Alcohol buikpijn de volgende dag

Ik drink dus soms wat maar als ik dan de volgende ochtend wakker word dan voel ik me zo beroert en misselijk en buikpijn alsof k moet kotsen. Ik weet niet wat het is en k wil echt niet zo erg wakker worden als ik leuk wat gedronken heb met vriendinnen.
Als iemand het weet wat het is vertel het me dan!!

16 jul 2019, Isa


Reacties

plaats reactie
1

Waarschijnlijk is het niet je buik die pijn doet, maar je lever. Je lever zit vlakbij je buik. Je lever moet al dat alcohol ontgiften en die protesteert dus kennelijk de volgende dag. De beste oplossing hiertegen is natuurlijk: niet drinken, je kan ook een leuke avond hebben zonder te drinken. Maar, helemaal nooit meer drinken is natuurlijk ook niet de oplossing 😉. *

* Dit bericht is aangepast door de Moderator

16 jul 2019, 09:07, Timo
2

Beste Isa alcohol is slecht voor je maag en kan maaglast of zelfs een acute maagontsteking veroorzaken mischien is dat bij jou het geval?
Wat de precieze oorzaak is kan een persoon natuurlijk nooit zeggen. Maar je kan ook een gevoelige lever hebben. Je zou eens kunnen proberen om op nuchtere maag melk te drinken, als je dan dezelfde pijn hebt als met alcohol dan heb je kans dat het maagzweren is.
Er zou een arts naar moeten kijken om de oorzaak te vinden, want die kan je het beste raad geven.

18 jul 2019, 08:07, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.