afval-aankom tips

Hoi ,zelf geef ik aankom en afval tips voor als je wilt dus als je wilt aankomen of wilt afvallen en je wilt tips zet dan je bmi erbij op dit forum dan kan ik je advies geven.

27 feb 2018, juliatje.


Reacties

plaats reactie
1

Goed idee, zodra het maar gezond is.
Ik heb eerder aankom tips nodig, maar voor aankomen weet ik niet.
1, Drink water of thee.
2, Neem de trap, en geen lift.
3, Ga niet jezelf uithongeren, je lichaam houd dan vet en suiker vast, en eet de organen op. Dus je bereikt er niets mee.
4, Ga iets leuks doen, winkelen, zwemmen, een meidenavond.
5, Geniet ook gewoon van je eten.
6, Lach.
7, Wees blij ook met 0,2 bv.
8, Ga veel slapen.
9, Ga buiten spelen, of frisbee.
10, Eet geen vlees.
Ik heb er nog meer, maar misschien is dit genoeg. šŸ‘±šŸ¼ā€ā™€ļø

27 feb 2018, 17:02, EvašŸ„„
2

Eva als er geen mensen zijn die zeggen dat ze het op dit forum nodig hebben dan is het onhandig als je het gaat geven als mensen er niet om vragen niet gemeen bedoeld ofzo alleen een tip.Pas als iemand zegt ik wil tips dan zou ik het pas geven.

27 feb 2018, 19:02, juliatje.
3

Sorry.

27 feb 2018, 20:02, EvašŸ„„
4

Ik ontbijt altijd best ongezond, dus heb je misschien tips voor gezond ontbijt??

28 feb 2018, 20:02, Annoniem
5

Anoniem hier wat gezonde ontbijtideetjes
1 Havermout pannenkoeken met gezonde vruchten jam
2 Griekse yoghurt met honing
3 fruit of groenten smoothie
4 Wafels met gezond beleg (wel wafels zonder kunstmatige toevoegingen en veel suiker)
5 Toast met bijvoorbeeld geitenkaas en sla
6 Een paar gekookte eieren op gezonde crackers
7 noten bijvoorbeeld Macademia
8 Boekweitpannenkoeken met Ahornsiroop (het is erg voedzaam)
9 Wentelteefjes met fruit
10 Zoete aardappel pannenkoek
11 quinoa pannenkoeken met gesmolten kaas
12 spelt pannenkoeken met bijvoorbeeld kiwi
13 bosbessen-banaan american pancakes
14 Kokospap
15 kwark met havermout.
Hopelijk vind je dit lekker en als je nog meer ontbijt tips wilt zeg je het maar.

28 feb 2018, 21:02, juliatje.
6

wat zijn echt de aller aller aller gezondste?? Xx
(top 5 ofzoo)

1 mrt 2018, 15:03, annoniem
7

Ik denk dat het allemaal even gezond is annoniem maar als ik moet kiezen denk ik dit
1 Havermout pannenkoeken met gezonde vruchten jam
2 kwark met havermout
3 Boekweitpannenkoeken met Ahornsiroop (het is erg voedzaam)
4 Havermout pannenkoeken met gezonde vruchten jam
5 Zoete aardappel pannenkoek
6 fruit of groenten smoothie
Kan ik je veder ergens mee helpen ?
En nog succes en eetsmakelijk

1 mrt 2018, 16:03, juliatje.
8

Dit is wat ik gister allemaal heb gegeten:
ontbijt: 1 boterham vlokken
geen tussendoortje
middageten: boterham salami
tussendoortje: 1 brownie, mandarijn
avondeten: patatjes met vlees en asperges
nog een puddinkje, en nog een sinaas appel

mijn vraag was of dit dan wel/niet goed is, dan bedoel ik van wat kan ik beter nog erbij of niet erbij eten en word ik van dit eten dik/blijf ik gewoon normaal als dit mijn dagelijks eten is ( alleen dan avondeten anders )
Ik ben namelijk pas 2 kilo aangekomen en ik weet niet hoe ik er anders van af moet komen xoxo

1 mrt 2018, 16:03, Janneke
9

Chocolade lekker.

