al 13 en geen vlees.

Hee lieve meiden en jongens, ik ben Eva. Ik ben 13 jaar en al vroeg vegetariër. Ik wil even wat kwijt, maar niet zeiken. Oké, ik was met de klas in gesprek over de arme dieren, die heel weinig ruimte hebben. De kippen, koeien, varkens, soms ook paarden, worden heel erg slecht behandeld. Ik zocht het uiteindelijk op, en ik werd echt misselijk van die beelden. Het is heel raar en dom om zoiets op internet en YouTube te bezoeken. Echt, raar, ik werd gewoon misselijk. Ik werd zo verdrietig 😭nou toen ging ik dus 3 dagen janken, en ik jank niet snel. Ik vind het ook k*t dat ik vrienden ham zie eten of worst. Ik vind het sneu voor de dieren, en dan eten hun dieren. Op de ''kerst-dag'' (was geen kerst dag😰 zag ik anderen ook Big Mac eten, shit. Ik werd weer misselijk, en mijn vrienden ook. Ik heb die beelden, hun snappen dat toch niet, maar echt... Ik ben ook gestopt, en ik haat het als er vlees verkocht of gegeten word. Maar ik mis het een beetje, dat is niet de reden, maar het is de gedachten. Vergelijk dit:
Jij zit met 4 mensen in de douche in de stank en iedereen gilt, en je krijg vies eten, dat is de plofkip. Lieve mensen, ik wil jullie niet bang maken. Ik werd heel verdrietig. Maar hopelijk hebben jullie begrip voor de dieren. Ik wou even me verhaal kwijt, eigenlijk ben ik nog misselijk. Sorry, ik wou het kwijt.

23 dec 2017, Eva🎀


Reacties

plaats reactie
1

*krijg *krijt moet ik typen, sorry.

23 dec 2017, 12:12, Eva🎁
2

Ik huil ook bijna als ik zoiets zie dus ik wil het ook niet meer opzoeken maar soms klik je ergens per ongeluk op en dan krijg je dat ook. Maar ik ben geen vegetariër.
Je moet maar denken die dieren zijn dood dus daar kan je niks meer aandoen.

23 dec 2017, 14:12, Queen👑
3

Lieve Queen👑, we lief dat je zo meeleeft. Ik gun ook niemand een angst, maar hopelijk leeft wel iedereen mee, en eet minder vlees of alleen vlees, met een goed leven. Maar elke keer vlees kopen, is elke keer, ik wil vlees. Hoe minder mensen het kopen, hoe minder dieren en geslacht worden. Maar lief dat je zo meeleeft. Ik vind het ook eng, dan denk ik: Maar ik eet een dood dier, hij leefde eerst en nu op me bord. De arme dieren leven in kleine ruimtes en worden mishandeld en dan bam. Lekker in de supermarkt en dan op je bord en in de wc, lekker hoor. 😳
Bedankt voor je bericht. 😘

23 dec 2017, 19:12, Eva🎁
4

Ja Queen, je kunt wel denken 'die dieren zijn dood, daar kun je niks meer aan doen', maar als iedereen vlees blijft eten blijven ze dieren in te kleine stallen houden om uiteindelijk te slachten, en hou je het in stand.

23 dec 2017, 21:12, Kim96
5

Maar als de dieren niet dood gaan krijgen we een teveel aan dieren en dat is ook weer niet goed. Zelf eet ik altijd vlees met beter leven keurmerk.

23 dec 2017, 22:12, Queen👑
6

Eet je nog wel snoep?

24 dec 2017, 10:12, Stresskop
7

Ik eet wel tomatensoep maar zonder boulon. Sommige mensen eten nog wel vis, ik twijfel daar over, maar soep zonder vlees.

24 dec 2017, 12:12, Eva🎁
8

Lieve Kim, bedankt goed verteld.

24 dec 2017, 13:12, Eva🎁
9

Queen, dat is niet waar. Als wij geen koeien, kippen, varkens enz. fokken, dan hoeven ze ook niet te slachten. Er zijn zoveel dieren omdat er zoveel mensen zijn die vlees eten. Het is echt niet dat de aarde onbewoonbaar wordt als we geen vlees zouden eten. Als we stoppen met vlees eten is het gauw gedaan met de bio-industrie.

