
5

ik was 11 toen ik voor de 1e keer dronk. het was echt niet veel misschien een biertje bij elkaar. daarna ben ik begin 12 voor het eerst dronken geworden. nu ben ik 13 en drink ik misschien 2 x in de maand of meer

31 mrt 2019, 10:03, anoniem
6

Ik was 13 en had 1e biertje maar doe maar heel soms hoor echt voorzichtig doen beloof me

5 jul 2019, 01:07, Houd van meisjes😧
7

Als je wil afvallen is alcohol iig geen aanrader: een glas bier of wijn bevat ongeveer 10 gram alcohol. En 1 gram alcohol bevat 7 calorieën, oftewel een glas alcohol is 70 nutteloze calorieën (slechte energie). Om 70 calorieën te verbranden, één glas alcohol dus, moet je al gauw 10 min. vol intensief sporten/dansen, plus dat alcohol drinken je lever enorm belast. Te veel leverbelasting kan leiden tot leverschade, wat weer allerlei erge leverziektes kan veroorzaken.

27 sep 2019, 08:09, Timo
8

Ik heb nog nooit gedronken wil t ook niet perse dus kijk gwn op mn 18e of ik t dan wil... sowiso heb k emethofobie(angst voor overgeven) dus ja daarom ook eig.. ben 14 btw

28 sep 2019, 00:09, Yolo
9

Ik was 15 en dronk gelijk baco. Als ik jou was zal ik ff wachten en rustig beginnen. Niet te hard van stapel lopen!!

5 okt 2019, 08:10, Sia
10

Ik was 16. En ik drink graag wijn of bassoa.

8 okt 2019, 10:10, Laura
11

net 13 dronk toen baco, vind t nogsteeds lekker

8 okt 2019, 20:10, h
12

Heeyy ik was al echt jong altijd wijn. Hoort zegmaar bij Italiaanse cultuur. Dat je als kind al wijn mee mag drinken. Maar toen ik verder was ik 14 wilde maar het was ook gelijk dat ik dronken was maar dan ook echt. Ik had een zware bier ofzo van bijna 10% en daar achterna een fles martini en paar shotjes vodka. Im fkup iknow haha ik ben nogsteeds 14 en deze zomer vakantie was ik elke week 3 dagen wel dronken haha.

29 aug 2020, 20:08, Yana

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.