1 mrt 2018, 18:03, de gangster
10

Beste Janneke zelf is je eetpatroon een beetje ongezond helaas , alleen zelf kan je deze dingen beter veranderen.
1 In vlokken zit meestal veel suiker je kan beter fruit,groente,kaas,notenpasta of vis op je brood doen (dit zijn gezonde voorbeelden)
2 Als je vleesbeleg-vlees met weinig zout eet dan kan het nog wel goed zijn omdat er eiwitten in zit alleen vlees is niet goed voor je huid dus eet het niet vaak en probeer ook af te wisselen met beleg.
3Chocola kan een positief effect op je hebben blijkt uit studies maar in een brownie en een puddinkje zit vaak veel suiker en soms ook E nummers en dat is niet gezond dus als je het een keer per week of maand eet heeft het weinig effect op je gezondheid.
4 Patat is vaak ongezond omdat het in frituurvet word bereid vaak en er zit veel zout in dat zorgt ook voor hart en vaatziektes teveel zout en het kan ook zorgen voor overgewicht.
Zelf eet je genoeg fruit en groente dat is goed en brood ook wel alleen je kan beter de brownie en puddinkje beter vervangen door noten,yoghurt(zonder toegevoegde suiker) of een broodje met gezond beleg.Ik denk dat je met dit eten op gewicht blijft als dit je normale eetpatroon is.Je kan anders het beste naar een huisarts gaan als je opeens aankomt en anders als je een paar kilo gezond wilt verliezen wil ik je wel tips geven ,als je ergens hulp mee nodig hebt of tips hierover wilt zeg het maar succes!

1 mrt 2018, 19:03, juliatje.
11

Dit klopt niet. Je blijft hier normaal van. Dat komt namelijk omdat je altijd wat ongezondere dingen kan en mag hebben. Dat betekend zeker niet dat je meteen dik wordt. Als je het vervangt is het wel gezonder, maar dat hoeft zeker niet! Je eet goed fruit een koek of iets is normaal alleen niet al tevaak patat!

4 mrt 2018, 22:03, Lina
12

@juliatje je hebt het over een ā€œongezond eetpatroonā€ alleen is dit geen patroon, omdat ze maar 1 dag beschrijft. Een patroon is iets wat zich elke dag precies herhaald. Alleen hier wordt gezegd dat het eten van gisteren wordt verteld.

Je klinkt zeker professioneel maar je bent gewoon geen diƫtiste

4 mrt 2018, 23:03, Lina
13

Lina Ten eerste ze vraagt mij advies en ik zeg wat beter kan(ze vraagt er ook om) Ten tweede Lina er zijn mensen zoals ik die snel aankomen van ongezond voedsel en misschien is zij er een van misschien heb jij dat niet maar ga niet gelijk wetenschapper uithangen ofzo dat jij weet hij snel zij aankomt.Ten derde ze zegt aan het einde van het bericht dat alleen avond eten anders is elke dag en de rest is gewoon hetzelfde dus waar haal je die conclusie vandaan mag ik weten?Ten vierde dit is geen forum met allemaal diƫtisten dus ga niet anderen afzeiken dat ze geen diƫtisten zijn en zelf heb ik veel dingen op school en op het internet geleerd (betrouwbare bronnen) ik ben geen diƫtist maar dan betekend niet ofzo dat ik geen advies kan geven, ik ben hier om op dit forum te helpen en als jij dat niet leuk vindt heb je pech.

5 mrt 2018, 09:03, juliatje.
14

Lina
juliatje wou aardig zijn en tips geven. En wat doe jij? Doe eens lief.

