afvallen schema

ik ben een meisje van 14 jaar, weeg 59,5 kilo en ben 160,5 cm. ik ben van plan om 10 kilo (of minder) te gaan afvallen. en ik dacht van: zou ik geen schema kunnen opstellen met de dagen van de week en wat uren?. ik schrijf er dan voor 's ochtends (tussendoortje) in dat ik niet snoep, en als ik iets wil neem ik een stuk fruit, yoghurtje,... iets gezond. en voor mijn ontbijt, middagmaal hoeveel boterhammen max. (elke keer 2) en 's avonds niet te veel (wat ik nu wel al niet doe). en dan ook nog voor een tussendoortje rond 15 uur (iets gezond). denken jullie dat zo'n schema een goed idee zal zijn?

12 jul 2012, hallokes


Reacties

plaats reactie
1

Het is wel een goed idee. Maar bij mij zal het waarschijnlijk niet helpen , omdat ik er toch niet aan ga houden.

12 jul 2012, 09:07, saar3
2

Lijkt me een goed idee! Heb ik ook vaak gedaan..
Maar ik weet nooit een goed schema

12 jul 2012, 18:07, Anoniem♥
3

ik ga het nu maken :) wish me luck met afvallen! :) ookal ga ik vandaag nog een klein stukje appelcake eten en heeft mijn opa een klein potje met vannillepudding opzijgezet :-I maar na morgen ga ik er aan beginnen :)

12 jul 2012, 19:07, hallokes
4

Heei! Kan je je schema hier neerzetten als ie klaar is?
Ik weet nooit een goed schema

15 jul 2012, 17:07, Roze
5

@boven:
ik heb het voor elke dag een beetje hetzelfde gedaan.
zo is het voor elke dag:
ontbijt: 2 boterhammen
tussendoortje 's morgens: fruit of koekje onder de 100 calorieën
middageten: 2 boterhammen
tussendoortje 's middags: fruit of koekje onder de 100 calorieën
avondeten: 1 bord

het is simpel, maar het helpt wel bij me ;-) D
eventueel tussendoortje 's avonds:

16 jul 2012, 09:07, hallokes
6

@Boven
Dankje! Ik kan alleen niet in de ochtend eten ik heb dan geen trek...Maar drink je alleen maar water? En kan melk in de ochtend?

16 jul 2012, 12:07, Roze
7

@boven: als je 's morgens niet eet kom je heel snel bij hoor! je kan dan toch het best 1 boterham eten ;-) ik drink wel nog sapjes, dat kan ik namelijk niet laten xD en melk kan perfect in de ochtend. ik doe het zelf ook. en water vind ik maar raar in de ochten :-I :p

16 jul 2012, 15:07, hallokes
8

Een goed idee,
als we nou samen 10 kilo's afvallen?!
Zet dan ff je afval schema hier op.
Of zit je op gsm?
dan kunnen we daar vriendinnen worden

*****

Dit bericht is aangepast door de moderator

16 jul 2012, 19:07, Fevdv
9

@boven:
Ik eet in de ochtend nu ook 2 boterhammen met moeite -,-
Ik wil ook 10 kilo afvallen dus ik doe mee :)

Dit bericht is bewerkt door de moderator - Zie de spelregels voor juiste omgangsvormen op dit forum

17 jul 2012, 14:07, Roze
10

@boven: ok ik heb je een vv gestuurd :D

17 jul 2012, 15:07, hallokes
11

Ik probeer mee te doen maar als ik 's ochtends 2 boterhammen eet..... dan ben ik gelijk ziek haha ;)
Dus dat word een halve boterham met choco pasta :P

Verder gaat het wel lukken denk ik

xxx mij

18 jul 2012, 20:07, Fevdv
12

@boven: ik zou echt wel 1 boterham eten hoor. ;-)

19 jul 2012, 10:07, hallokes
13

Ik eet nu als ontbijt loops met melk
(of hoe je het ook schrijft :P)

En in de middag 2 boterhammen
En dan avond eten

Tussendoor meestal niks
Maar soms stukje fruit
En na het eten neem ik aardbeien (zonder suiker)

19 jul 2012, 14:07, Roze
14

hee, ik weet niet of die boterhammen zo slim zijn,
ik heb namelijk gelezen dat die heel langzaam verteren
crackers zijn beter!