En denk er ook even aan dat al die dieren te eten en te drinken moeten hebben. Dat eten wordt op een akker verbouwd, een akker waarop je ook voedsel voor mensen zou kunnen verbouwen. Vervolgens worden die dieren naar het slachthuis gereden en daarna in plastic bakjes naar de supermarkt, ook dat is allemaal slecht voor het milieu.

Ik zeg niet dat je geen vlees meer moet eten, maar het zou al heel wat helpen als iedereen eens bij de gevolgen stil zou staan en in ieder geval een of een paar dagen in de week geen vlees zou eten. Dat helpt de dieren, dat helpt het milieu.

24 dec 2017, 19:12, Kim96
10

Ah lieve Kim, helemaal mee eens. Het is heel slecht voor het milieu. Ik vind dat mensen inderdaad moeten na denken daar over, zo jammer. Wij kunnen echt wel zonder vlees, en anders kunnen we toch noten eten.

Ik zeg ook niet perse dat je nooit vlees moet eten. Maar denk er op het minste over na! De dieren worden zo erg mishandeld. Ik mis het soms wel. Maar wij doen zo stom de mens. Wij verpesten ons klimaat, mishandelen de arme dieren, we doen gevaarlijke en dodelijke uitvindingen maken. Er zijn toch dieren die ook geen vlees eten, en die leven ook. Het is heel erg voor hun omdat:
De koe:
- Hun eerst van hun moeder wedren weg gehaald.
- Toen in een isoleercel gezeten.
- In kleine hokjes gezet.
- Te vaak gemolken worden.
- Voor de vrouw, zwanger gemaakt.
- Het kalfje weg halen.
- In vrachtwagens, heel dicht bij elkaar gedaan. En misselijk worden.
- Dan in een pakje in de Ah, Jumbo, Aldi, Dirk, Lidl.
De kip:
- In fabrieken gezet worden, en gesorteerd en gegooid in bakken, en op elkaar vallen.
- In een hele kleine ruimte leven met: kakelende kippen, stank, vies voedsel, een harde grond. Dan doen je benen pijn hoor, en hun hebben ook geen stokje.
- Geschopt en geslagen in laden, waar ze allemaal naast en boven elkaar lagen, heel weinig ruimte.
- En dan in een pakje bij de Jumbo, Ah, Aldi, Dirk, Lidl.
Waarom? Ik huil niet snel, maar om dat wel. 🌭🥓🍔❌

24 dec 2017, 20:12, Eva🎁
11

Ik heb echt respect voor je Kim, je hebt helemaal gelijk. Bedankt. 😘💋🎀

24 dec 2017, 20:12, Eva🎁
12

Ik heb geen haat hoor tegen jullie en dit gesprek. Maar dat hou je toch niet tegen en zitten goede dingen in die je moet hebben en we eten al vlees zo lang we leven. Mij lijkt het beter dat de mensen gewoon dieren mogen fokken als ze maar voor hun door een goed leven hebben gehad zoals in een mooi weiland kunnen lopen zijn geknufeld en zulke dingen.
Dan is het geen probleem.

24 dec 2017, 20:12, Queen👑
13

Dat we al heel lang vlees eten betekent toch niet dat we niet kunnen veranderen? Miljoenen mensen kunnen zonder vlees. In India is meer dan 30% van de mensen vegetariër, alleen in India zijn dat dus al 400 miljoen (!) mensen.

De alternatieven voor vlees zijn steeds beter en lekkerder, en de voedingsstoffen die in vlees zitten kan je ook op een andere manier binnen krijgen. Waarom zou je dan nog persé vlees willen eten?