5 mrt 2018, 20:03, De Gangester šŸ˜Ž
15

Nou zij kan er ook wat van (lina) de tekst :Je klinkt zeker professioneel maar je bent gewoon geen diƫtiste klinkt ook niet echt aardig of behulpzaam.

5 mrt 2018, 20:03, juliatje.
16

dat klopt juliatje. Ik wilde ook niet aardig doen of niet. Je bent gewoon geen diƫtiste.

Ik zeg niet dat je niet aardig bent. Sterker nog het is super lief dat je haar wil helpen. Ik wil je er alleen op wijzen dat je niet alles weet, een aantal dingen wel. Internet is niet altijd een betrouwbare bron, dat lijk je niet te weten want zoals je zegt is dat wel zo.

Dan kan je nog komen met ten eerste dit en dat, maar laten we even eerlijk zijn jij snapt best wat ik bedoel

5 mrt 2018, 23:03, Lina
17

Lina Ten eerste ze vraagt mij advies en ik zeg wat beter kan(ze vraagt er ook om)

Dat klopt ze vraagt jou en wat jij vind. Ik bedoel niet dat dat verkeerd is, ik zeg alleen dat je informatie niet per definitie klopt.

Ten tweede Lina er zijn mensen zoals ik die snel aankomen van ongezond voedsel en misschien is zij er een van misschien heb jij dat niet maar ga niet gelijk wetenschapper uithangen ofzo dat jij weet hij (hoe?) snel zij aankomt.

Dat soort mensen zijn er indd! Wat goed van je dat je dat weet.

ā€œmisschien heb jij dat niet maar ga niet gelijk wetenschapper uithangen ofzo dat jij weet hij (hoe?) snel zij aankomt.ā€

Een wetenschapper heeft hier niks mee te maken. Jij vult in dat ik een wetenschapper wil uithangen dat is wat anders met de werkelijkheid, ik probeer alleen een ander perspectief te geven.

En ik weet indd niet hoe snel ze aankomt, net zo min als jij!

Ten derde ze zegt aan het einde van het bericht dat alleen avond eten anders is elke dag en de rest is gewoon hetzelfde dus waar haal je die conclusie vandaan mag ik weten?

Dat klopt helemaal. Alleen het avond eten is anders de rest is hetzelfde. En als er 1 ding anders is, is er geen sprake van een patroon.

Ten vierde dit is geen forum met allemaal diƫtisten dus ga niet anderen afzeiken dat ze geen diƫtisten zijn en zelf heb ik veel dingen op school en op het internet geleerd (betrouwbare bronnen) ik ben geen diƫtist maar dan betekend niet ofzo dat ik geen advies kan geven, ik ben hier om op dit forum te helpen en als jij dat niet leuk vindt heb je pech.

Er zijn hier zeker wƩl diƫtisten. Ik zeik niet af dat er geen diƫtisten zijn, misschien kan het zijn dat jij je afgezeken voelt?

Ik heb niet gezegd dat je geen advies kan geben. Dat kan je zeker doen, ik zeg alleen dat ik twijfel aan de juistheid van jouw advies.

Verder is het lief dat je wil helpen op jou manier. Ook heb ik nergens gezegd dat ik het niet leuk vind, misschien heb jij het gevoel dat ik jou niet leuk vind of dat je niet leuk gevonden wordt ? Als dat zo is wil ik dat graag bij je wegnemen, ik heb het niet persoonlijk bedoeld ik wilde zoals ik al zei alleen perspectief geven. Ik vind het hardstikke leuk dat je wil helpen nogmaals

Groetjes Lina

6 mrt 2018, 00:03, Lina
18

Lina als je bijvoorbeeld voedingscentrum of proud2bme gebruikt als internetbron dan is dat gewoon betrouwbaar ,ja er zijn sites die slechte info hebben of onbetrouwbare maar zoals ik zij ik gebruik betrouwbare bronnen.En ja als avondeten anders is dan is er in de avond geen patroon maar op de rest van de dag wel ! en dat is ook merendeel van de dag dus daar beoordeel ik op en ze vraag ook of ze die dag goed enzo at.Ja sommige van 99 gram zijn diƫtisten maar merendeel niet.maar ik heb nu veel te doen dus ik ga hier geen discussie meer over voeren.

