Afvallen voor 13 jarige

Hoii,
Ik ben 13 jaar 171cm lang en 73kg iemand nog tips om af te vallen want het moet hoognodig!

20 dec 2019, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Het begint allemaal met motivatie. Waarom wil jij afvallen? Dat het nu echt hoognodig moet, is waarschijnlijk niet sterk genoeg om het vol te houden.

Hier wat tips om je motivatie te boosten:
- Koop of vraag aan je ouders een (goedkope) broek en/of vest die je nu absoluut niet dichtkrijgt. Maak foto's van jezelf in die kleding en leg het weg. Pak deze kleding er over een tijd terug bij en als je die kleding dan wel dichtkrijgt, misschien zelfs wel dat die broek dan van je kont afzakt ;), geeft dit je een giga berg voldoening. Zo creëer je je eigen mega trofee! Jij hebt immers dan laten zien dat je goed voor jezelf hebt gezorgd. Dat jij die stoere girl bent die het wél lukt, in tegenstelling tot vele anderen. Dat jij diegene bent die zijn lichaam en gezondheid serieus neemt en zo de betere versie van zichzelf is geworden!! Dan kan je zo ontzettend trots zijn op jezelf. Geloof me, als je dit over een jaar aan jezelf (en aan anderen) kan laten zien, geeft dit je echt een megakick!
- Stel jezelf een beloning in het vooruitzicht: als ik voor eind februari 5 kilo gezond ben afgevallen, ga ik met al mijn vriendinnen naar een workshop parfum maken (of iets heel anders natuurlijk ;)).
- Betrek je vriendinnen, vriend (?), broer/zus en als het kan ook je ouders in je afslankplannen: hoe meer mensen het weten, hoe meer mensen je kunnen supporten. En hoe meer mensen ook op je gewicht letten en je dus zullen complimenteren als je idd. gezond slanker bent geworden, maar ook plagerig zullen bekritiseren als je dat niet lukt: hoe meer sociale druk, hoe minder je wil falen. Ook dit zorgt voor motivatie.

Gezond afvallen [lees: langdurig slank blijven], begint met het aanpassen van je voeding- en leefstijl. Als je meer tips wil, hoor ik graag je reactie met de antwoorden op de volgende vragen terug:
- Wat eet je zoal op een dag?
- Wat doe je aan beweging (sport, dans, lopen, fietsen, hond uitlaten, etc.)? En heb je al iets verandert in dit patroon om het afvallen te bespoedigen?
- Wat wil je aan deze patronen nog veranderen in de recente toekomst?

Ik zie je reactie tegemoet.

23 dec 2019, 19:12, Timo
2

Hey alsjeblieft word eerst volwassen ik was vorig jaar ook 13 en even zwaar en lang als jij nu nu ben ik alleen 80 kg omdat nadat ik ben afgevallen het jojo effect kreeg. 😘

25 dec 2019, 12:12, Mij

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.