afvallen door veel sporten en niet eten

heyhey,
Ik heb al paar jaar dat ik heel erg op mijn gewicht let, op een gegeven moment is dat weg gegaan en lette ik niet meer op wat ik at en op hoeveel ik woog.
maar sinds paar maanden (3 maanden ongeveer) heb ik het gevoel weer dat ik niet meer dan 50 kilo wil wegen, ik ben 15 jaar oud en ben 1.65.
vriendinnen zeggen dat dit gewicht slecht voor me is, maar als ik weer iets meer eet krijg ik spijt en ga ik extra veel sporten om alles weer eraf te bewegen. Vervolgens ga ik ook weer op de weegschaal staan en als ik dan meer dan 50 weeg, stop ik met eten (ik eet dan alleen wat avondeten en dat is omdat dat moet van me ouders). ik zeg nee tegen alles wat ongezond is en ik wil alleen nog soep en appels eten zodat ik niet flauwval.

Vriendinnen zeggen dat ze begrijpen hoe ik me voel maar vervolgens beginnen ze wel weer over dat ik meer moet eten.
het kost mij erg veel moeite om zo weinig te eten en steeds op mijn gewicht te letten, maar ik heb als een soort automatisme mezelf aangeleerd om elke ochtend en avond op die weegschaal te gaan staan en daar heb ik dan vaak spijt van als ik zie dat m'n gewicht naar mijn mening te zwaar is.
Ik wil graag van dat spijtgevoel af van wanneer ik iets ongezonds eet en van het feit afkomen dat ik niet meer wil wegen dan 50 kilo, ik voel me namelijk dan te zwaar en te dik(als ik meer weeg voel ik me ellendig en wil ik afvallen).

Kan iemand mij helpen?
en mij misschien tips geven hoe ik hier vanaf kom?

18 feb 2017, M2001


Reacties

plaats reactie
1

Je hebt een aandachts stoornis denk ik. Zoek hulp bij bijvoorbeeld ouders of leraar

18 feb 2017, 10:02, Kimmie
2

Heey lieverd...
Dit is niet zo best weet je?
Het beste is nu om tegen een huisarts, docent of ouders (weten die het al?) te vertellen dat het niet zo goed gaat! Je kan zelf proberen te stoppen maar zoals je zelf al zegt heb je jezelf het aangeleerd en is het dus heel lastig om dat zonder hulp te doen.. als je zo doorgaat dat kan natuurlijk niet hè?
Volgens mij heb jij een eetstoornis, omdat ik mezelf hier heel erg in herken(heb zelf ook een eetstoornis gehad)
Ik hoop heel erg dat het snel beter gaat en dat je weer beter voelt en dat je hulp hebt gevonden, want geloof me, het zit allemaal in jouw hoofd.
Xx jes

18 feb 2017, 13:02, Recovered unicornlover
3

Ik ben het eens met kimmie

28 feb 2017, 15:02, Ijla
4

Pardon, aandachtsstoornis?

Lieverd luister maar niet naar die twee, want het klinkt meer alsof je last hebt van een eetstoornis. (En helaas herken ik wat je bedoelt)

Zoals Recovered unicornlover heeft gezegd: zoek hulp.
Zelf hoop ik na een jaar doorverwezen te worden voor therapie, want ik ben het nu helemaal zat.

Ik hoop dat je beter zult worden :)

1 mrt 2017, 22:03, jbear
5

Hey @M2001
Ik heb precies hetzelfde gehad, een jaar geleden. Ik woog toen 45 kg en ben 165 lang (GEEN voorbeeld hieraan nemen, is NIET gezond).. Ik vond mezelf te dik en wilde afvallen. Ik heb het aan m'n beste vriendin verteld (vond ik zelf al heel eng), zij heeft het aan haar ouders verteld en die hebben het aan mijn ouders verteld. Ik vond dat toen helemaal niet leuk, maar achteraf snap ik wel waarom ze dat heeft gedaan. Mijn tip is: ga naar je ouders en vertel dat er dit met je aan de hand is, zij kunnen je goed helpen en het heeft geen zin om het te verzwijgen want vroeg of laat komen ze er toch wel achter. Hoe eng het ook lijkt, gewoon doen. Wat mijn ouders bijvoorbeeld hebben gedaan is de weegschaal wegleggen op een plek waar ik niet weet waar hij is. Nu sta ik er nog eens per maand op en trek me niets aan van wat er op staat. Geloof me, het scheelt zoveel tijd en stress om niet constant bezig te zijn met wat je eet, hoeveel je weegt, etc. Er zijn vele leukere dingen in het leven. Waarom zou jij de dingen niet mogen eten die andere mensen wel mogen eten? Stel je deze vraag eens af en schrijf het op. Ik weeg nu 47 kg en zit lekker in m'n vel en ben veel vrolijker dan een jaar geleden. Want als je er constant mee bezig houdt, vergeet je andere, belangrijkere dingen zoals vriendschap. Je wordt er niet vrolijker, leuker of beter door als je een kilo lichter bent, het gaat om je binnenkant. Stay positive! ☺️

2 mrt 2017, 22:03, speedgirl
6

Het leven gaat niet om in een broek passen, *

*Dit bericht is aangepast door de moderator.

8 mrt 2017, 18:03, Jordy

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.