6 mrt 2018, 07:03, juliatje.
19

Hahah top we zijn het eens!!! :)

6 mrt 2018, 12:03, Lina
20

Ik ben laats 3 kilo aangekomenšŸ˜• Wil echt graag tips wat ik op een dag kan eten om die 3 kilo er weer vanaf te hebben dus wil graag hulp, avondeten hoef k geen tips voor want van mijn moeder moet ik eten wat ze kookt maar ik eet dan van aardappelen enzo wat minder en groente iets meer, dus wil meer tips over ontbijt, tussendoortjes, middageten etc. Xx

8 mrt 2018, 17:03, annoniem
21

Wat is je bmi anoniem?

8 mrt 2018, 18:03, juliatje.
22

*annoniem

8 mrt 2018, 18:03, juliatje.
23

Hier heb je wat tips voor ontbijt en middageten.
Tip 1 Doe niet teveel beleg op je brood en kies voor gezond beleg bijvoorbeeld fruit en groente.
Tip 2 Drink 2 of 1 glazen water voor je maaltijd dan zit je sneller vol.
Tip 3 Eet niet teveel zout bij je middag en ontbijt want zout is niet goed voor de lijn.
Tip 4 Voeg geen suiker toe aan je maaltijd je lichaam heeft er toch niks aan.
Tip 5 Eet een paar keer per week een handje noten zelf vult het ook en het is gezond.
Tip 6 Probeer wit brood en ontbijtkoek te vervangen door bruin brood en probeer elke dag 2 sneetjes bruin brood te eten je zit hiermee ook sneller vol probeer ook alleen bruin brood en volkoren te eten dat zijn ook de meest gezond opties.
Tip 7 Eet ook elke dag eiwitten dus als je het niet eet bij het avondeten probeer het dan bij de lunch of ontbijt te eten (het vult ook goed) dus bijvoorbeeld ei,zalm of yoghurt.
Tip 8 Probeer wel een uur per dag te bewegen als je dat nog niet deed dan kom je sneller van je aangekomen kilo,s af.
Tip 9 Neem een fruitsmoothie dat vult erg goed en is erg gezond.
Tip 10 Eet ook langzaam bij je maaltijden en drink alleen gezonde dingen.
Tip 11 Zoek zelf gezonde recepten op internet dan blijft het afvallen ook leuk je kan het bijvoorbeeld bij voedingscentrum opzoeken.
Tip 12 Wacht altijd 2-3 uur voordat je weer iets eet.
Tip 13 Plan je maaltijden en tussendoortjes ook.
Tip 14 Eet elke dag een beetje pure chocola dat helpt bij afvallen.
Tip 15 Probeer ook gezonde tussendoortjes te eten dus bijvoorbeeld geen suikerrijke fruitreep met weinig vitaminen maar bijvoorbeeld een mandarijn(Eet ook niet meer dan 3 op een dag)
Succes en zeg maar als je hulp of tips nodig hebt.

9 mrt 2018, 15:03, juliatje.
24

Dankje voor je tips, ik ga ze zeker gebruiken! ik weeg trouwens 52 en ik ben 13 en ben 1.68 lang maar toch ik weegde eerst 48/49 kilo en ik merk ook wel dat ik iets dikker ben niet veel ofzo maar dat wil ik gewoon weg dus dankjewel Xx

9 mrt 2018, 19:03, annoniem
25

graag gedaan en succes !

9 mrt 2018, 20:03, juliatje.
26

Hoe kun je je bmi berekenen?