24 dec 2017, 20:12, Kim96
14

De dieren die geknuffeld worden verdienen het ook niet hoor. Ik heb ook geen haat naar vleeseters, maar ik wil ogen openen en mee leven. Geknuffeld worden en in vrachtwagens geduwd worden. En dan lekker een andere diergenoot dood zien gaan, en dan zelf. Helaas is maar 5% Vegetariër. Ik krijg tranen als ik vlees eet. Wij eten heel veel vlees. Wij verspillen ook voedsel, en ook vlees, en het gaat heel snel over de datum. Vleesvervangers zijn ook lekker. Ik vind het heel goed als je je best doet voor de dieren. Ze worden dan gedood, en eindigen in je maag. Ze gillen ook heel erg, het is altijd erg, al worden ze verdooft. Er word ook rotzooi zoals kleurstof in verwerkt. Het is heel goed voor de natuur om lief voor diertjes te zijn. De dieren zijn slaven, en ze ZIJN NIET GEMAAKT OM DOOD TE GAAN. Waarom doen we dit? Het is toch gek! Mishandeld, en weggehaald, ziek geworden ect. Mensen hebben het heel goed hoor, Afrika niet maar wij wel. Vlees hebben we niet nodig. Echt ik ga huilen. Sorry hoor, maar echt.

24 dec 2017, 22:12, Eva🎁
15

Ik ben het helemaal met je eens Eva.

24 dec 2017, 22:12, Kim96
16

Nu gaan jullie allebei tegen mij.

24 dec 2017, 23:12, Queen👑
17

Bedankt Kim, maar Queen👑 ik ben niet tegen jou. Ik ben tegen de bio-industrie tegen die k*t #$%&# die ze zo mishandelen. En ik verspil ook geen vlees als ik vlees had, toen gaf ik het aan iemand die het wel lekker vond. Het is gewoon zo stom. En de politie doet er ook te weinig aan, het is gewoon stom om dat te laten gebeuren. De dieren leven niet ZE OVERLEVEN!!!! Ze gaan dood, omdat wij perse vlees willen eten. We kunnen echt wel zonder vlees. En anders doe je maar wat minder vlees. En Journaal liegt ook met die kinderen, zogenaamd is 5% iemand die nooit vlees eet. En zogenaamd zijn het er 3 op de 33. Echt zo niet waar, hun liegen gewoon om op tv te komen. Bijna niemand is vegetariër, en dan liegen. Die shit wat ik op tv zie van liegende kinderen. Ik ben de enige vegetariër die ik ken. Ik vind het stom en belachelijk als je liegt als je vegetariër bent. Waarschijnlijk is een keer vlees eten voor hun al vegetariër. Dus voor die mensen die liegen, lieg daar niet over. Geloof het Journaal niet, die kinderen liegen. Vijf op de honderd zijn vegetariër. Voor hun is vegetariër al als je 2x minder vlees eet in de week. Dus ga niet alles geloven, en niet zeggen dat het normaal is. Dat is het niet. Voor de nep-vegetariër misschien moet je niet liegen. Groetjes Eva.

25 dec 2017, 09:12, Eva🎁
18

De zuivel industrie gaat ook heel ver. Koeien worden zwanger gemaakt, en na de bevalling word het kalfje meteen weg gehaald. Hun worden in een isoleercel gezet, in de kou. En hun moeder huilt dagen lang. Dan word de melk dat voor het kalfje bedoelt moest zijn, gemolken. Helemaal uitgeput word de koe. En later worden de meisjes, ook melk koe, en de jongens dood. Ze doen geen verdoving en in Europa gaan ze heel ver in dierenleed. De dieren zien geen daglicht, en hebben het heel klein, geen ruimte. En de vrachtwagens ook. En dan in een lekker eten hé. Ik hoop dat veel zich hier in verdiepen en na denken. Wij eten heel veel vlees hoor, en Frankrijk ook en Belgie. Wtf

26 dec 2017, 12:12, Eva🎁
19

hoii ik ben 15 jaar , en het zeker waar dat mensen geen vlees nodig hebben, het is zelfs bewezen uit meerdere onderzoeken dat het gezonder is om minder of geen vlees te eten. mensen zijn geen vleeseters dat zie je aan onze tanden en we eten vlees niet rauw zoals vleeseters. ik ben nu een vegetarier voor 9 maanden en wil in het nieuwe jaar ook een maand vegan proberen, heeft iemand hier evaring mee, en die tips kan geven? :)
Also, heeft iemand iedeeën hoe je iets voor het milieu kunt doen of iets in die richting..?

