Afvallen niks meer eten

Hey ik heb een vraagje want k vind me zelf best wel dik en ik eet op een dag niks meer behalve avond eten en t gaat al paar dagen zo maar ik heb nu last van diaree maar ligt het misschien daar aan? (14jaar gewicht 54 Bn 3 kilo afgevallen en. Bn Rond de 167)

20 mei 2018, Annoniem


Reacties

plaats reactie
1

Lieve meid, dit is het domste wat je kunt doen. Je lichaam komt in spaarstand, en slaat alles op. Je organen gaan er kapot aan, en dan eet je lijf zichzelf op, ook je hart. Je hoeft niet af te vallen, en als je het perse wilt val dan gezond af, drink genoeg water ect. NIET ETEN IS NIET DE OPLOSSING! Als je familie of vrienden erachter komen, worden ze waarschijnlijk heel boos. Echt waar, zorg goed voor jezelf. Niet eten verlort je leven, en je spieren eten zich op.

20 mei 2018, 09:05, 🍫
2

Je maakt jezelf echt kapot als je weinig eet, je kan beter naar de huisarts gaan voor advies en anders wil ik je wel advies geven.

20 mei 2018, 11:05, juliatje.
3

Zou graag advies van jullie willen wat ik zou kunne doen?

20 mei 2018, 23:05, Annoniem
4

Zelf heb je een prima bmi dus te dik ben je niet.Zelf als je diarree hebt kun je beter geen Stroop, Sinaasappelsap, Ontbijtkoek, Karnemelk of Zuidvruchten nuttigen. Je kunt hierdoor namelijk de diarree erg versterken.Ook kan je diarree stoppen door genoeg water te drinken op een dag (4-8 glazen) Bananen kunnen ook misschien een goeie werking hebben tegen diarree.Ten slotte moet je genoeg vezels op een dag eten (het helpt echt,bij mij is het ook minder geworden)Maar hier geef ik je nog wat gezonde leeftips, want wat je nu eet is te weinig.
Tip 1 Sport elke dag een uur.
Tip 2 Zit niet uren, maar sta elk uur ff en loop een stukje.
Tip 3 Eet 3 maaltijden op een dag.
Tip 4 Eet gezonde vetten zoals olijfolie.
Tip 5 Eet langzaam op je eten (bij elke hap tot je niet meer kan)
Tip 6 Luister naar je lichaam
Tip 7 Eet elke dag uit de schijf van vijf.
Tip 8 Poets je tanden altijd 2 keer op een dag (3 minuten)
Tip 9 Probeer niet elke dag het zelfde te eten.
Tip 10 Voeg geen suiker en zout aan je eten toe.
Tip 11 Matig met vlees(je hoeft het niet dagelijks te eten)
Vraag je ouders anders gezond te eten als dat je blij maakt.

21 mei 2018, 08:05, juliatje.
5

Hey Anoniem,

Zoals anderen al gereageerd hebben, is niet eten niet echt goed en gezond voor je. Ik denk dat je je ook niet echt prettig zult voelen wanneer je niets eet.
Waarschijnlijk voel je je overdag niet zo krachtig en alert en misschien ook duizelig en licht in je hoofd?
Het is belangrijk dat je gedurende de dag wel goed en gezond blijft eten.
Op basis van je lengte en gewicht is er inderdaad geen sprake van overgewicht, maar klaarblijkelijk ben je niet tevreden met je uiterlijk.
Ik denk dat het verstandig is als je hier met iemand over gaat praten. Heb je een goede vriend, vriendin of volwassene (ouders, leraar, mentor, huisarts?) met wie je dit kunt bespreken? Ik denk dat je beter eerst aan je zelfbeeld en zelfwaardering moet gaan werken voordat je gaat afvallen. Je hebt immers een gezond gewicht, en van afvallen wordt je niet gelukkig. Echt!
Probeer je liever te richten op dingen die je leuk vind, zoals je vrienden en vriendinnen, sport, hobby en andere dingen.
You go have fun girl!

26 mei 2018, 18:05, Amyxx
6

Heel erg bedankt voor deze tips en steun

28 mei 2018, 19:05, Annoniem
7

als je met me wil praten is dat goed want ik heb precies hetzelfde als jou doorgemaakt en mij is het niet erg goed gevallen.. dus pliess ga eten ik wil niet dat je straks niet meer uit deze tijd komt want dat kan echt heel zwaar zijn.. xxxx

28 mei 2018, 20:05, Fatcat
8

Hey Anoniem!

Heel graag gedaan hoor!
Als ik verder nog wat voor je kan betekenen: laat maar weten!

Liefs

29 mei 2018, 07:05, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.