11 mrt 2018, 17:03, Ikbenhet
27

Je kan het op voedingscentrum en 99 gram berekenen (bij 99 gram zie je het bij home pagina onder staan bmi bereken) Als je het zelf wil berekenen doe je :gewicht (in kilogram) gedeeld door het kwadraat van de lengte (in meter).Succes

11 mrt 2018, 21:03, juliatje.
28

Mijn bmi is 23,3. Heb je tips? Wil je ook no even reageren op het bericht dat ik geplaatst had aub?

11 mrt 2018, 21:03, ikbenhet
29

Ik heb gereageerd op het bmi bericht van je,welk bericht bedoel je dan? Hier wat afvaltips
1 Drink water en thee in plaats van frisdrank of ander ongezond drinken.
2 Beweeg elke dag een uur als is het lopen.
3 Vraag iemand mee te doen met afvallen
4 Maak een planning met maaltijden en tussendoortjes.
5 Wacht altijd 2-3 uur voordat je weer iets eet.
6 Vraag steun aan familie en vrienden.
7 Als je een vreetbui hebt drink dan een glas water of luister muziek dat kan er tegen helpen.
8 Doe het rustig aan met afvallen.
9 Eet langzaam dus tot je bij elke hap nergens meer op kan kauwen(het helpt echt ik viel daardoor ook een paar kilo af)
10 Eet veel uit de schijf van vijf(voedingscentrum)
11 Zoek gezonde recepten op internet op zo blijft het afvallen lekker en leuk.
12 Eet op klein bordjes dan eet je minder.
13 Neem gezond beleg op je brood bijvoorbeeld fruit of groente.
14 Stel een doel hoeveel je wilt afvallen.
15 Eet geen saus daar heb je toch niks aan of doe het met mate.
Succes met afvallen en zeg maar als je nog meer tips wilt.

12 mrt 2018, 07:03, juliatje.
30

Ik had zelf een bericht gepost: ā€˜afvaltips nodigā€™. Bedankt voor je tips ik ga ze zeker is uitproberen!

12 mrt 2018, 08:03, ikbenhet
31

Graag gedaan en succes ,zeg maar als je hulp nodig (sorry had je bericht niet gezien)

12 mrt 2018, 14:03, juliatje.
32

Hoi, mij weer
het lukt me gewoon niet om af te vallen, als ik weer zie dat er iets lekkers is kan ik het niet laten liggen, en mijn ontbijt is nog steeds slecht ik weet gewoon niet wat gezond is om te eten. ik wil erg graag gewoon 3/4 kilo afvallen maar ik weet niet hoe ik wil heel graag hulp
Xx annoniem weer

19 mrt 2018, 20:03, annoniem
33

Beste annoniem er zijn best veel mensen die dit niet lukken dus je bent niet de enige ,hier wat tips(stuur er morgen nog een paar vanwege tijdgebrek vandaag sorry)
1 Hang een lijstje boven je bed waarbij opstaat dat je vol moet houden met afvallen.
2 Probeer anders met je andere hand te eten dan merk je sneller of je vol zit.
3 Verstop ongezond eten en zet gezond eten in het zicht.

20 mrt 2018, 15:03, juliatje.
34

Hier nog wat tips
1 Maak je ontbijt van te voren klaar dat is lekker makkelijk.
2 Kijk voor gezonde recepten op voedingscentrum ,want dan weet je of dat gezond is.
3 Vraag je ouders om geen ongezonde dingen te halen voor je(VERGEET NIET OM OP ELKE HAP GOED TE KAUWEN DUS BIJ ELKE HAP NET ZOLANG TOT JE NIET MEER KAN)
4 Neem altijd een boodschappenlijstje mee dan ga je geen dingen halen die niet nodig zijn.
5 Ontbijt ook goed dat versterkt een vol gevoel bijvoorbeeld broodsoep, smoothie of noten.
6 Probeer anders het Dash dieet.
7 Blijf positief ,dus als je ongezond een keer eet denk dan volgende keer beter.
8 Denk bij jezelf als je iets ziet wat ongezond is ,help ik mezelf ermee ?of als het niet gezond is is het niet waard om op te eten.
9 Probeer krachttraining dat helpt met vet verbranding.
10 Yoga of pilates helpt ook bij afvallen.
Succes zeg maar als nog meer hulp nodig hebt.

