Afvallen schema dinges

Hoi allemaal, ik ben niet dik ofzo maar heb wel een buikje en wil lekker gezond eten en sporten. Ik zit op turnen en ik kan niet zelf bepalen wat ik als avondeten eet.

Kan iemand een schema bedenken? Liefst ma tot vr en za en zo maar maandag tot vrijdag is ook goed.

Wat er allemaal in moet zitten: opstaan, eten (jullie kiezen wat voor eten) , tussendoortjes(jullie kiezen wat), hw maken (meestal 2 uur per dag) sporten 2 uur per dag (Workout/ skeeleren/hardlopen ) en 1 uur per dag sociale dingen doen enzo (bellen, spelletjes spelen met fam) ik hoop heel erg dat iemand dit wil doen!

Liefs, Fleur

20 mrt 2021, Fleur


Reacties

plaats reactie
1

Hee wat je misschien nog beter kan doen is geen vaste lijst volgen maar allemaal gezonde recepten opschrijven en dan per eetmoment bekijken hoeveel honger je hebt en waar je zin in hebt, zo wordt je het gezond eten ook niet zat. Bijvoorbeeld je schrijft 5 gezonde ontbijtrecepten op, dan kan je in de ochtend als je opstaat kijken wat hebben we in huis en waar heb ik zin in. En blijf ontbijt lunch en avondeten eten, met de tussendoortjes zou je kunnen kijken wanneer je echt echt trek hebt, want als jij volgens een eetlijst een ochtendtussendoortje moet eten maar dat doe jij nooit, waarom zou je het dan wel doen?
Hier zal ik wat van mijn favoriete gezonde recepten plaatsen.

26 mrt 2021, 10:03, Nicolette
2

Toast met banaan en pindakaas (als ontbijt of lunch ofzo)
- doe 2 VOLKOREN/SPELT boterhammen in de broodrooster
- snijd een banaan in plakjes
- beleg de boterhammen met 100% pindakaas en leg de banenenplakjes erop
- ENJOY!

Gezondbananenbrood (bevat wel veel caloreeen, zit je wel lang vol van, lekker als ontbijt of snack)
- er zijn veel verschillende recepten maar zoek eens op gezond bananenbrood want er zijn ook ongezonde cake achtige recepten dus zoek wel echt een gezonde variant

fruitstuk: (gewoon simpel en lekker als tussendoortje)
- banaan
-appel
-mandarijn

appeltaart yoghurt (als ontbijt of lunch):
- doe griekse yoghurt/naturel yoghurt/volle yoghurt/ magere kwark/havermoutpap in een schaaltje
- voeg hier een halve appel, kaneel, amandelen en rozijnen aan toe
- meng dit goed en enjoy

26 mrt 2021, 10:03, Nicolette
3

Dit zijn slechts een paar voorbeelden op het voedingscentrum staan nog veel meer lekkere recepten, test het een uit zou ik zeggen!

26 mrt 2021, 10:03, Nicolette

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.