30 dec 2017, 16:12, - happy new year :))
20

Happy new year ik heb hier wat tips voor vegan zijn en voor het mileu(ben het niet maar heb nog leuke tips)
Vegan tips
1 Ga naar de VeganChalenge site voor lekkere recepten.
2 Lijnzaad, peulvruchten,linzen, fruit ,noten, graanproducten en bepaalde groenten zijn producten die je als vleesvervangers kan gebruiken.
3Je kan koemelk vervangen door Sojamelk,Rijstmelk,Havermelk en Kokosmelk.
4Silken tofu is ook een hele goede vleesvervanger en het is veganistisch.
5. Vermijd junkfood het is moeilijk maar veel zijn niet veganistisch.
6Je kan ook afvallen een paar kilo doordat je veganistisch eet dus let er goed op.
Hier wat tips over het milieu
1Ik heb een topic gemaakt op 99 gram over dit het heet kleine dingen die je kan doen voor het klimaat en het staat bij kopzorgen.
2Ga in plaats van kleding kopen kleding ruilen want de kledingindustrie is erg vervuilend.
3Maak anderen bewust met wat de gevolgen zijn van het klimaat.
4Eet producten lokaal en niet van heel ver weg.
5Haal geld op met vrienden ,familie of bekenden om het te doneren aan organisaties toegewijd aan inzetten voor het milieu.
Zeg maar als je nog meer tips wilt.

30 dec 2017, 19:12, juliatje.
21

Lieve - happy new year :)),
jij ook gelukkig nieuwjaar. 😆Ik ben het helemaal met jou eens. Ik weet dat vegan heel moeilijk is, maar echt heel moeilijk. Ik ben heel trots op je meid😘, dat je al geen vlees eet. Melk kan je vervangen door Amandelmelk of Rijstmelk. Ga niet na de MC of KFC. Ik heb ook nog wat tips:
- Wees trots op jezelf.
- Bouw het nu langzaam af.
- Zie in wat gezond is, dus niet later van shit.
- Wees blij met veranderingen.
- Ga na de kinderboerderij, dan krijg je motivatie.
Echt een top mens, al zo jong 15 en vegan willen eten. Ik ben een jonge vegetariër, maar 15 en al veganist. Trots op je, al die gedachten. En Julia, ook goed dat je het klimaat-gezondheid promoot. Wat zijn jullie goede voornemen? Ik ben trouwens ziek 🤮

30 dec 2017, 20:12, Eva🎁
22

Beterschap eva
Eva ik at dit jaar bijna elke dag fruit en dat helpt echt veel ik ben dit jaar niet ziek geweest mijn tip is om 1 stuk fruit om de paar dagen te eten.Mijn voornemen is om 50 kilo te wegen ben 1.66 ik ben nu 54 ben nu 2 kilo afgevallen nog 4 te gaan en bedankt eva wat is jou voornemen eigenlijk?
En bij de MAC zijn ze een vegan burger aan het uittesten ze verkopen het helaas alleen in Scandinavië maar hopelijk verkopen ze ook in Nederland dan is de MAC ook voor meer mensen!

30 dec 2017, 20:12, juliatje.
23

Bedankt Julia, maar jij hoeft echt niet af te vallen. Je hebt een perfect gewicht. Ik eet nu ook fruit, maar ik ben al beter. Jammer, dat ze het niet nu verkopen.

31 dec 2017, 18:12, Eva🍩
24

Eva jij hebt me nooit gezien en geloof me ik heb al een erg buikje ben al 57 kilo nu ! ik moet echt afvallen.Maar bedankt