21 mrt 2018, 17:03, juliatje.
35

Lieve Juul, wil jij ook even naar mijn topic gaan?

Ik wil hem laten zien dat ik hem leuk vind.

24 mrt 2018, 15:03, EvašŸŖ
36

gedaan

25 mrt 2018, 14:03, juliatje.
37

hoi, annoniem weer, het afvallen lukt me echt niet ik ben nu weer 1,5 kilo aangekomenšŸ™„ het lukt me gewoon niet dus daarom vraag ik om meer tips voor wat ik kan eten op een dag ( als je nog reageert) en ik wil graag weten of griekse yoghurt met honing een gezong ontbijt is? en wat is nog meer gezond bij yoghurt/kwark om te mengen als ontbijt? en wat ik ook nog wil weten is wat gezond is om op een boterham te doen als ontbijt/lunch

22 mei 2018, 22:05, annoniem
38

Ja Griekse yoghurt met honing is gezond (zelf heeft honing ook wat gezondheidvoordelen) Maar doe niet teveel honing in je yoghurt want dat is ook niet goed.Je kan het ook met fruit,noten of havermout combineren want variatie is goed.Zelf is fruit of groente op brood altijd wel gezond ook kan je altijd nog je eigen beleg maken.

23 mei 2018, 08:05, Juliatje.
39

Hier wat afval tips:
Tip 1 Je kan van die ijslandse yoghurt halen in de supermarkt, die vult ook goed.
Tip 2 Als je een vreetbui ziet aankomen, ga dan een stukje lopen om die vreetgedachten te vergeten.
Tip 3 Ga nu niet denken: Oh ik mag dat en dit niet eten, want dat gaat echt niet helpen met afvallen.
Tip 4 Eet anders een keer in de week iets klein ongezond en voor de rest gewoon gezond(dan is afvallen makkelijker)
Tip 5Hou de moed erin,ook al zit het je tegen.
Tip 6 Zelf heb je ook vaak in supermarken producten die vaak: ongezond zijn maar gezond lijken bijvoorbeeld fruitrepen, maar die zitten vaak vol met suiker dus trap daar niet in.
Tip 7 Eet elke week peulvruchten,die zijn lekker altijd als tussendoortje
Tip 8 Eet soms een avocado ,die zijn erg gezond.
Tip 9 Matig met vlees, en kies vegetarische opties.
Tip 10 Maak je eten pittig,dat helpt bij afvallen.
Tip 11 Drink elke dag groene thee,zelf stimuleert dat vetverbranding.
Tip 12 Eet elke dag genoeg producten met gezonde vettten zoals ,olijfolie en zonnebloemolie.
Tip 13 Eet soms een appel, want dat vult goed.
Tip 14 Eet soms bonen dat vult goed.
Tip 15 Voeg geen saus,teveel boter of jus toe aan je eten.
Succes met afvallen en zeg maar als je meer tips wilt.
En kauw je nog goed op je eten ? Want zo krijg je minder honger en het is zelf beter voor jezelf

23 mei 2018, 09:05, Juliatje.
40

is dit als een ontbijt gezond? : griekse yoghurt(0%vet) met stukjes banaan, walnoten en een beetje honing?
en is als lunch een boterham met een plakje kipfilet/kaas ook goed? want ik weet niet echt wat ik anders op mijn boterham kan doen voor smiddags

24 mei 2018, 16:05, annoniem
41

en trouwens hoeveel griekse yoghurt moet ik dan pakken als ontbijt?