19 jul 2012, 15:07, ninaa
15

Boterhammen, gatverdamme. Ik laat ze liggen, eet beter crackers, of een kom yoghurt ofzoiets. Boterhammen verteren langzaam, en gisten licht, dus meer gewicht ;)

19 jul 2012, 15:07, loveyou1309 <gsmnaam
16

Máár, je moet niet opeens heel veel van je gewone eten-drinken afwijken. Je moet langzaam beginnen, en dan met kleine stapjes veranderen. Succes!

19 jul 2012, 16:07, Maaike
17

crackers vullen niet vind ik. na een uur heb ik al terug honger dus drm eet ik boterhammen. en zeg niet dat ik daarvan moet veranderen aub!

19 jul 2012, 19:07, hallokes
18

Je moet dan ook gewoon veel water drinken :)

19 jul 2012, 20:07, Roze
19

Ik heb je schema ff overgenomen, ik ga me er ook aan houden :) Boterhammen zijn gewoon goed hoor ;) Als je er niet meer dan 5 per dag neemt is het prima heb ik in de cosmogirl gelezen. X

7 aug 2012, 20:08, NienkeMens:p
20

ik heb op verschillende site's schema's gevonden en heb ze allemaal uitgeprint en in mijn kamer gehangen, het werkt echt! + ik ben in 3 dagen 2 kg afgevallen door alleen maar water te drinken en geen snoep en koekjes te eten, try this at home!

3 dec 2012, 17:12, Hannahdollar
21

heel veel succes:)
kun je ook even je schema hierop zetten als ie af is?
of is ie al af??
xx:)

4 dec 2012, 14:12, GG
22

Sorry meiden, maar ik moet jullie gewoon even uit de droom halen:

ten 1ste is het juist goed dat boterhammen langzaam verteren want dan heb je minder snel honger! maar dan natuurlijk wel volkoren;

halve kilo per week afvallen is beter :anders krijg je een jojo effect, en geloof me, dat wil je niet!

- drink 1,5 liter per dag (incl. 2 kopjes groene thee!)
- eet 1 x per dag iets heel lekkers (bijv. 1 PURE chocoladeblokje, 1 volkoren biscuit oid.)
- ontbijten moet sowieso!

ik zal ff een eetschema maken voor jullie!:

ontbijt: -2 volkoren boterhammen of 2 beschuiten of 3 crackers + gezond beleg - of yoghurt met fruit + 1 kop groene thee

Tussendoor: 1 stuk fruit en 2 glazen water.

lunch: 2 volkoren boterhammen met halvarine en gezond beleg + 1 kop groene thee of water

Tussendoor: biscuitje met groene thee of water

diner: 1 bord wat de pot schaft zolang het niet ongezond is + yoghurt+ een stuk fruit

Tussendoor: kop thee of water + een stuk fruit

Dit is heel gezond! en kan je heellang volhouden, écht!!

GOOODLUCK!!<3

5 dec 2012, 22:12, 'xjustme
23

Je hoeft niet af te vallen, je bent waarschijnlijk al mooi genoeg!

6 dec 2012, 17:12, gingerpiet
24

ik ben ook bezig met afvallen bij mij werkt het het beste om gewoon te eten maar niet te veel. verder train ik 2x 2uur in de week en daarbij doe ik elke dag of fitnissen ( buikspier oefeningen enz. ) of ik ga hardlopen als ik daar geen tijd voor heb probeer ik om gewoon en lang stuk met de hond te gaan lopen, dit is ook goed voor je als je maar in beweging blijft. voor het afvallen in je gezicht probeer elke dag een paar minuten lang heeel breed te glimlachen dit zet je kaakspieren aan het werk en je zult al snel verschil merken. eet schema' s enz. goed dat je ze wil maken maar waarschijnlijk zul je je er toch niet aan houden. met mijn methode ben ik binnen 6 weken veel afgevallen, ik heb geen last van een jojo effect want ik ben me aan mijn eet gewoonte gaan houden en het werkt. veel succes met afvallen!

21 apr 2014, 12:04, guusje

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.