31 dec 2017, 23:12, juliatje.
25

Dat is je zelfbeeld. Maar Gelukkig Nieuwjaar. 🎆

1 jan 2018, 00:01, Eva🎁
26

Hetzelfde

1 jan 2018, 08:01, juliatje.
27

De meeste kinderen die ik ken hebben overgewicht. 44% van dit land heeft overgewicht. En nog geen 13% heeft ondergewicht, maar degene die ondergewicht hebben zijn niet schokkend dun gelukkig. Maar ik ken zoveel mensen die een bmi van 19, 20, 21 hebben. En dat is gewoon een normaal bmi. Al die kinderen die ik ken, hebben geen buikje. Als je het van rechtuit ziet is het plat, jij ziet het waarschijnlijk van boven, en dan lijkt het opgeblazen. Bijna niemand heeft ondergewicht, en degene die ondergewicht hebben hebben 2 kilo of 3 kilo, maar echt geen 7 of meer meestal. Je hebt een slecht zelfbeeld, maar je ziet je goede kanten niet in. Misschien wat meer zelfvertrouwen met dit jaar. Ik ga met ook minder aantrekken van de rest, hoop ik. Maar jij bent beter, dan je negatieve zelfbeeld. Je hebt heel veel goede kanten, denk daar dan maar aan. Ik heb ook van die kinderen die me buitensluiten, maar hun noemen mijn platte hark. 😟

1 jan 2018, 10:01, Eva🎆
28

hey meiden! heel erg bedankt voor de tips jullie zijn echt super lief :)) ik heb me aangemeld bij de vegan challenge en mn vader heeft er ook naar gekeken en hij zegt dat hij wel met me mee wilt doen en mn moeder wss ook !
1 van mn voornemens is elke dag om half 6 opstaan omdat ik dan veel productiever ben en meer tijd heb voor alles (wel om half 10 savonds slapen) en overgaan met school, de eerste toetsweek heb ik niet echt mn best gedaan dus dat moet ik nu ophalen :/
ook wil ik gaan fotograferen en nieuwe plaatsen ontdekken ( en die fotograferen haha) ik heb een lijst met 50 resolutions gemaakt (in het engels) als jullie willen kan ik die hier sturen? xx

1 jan 2018, 14:01, happy new year
29

mooi dat je ouders mee willen doen maakt het veel leuker.

1 jan 2018, 16:01, juliatje.
30

Lieve happy new year, bedankt ik ben trots op jou. Gelukkig nieuwjaar nog. Jij bent een hele lieve meid, en je denk zo goed na over de dingen met vlees, melk, kaas ect. Ik kan echt niet me bed uit om half 6. Ik vind het heel knap dat je nu al op je 15e vegan probeert te leven. 💋

1 jan 2018, 17:01, Eva🎆
31

Eva je maakt me echt blij! Echt super aardig ben je :))
Een vraagje aan julliee, als jullie in elk land zouden kunnen wonen zouden jullie dan in nederland blijven wonen of ergens anders? Xx

2 jan 2018, 10:01, Happy new year
32

Je bent echt heel aardig Happy new year😻. Wel een moeilijke vraag. Ik weet het niet echt, en ik heb er geen verstand van. Weet jij het? 😅

2 jan 2018, 10:01, Eva🎆
33

Ik denk Canada daarna ijsland en daarna Finland -Zweden Denemarken ik vind die landen een leuke cultuur hebben en ik vind koude landen leuker omdat daar de winter lekker koud is.Zelf staat Nederland op 4 omdat ik daar ook familie heb maar ook staat het niet op 1 omdat het me leuk lijkt om in een ander land te wonen omdat ik in Nederland me hele leven woon.Maar in andere landen is het wel handig als ik de taal beheers of echt heel goed Engels kan.

2 jan 2018, 12:01, juliatje.
34

Ik wil sws wel mn studie enz in nederland (of antwerpen) doen omdat die wel een van de beste is in nederland maar ik zou wel later graag in Italië willen wonen omdat het daar heel mooi is (natuur enz) en omdat familie daar woont of in oostenrijk omdat het me ook echt leuk lijkt als je gewoon wat ouder bent dan in zo n dorpje wonen mooi in de bergen en skiën/snowboarden.

2 jan 2018, 19:01, Happy new year
35

Happy new year ik ga over een week naar Oostenrijk met school en ik ga dan allemaal wintersportactiviteiten doen.Maar Italië is echt mooi met al die natuur Het Gardameer is ook erg mooi.Maar in een dorpje wonen klinkt leuk maar vind jij het dan niet erg als je dan een beetje afgesloten woont ?