24 mei 2018, 16:05, annoniem
42

Griekse yoghurt bevat tot wel twee keer zoveel proteĆÆnen (eiwitten) als normale yoghurt. Onderzoek heeft uitgewezen dat caseĆÆne-eiwit, 80% van het totaal aan eiwitten in Griekse yoghurt zit , ook bevat de yoghurt alle negen essentiĆ«le aminozuren bevat.Dus ja het is gezond.Wat je er door doet is gezond(doe niet teveel honing erdoor dus niet meer dan 3 lepels)Zelf kan je beter geen kipfilet eten, omdat het vaak erg vet is en in kaas zit soms ook ongezonde toevoegingen.Je kan beter fruit en groente op je brood doen zoals bijvoorbeeld, tomaat,banaan,paprika,appel,komkommer of sla.Zelf is dat veel gezonder en ook beter voor je als je aan de lijn doet.Zelf kan je ook blue band groente spread proberen(ook gezond) Voor een ontbijt zou ik je bakje yoghurt niet te vol doen dus een half bakje vol denk ik en als je nog wat door heen doet zit het al vol genoeg.

24 mei 2018, 17:05, juliatje.
43

hoi, is een vitaLu cracker met kaas en komkommer een gezond ontbijt? en kan ik er dan 2 eten

24 mei 2018, 17:05, ontbijt mens
44

Zelf is komkommer gezond dus dat is goed.Zelf zijn de crackers wel goed met voedingswaarde,maar er zitten wel conserveermiddelen in en dat is niet zo gezond,zelf kan je beter crackers zonder conserveermiddelen eten zoals,Wasa zuurdesem rogge crackers,Wasa volkoren crackers en Wasa volkoren crackers.Zelf zit er in kaas transvet en dat is niet zo gezond maar als je het met mate eet is het best gezond.Er zijn kazen die heel bewerkt zijn dus het beste kan je wel kaas eten die geen waardeloose toevoegingen heeft.Zelf weet ik niet of je geen vlees eet maar als je geen vlees eet dan kan je als je wilt ook kaas met stremsel niet eten.

26 mei 2018, 07:05, juliatje.
45

als ik griekse yoghurt met wat honing enzo eet als ontbijt dan heb ik daarna nog steeds honger. is dat dan slecht of goed? en wat kan ik er anders tegen doen

26 mei 2018, 12:05, annoniem
46

Dan geeft je lichaam aan dat je meer moet eten-drinken.Ik zou naar een huisarts gaan om een voedingsschema met hem of haar te maken wat past bij jou lichaam.

26 mei 2018, 15:05, juliatje.
47

hoiii, ik heb eigenlijk een normaal gewicht alleen ik heb een best dikke buik maar wel gewoon normale benen enzo maar wat kan ik doen om een dunnere buik te krijgen

26 mei 2018, 17:05, sarah
48

sarah,je kan het beste 30% sporten en 70% eten.Maar hier wat tips.
Tip 1 Doe kracht training.
Tip 2 Eet maximaal maar 6 keer op een dag en wacht 2-3 uur voordat je weer iets.
Tip 3 Eet weinig vlees en vervang het met vleesvervangers
Tip 4 Drink alleen thee en water.
Tip 5 Voeg geen suiker en zout aan je eten toe.
Tip 6 Maak een afval plan.
Tip 7 Eet pittig(val je af van)
Tip 8 Doe aan yoga, Pilatus.
Tip 9 Eet elke dag uit de schijf van vijf.
Tip 10 Kauw langzaam op je eten(tot je niet meer kan)
Tip 11 Sport elke dag een uur.
Tip 12 Doe vaak aan cardio.
Tip 13 Let goed op etiketten, dan weet je wat je binnen krijgt.
Tip 14 Eet brood met gezond beleg zoals, fruit en groente.
Tip 15 Eet geen saus want daar heb je toch niks aan.
Succes met afvallen zeg maar als je meer tips wilt

26 mei 2018, 19:05, juliatje.
49

Heey
ik eet als ontbijt altijd griekse yoghurt 0,1% vet met wat honing en soms aardbeien erdoor, maar is dat een gezond ontbijt?

