Afvallen met spoeddd

Hoi ik ben 12 en weeg 57 kilo.... ik ben niet heel dik ofzo maar ik ga volgende week naar de middelbare en wil heel snel wat buikvet kwijt x

28 aug 2017, Ikk


Reacties

plaats reactie
1

Buikvet raak je kwijt door spieroefeningen te gaan (en blijven!) doen. Buikspieroefeningen kan je iedere dag doen, andere spiergroepen (benen, billen, armen etc.) maximaal om de dag, dus bijvoorbeeld maandag, woensdag, vrijdag. Op de andere dagen kan je natuurlijk wel een andere spiergroep trainen.

Reageer je nog even met je lengte?

28 aug 2017, 18:08, Timo
2

J kan opzich wel wat oefeningen doen, want ik snap wel wat j bedoeld. Alleen vind ik het ontzettend jammer dat je niet blij bent met jezelf. En daarbij ben je waarschijnlijk in de groei en je moet niet als je in de groei bent afvallen. Das heel slecht voor je. En hoelang ben jij?
XXX

28 aug 2017, 20:08, Appelflap
3

@appelflap:

Buikvet verliezen is niet perse afvallen. Als je je spieren traint, ontwikkel je meer spiermassa. Spiermassa (getrainde spieren) nemen veel minder ruimte in dan vetmassa, waardoor je dat shirt dat je eerst niet mooi aankon, nu wel aankrijgt. Alleen spiermassa is wel zwaarder dan vet, waardoor je in gewicht hetzelfde blijft of zelfs kan aankomen.

Daarom is alleen maar kijken naar je gewicht ook geen goede bron om te bepalen of je te zwaar bent. Je buik- en heupomvang en de verhouding hiertussen (de waste to hip ratio) in combinatie met je spier- en vetmassapercentages, zeggen veel meer.

29 aug 2017, 11:08, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.