2 jan 2018, 19:01, juliatje.
36

Ik denk wel dat ik Italie ook wel leuk vind, met die dingen. Belgie vind ik ook wel leuk. Canada of Zweden en Ijsland lijken me ook wel leuk. En waarschijnlijk zijn de mensen daar ook heel lief.

3 jan 2018, 09:01, Eva🎆
37

juliatje, ja aan de ene kant lijkt dat me juist wel leuk dat iedereen elkaar ook kent enzo maar dat kan misschien ook wel saai zijn en niet handig voor werk ofz maar wel heel leuk als je wat ouder bent of werk doet dan je in een dorp ook kan doen. Ijsland lijkt me ook echt zo mooi om te wonen ik wil er ook echt een keer heen.

verder heb ik nog een vraagje aan jullie haha, ik wil dierenarts worden maar in Nederland kan dat alleen in utrecht (ik woon in NH) en er zijn maar 225 plaatsen dus ik zit te twijfelen of ik naar Antwerpen zal gaan om daar de studie te gaan doen omdat me dat ook heel leuk lijkt maar het is wel een stuk verder, duss hebben jullie een idee waar het leuker is om te studeren?

3 jan 2018, 16:01, happy new year
38

Wat leuk je bent echt een dierenvriend. Utrecht is ook aan de zuidelijke kant. En je woont nu al bijna bij Zeeland, dus is Antwerpen misschien niet heel ver, als je met de trein gaat. Misschien heb je ook wel in Rotterdam een opleiding. Ik ben geboren in Rotterdam, dus misschien kunnen daar ook flak bij het ziekenhuis dieren geholpen worden.

3 jan 2018, 16:01, Eva🎆
39

Happy new year je theorie gedeelte kan je misschien als thuisstudie doen of je kan altijd een tussenjaar doen maar Utrecht is ook een hele leuke stad om in te wonen maar dan moet je wel een baantje hebben als je echt weg wilt want anders moet je lenen of misschien genoeg spaargeld hebben om iets goedkoops huren en als je 18 bent kan je ook iets aanvragen om geld voor school te krijgen want de regering wil doorleren aanmoedigen.Je kan altijd gratis ov kaart aanvragen want als je een student ben is het gratis.

3 jan 2018, 16:01, juliatje.
40

De gangestar als je eva vervelend vind kijk dan niet naar haar reacties.En ijsland is wel duur helaas happy new year.

3 jan 2018, 17:01, juliatje.
41

Bedankt meiden.

3 jan 2018, 17:01, Eva🎆
42

wat willen jullie worden?

3 jan 2018, 17:01, happy new year
43

maatschappelijk werker nu maar om de zoveel tijd verander ik van gedachten omdat ik dan iets anders wil.

3 jan 2018, 19:01, juliatje.
44

Sorry, weet ik niet.

3 jan 2018, 19:01, Eva
45

Ik heb trouwens ook een vraag. Eten jullie met ontbijt crackers, brood, granen, yoghurt of wat? En wat doen jullie erbij?

11 jan 2018, 19:01, Eva✨
46

ik eet vaak een banaan bij ontbijt of heel soms 2 broodjes maar het verschilt elke paar maanden weer.

13 jan 2018, 09:01, juliatje.
47

Ik doe meestal knackebrod volkoren van bolletje crackes met bio pindakaas (die met stukjes) en soms ook met stukjes banaan en hennepzaad of bijv met amandel boter , avocado , etc. of ik eet (soya) yoghurt met cruesli.

