Afvallen en sociaal?!

Hallo,
Ik ben te zwaar en ik ben bezig met afvallen. Alleen ik heb een heel leuk vriendinnen groepje alleen ik heb al 5 x moeten afzeggen om wat te gaan doen met hun omdat er altijd ongezond eten bij komt kijken eigenlijk. Maar vanavond willen ze naar de Mac, weet iemand wat ik het beste kan nemen zodat ik niet zoveel calorieën binnenkrijg en het liefst ook nog redelijk gezond

9 aug 2020, Mac ohnee helpp


Reacties

plaats reactie
1

Goed dat je vanavond wel mee gaat!

Extra's zijn er om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze heel vaak 'uit gewoonte' weg te eten. Bewust omgaan met extra's dus, maar ook echt zonder schaamte of schuldgevoel durven genieten van een extraproduct op een speciaal moment samen. Dat is hoe je met extra's moet omgaan, zeker als je wil afvallen.

Wat ik altijd doe als ik met mijn vrienden in de Mac beland, is één product nemen. Dus niet een heel 'voordeelmenu', maar bijv. alleen een burger of alleen een milkshake. En uiteraard maakt het nog wel uit of je een big dubbel tripple giga burger besteld, of gewoon een simpele hamburger, simpele kipburger (Chili chicken bijv.) of simpele visburger. De hoeveelheid energie die je bij zo'n uitgebreide burger binnenkrijgt is soms wel drie keer zoveel (!) als bij zo'n simpele burger. De 'Dubbel Big Tasty' spant de kroon: in deze burger zitten 965 Kcal, tegenover 252 Kcal voor een simpele hamburger met rundvlees! 965 Kcal is echt giga veel! Grote kans dat dit ong. driekwart van jouw totale dagelijkse energie-inname is, zeker als je wil afvallen. Mega veel dus! En dat voor een product dat je nul komma nul goede stoffen levert!

Na het eten van een extraproduct, ook zo'n simpele hamburger, heeft je lichaam altijd een enorm verhoogde behoefte aan een nieuw extraproduct. Wees hier op beducht en geef niet toe aan die drang: train jezelf dat je de eerste drie kwartier na het eten of drinken van een extraproduct, sowieso niet nog een extraproduct eet of drinkt!

Veel plezier vanavond!

9 aug 2020, 13:08, Timo
2

Heel erg bedankt timo!! Normaal heb ik daar altijd die kleine Mac wrap vinden jullie dat een goede keuze?

9 aug 2020, 14:08, Mac ohnee helpp
3

Volgens mij heeft de Mac nu geen Mcwraps: ze hebben hun menu wat kleiner gemaakt i.v.m. corona. Op de site van McDonald kon ik iig de Mcwrap nu niet vinden.

Elders op internet vond ik dat de kleine Mcwrap 246 Kcal bevat: dit is prima voor een extramoment. Houdt het aantal extramomenten laag, maar geniet maximaal van de extramomenten die er wel zijn!

9 aug 2020, 15:08, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.