13 jan 2018, 20:01, Happy new year
48

klinkt lekker

13 jan 2018, 21:01, juliatje.
49

Hee lieve meiden, mijn computer is zo slecht. Hij loopt de hele tijd vast. Maar ik heb weer een filmpje gezien😭. Ik heb een stoornis, geen eetstoornis maar wel een, geen idee. Ik ben niet heel gevoelig, maar ik ging echt huilen. Mijn stem haat me en ik mag van die stem geen lol hebben. Het waren varkens. En op dat filmpje waren beelden die echt niet kunnen. Sorry dat ik hier weer loop te ''zeiken'' maar dit is walgelijk. Oké dit deden ze. Best heftig.
Ze hadden een tang en knepen hun daar mee. Ze sleurde ze mee aan hun oren. Ze werden geschopt en geslagen. En in een super heet bad gegooid. Toen deden ze nog meer. Iemand die ik ken vond dit niet eens zielig. De meeste willen die mensen die daar werken ook zo behandelen, als die arme lieve varkentjes. En een ''vriendin'' van mijn eet ham. Brugklas doet ook of er zoveel vegetaries zijn. Maar hun denken dat een week geen vlees al vegetarier is. Ik snap niet dat sommige liegen over hun gewoontes, ik vind het stom als je nep vegetarier bent. Want na dat misselijkmakende filmpje keek in na Brugklas. En 5% hier is vegetarier. Weten jullie waarom Brugklas zo makkelijk daar over doet? Want kleine kinderen zijn niet vaak vegetarier, het is niet een real life style. Maar ik voel me verplicht, ik ben gewoon een bitch. Door Brugklas al is het nep, voel ik me schuldig. Weten jullie waarom ze zo makkelijk doen?

20 jan 2018, 12:01, Eva🍩
50

En ik wou trouwens wel even laten weten wat ik eet😋.
Ontbijt: 3 boterhammen. 2 Nutella en 1 met melk chocolade vlokken.
Tussendoortje: noten, en een koekje.
Lunch: 3 boterhammen met Nutella.
Tussendoortje: 3 chocolade chip cookies.
Avondeten: Aardappels, met vegetarische gehakt ballen😊. Soms ook van dat kip, of stukjes. En tomaten soep (geen gehaktballetjes of blokjes met vlees).
Tussendoortje: 3 koekjes. 👱‍♀️

20 jan 2018, 12:01, Eva🍩
51

Haii ik heb ook nog een paar vragen kan ik ze stellen?

7 apr 2018, 14:04, ;
52

Hee lieve forumgenootjes,
ik ben weer terug, ik was weg door die nep Eva waar ik echt gek van word. Maar ik ben redelijk doorgeslagen in vegetarier zijn. En ik heb steeds het gevoel dat ik het niet goed doe, en ik word ook gepest dat ik veel te jong ben om dit te zijn, en dat ik dom ben. En ik eet ook van die bonenburgers, en gehaktballen. Maar ik word gek van die reclames over kipnuggets bv. Maar ik heb ook een ander probleem, op mijn crush na. Ik voel me ongezond door een filmpje op YouTube, en ben bezig met alleen maar gezond te eten, en dan vooral fruit en groente. Ik ben daar nu ook veel mee bezig. Ik word van die 3 dingen echt heel moe. Ik eet wel eens chips, koek, of snoep maar dan moet ik daarna wel veel groente en fruit eten. En ik ben geen pure vegetaier en ik eet nog wel vis, maar ik denk steeds over alles na. Ik ben wel vege maar geen pure snapje? Kan iemand me helpen met mijn crush bv? 😘

7 apr 2018, 15:04, Eva
53

Eva kan je a.u.b stoppen met vragen om advies over je crush dat is echt heel vervelend ,ik had je vorige al geholpen en als je hem echt leuk vind stap er gewoon op af en anders het is ook best leuk om gewoon single te zijn.

8 apr 2018, 10:04, juliatje.
54

Toen was ik op kamp, en ik heb dat bericht niet kunnen vinden. Maar bedankt.

8 apr 2018, 12:04, Eva
55

Maar ik heb dit bericht nuet tegen jou.

8 apr 2018, 12:04, Eva
56

Oké sorry voor dat spam, ik weet gewoon niet wat ik moest doen ect, en mijn vriendinnen luisteren ook niet. Maar eventjes iets anders: hoe gaat het nu met jullie als vegetariër? Hebben jullie ook eens per ongeluk vlees gegeten?

23 apr 2018, 09:04, Eva🍿
57

nee ,maar zit nu ook in ziekenhuis en daar kan ik gelukkig vleesvervangers eten.En bij jou?

23 apr 2018, 20:04, juliatje.
58

Owh sterkte nog met het ziekenhuis. Ik eet nog wel vis, maar ik heb geen ongelukken meegemaakt. Ik at helaas nog kaas, maar toch ben ik gestopt. Ik ging naar de dokter om bloed te laten prikken, en nu heb ik een groenig-grijze plek. Denk jij dat vegetarisch eten de oorzaak is? Ik denk dat fruit en groente juist gezond is. Maar ik ben er zo blij mee, en nu gaat het goed. En ik word er niet meer door gepest, ik zei tegen hun je kan niet te jong zijn om leed te stoppen. Maar een ding: ik blijf strijden om het leed te stoppen. Ik heb nog het gevoel dat ik alles fout doe, en ik wil ook dierenactivist worden, maar dan gaan ze me weer pesten😐.

Ik heb trouwens nog wat aanraders:
- De bonenburger.
- handgemaakte tomatensoep zonder een beest.
En van mijn huisarts hoorde ik dat de meeste kaas wel vegetarisch is. En vla ook nog gewoon, dus dat is mooi. Alleen wil ik nu diegene die die dieren zo behandelen verwaarlozen. Dat is het enige wat ik nog meer wil, ik ben al vegetariër. Maar ik eet helaas nog wel snoep, anders word ik belachelijk gemaakt, en dat moet ik ook eten. Ik eet het nog, bijna al het snoep is van gelatine. Dus dat doe ik nog wel, verder gaat het goed. En met jou?

23 apr 2018, 20:04, Eva🍿
59

Hee,
ik ben weer terug haha. Ik ben voledig gestopt met rook en dat soort dingen. Ik heb nog wel mijn orthorexia, en ik ben nog bezig met heel gezond eten. Ik wil ook gymjuf worden dus moet wel gezond zijn. Ik heb wel nog mijn ondergewicht ik ben nu 1.70 en weeg 52. Maar weetje... :-)
Ik ben door het topic van de nieuwe vegetarier (juliatje, Eva) ook daar mee bezig ik eet nog maar 2x per maand vlees. En beter leven dan, ik probeer zo min mogelijk mijn plan is om op 18e vegetarier te worden. Ik ben bijna jarig. Maar ik heb geen tips nodig ik wou het gewoon even zeggen, want het is zo lang geleden dat ik hier was, bijna een jaar. Xxx Shanna

23 apr 2018, 20:04, .
60

Ik heb ook gehoord en gelezen dat vegetariërs alleen geen vlees eten, maar wel snoep van gelatine of bv soep met dat spul erin. Maar ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Ik eet geen soep maar wel snoep helaas, want in bijna alles zit gelatine.
😢

23 apr 2018, 20:04, Eva
61

Nog sterkte Shanna ,zelf kan ik het beste reageren hierop goed als ik thuis ben dan heb ik een betere computer.

24 apr 2018, 20:04, juliatje.
62

Ben nu sinds donderdag thuis uit ziekenhuis(was er een week),had een hartslag van 40 (klinkt ongeloofwaardig) maar normaal hoort je hartslag tussen de 60-80 gemiddeld te zitten ,was ook uitgedroogd in me bloed zeiden ze ,had te weinig witte bloedcellen (ze dachten dat ik bloedarmoede had maar konden ze niet bevestigen) en ik had te weinig zuurstof in bloed.Maar heb deze aankomende week een afspraak in ziekenhuis voor controle maar hopelijk hoef ik dan niet op genomen te worden.Zelf mag ik ook niet teveel bewegingen omdat ik het rustig aan moet doen (ik haat dat echt)
Leuk dat je terug bent Shanna ,nog sterkte met je orthorexia.Zelf is gymjuf een leuk beroep om te doen en kan je zelf ook veel mensen mee helpen. Goed van je dat je vegetariër wilt worden ,wil je dan op je 18e nog vis eten of word je het volledig? Alvast gefeliciteerd
Maar zelf eet ik geen snoep van gelatine Eva.

29 apr 2018, 07:04, juliatje.
63

Ow heel veel sterkte Juul, is heel rot. Ik

29 apr 2018, 08:04, Eva👱🏼‍♀️
64

bedankt Eva

29 apr 2018, 09:04, juliatje.
65

Ik weet niet of ik bus eet dan. Nu mag het bijna. Maar wel snoep met dat spul.

29 apr 2018, 12:04, .

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.