6 jun 2018, 07:06, annemarie
50

Ja dat is een prima ontbijt ,zelf is dat ook gezond.

6 jun 2018, 15:06, juliatje.
51

Hoeveel gram griekse yoghurt kan ik als ontbijt hebben? het moet wel gezond blijven, en hoeveel theelepels honing?

7 jun 2018, 07:06, hhh
52

200-250 gram is denk ik wel goed en maximaal 3 lepels honing is wel goed.

7 jun 2018, 08:06, juliatje.
53

van welk ontbijt val je echt van af?

12 jun 2018, 08:06, Annoniemmmmm
54

Anoniem er zijn zoveel gezonde ontbijtjes voor afvallen,maar ik noem er nog een paar op.
Griekse yoghurt,fruit bijvoorbeeld een appel,havermout,volkoren brood met gezond beleg (fruit en groente),omelet zonder zout,volkoren cracker met beleg(fruit en groente) kies wel crackers uit met weing toevoegingen,noten.Succes met afvallen zeg maar als je hulp er mee nodig hebt.

13 jun 2018, 07:06, juliatje.
55

Hoi,, ik ben in de laatste paar maanden 5 kilo aangekomen:( echt super erg dit maar ik merkte het wel want ik werd niet dikker qua benen ofzo maar ik kreeg echt wel een buikje, dus dat heb ik nu, en ik wil die graag weg. en ja ik weet het dat ik dan gezond moet eten en sporten maar wat moet ik dan eten als ontbijt, lunch, tussendoortjes, avondeten??? ik heb geprobeerd om gezond en iets minder te eten alleen ik kreeg er alleen maar vreetbuien van waardoor ik 2 kilo ben aangekomen vandaar nu dus 5 kilo. ik kan ook echt gewoon niet van ongezonde dingen afblijven... dus kan je alsjeblieft helpen want ik vind dit echt erggg

18 jun 2018, 22:06, Samantha
56

Hi ik ben bijna 14 en ben 175 lang en weeg 55 kilo moet ik afvallen?

19 jun 2018, 17:06, De dunne dikzak
57

@De dunne dikzak Neehoor je bent aan de slanke kant

19 jun 2018, 18:06, Lola
58

Hallo kan iemand mij ook helpen??

19 jun 2018, 20:06, Samantha
59

De dunne dikzak je bent niet dik dus je hoeft niet af te vallen.

20 jun 2018, 08:06, juliatje.
60

Samantha wat is je bmi eigenlijk? En zelf kan je hier het beste voor naar een huisarts gaan of diƫtist en anders kan je een vertrouwens persoon in vertrouwen nemen.Maar zelf zijn laxeerpillen heel slecht voor je en het kan blijvende schade creƫren.

20 jun 2018, 08:06, juliatje.
61

Hier wat afval tips
Tip 1 Doe kracht training.
Tip 2 Eet maximaal maar 6 keer op een dag en wacht 2-3 uur voordat je weer iets.
Tip 3 Eet weinig vlees en vervang het met vleesvervangers
Tip 4 Drink alleen thee en water.
Tip 5 Voeg geen suiker en zout aan je eten toe.
Tip 6 Maak een afval plan.
Tip 7 Eet pittig(val je af van)
Tip 8 Doe aan yoga, Pilatus.
Tip 9 Eet elke dag uit de schijf van vijf.
Tip 10 Kauw langzaam op je eten(tot je niet meer kan)
Tip 11 Sport elke dag een uur.
Tip 12 Doe vaak aan cardio.
Tip 13 Let goed op etiketten, dan weet je wat je binnen krijgt.
Tip 14 Eet brood met gezond beleg zoals, fruit en groente.
Tip 15 Eet geen saus want daar heb je toch niks aan.
Succes met afvallen zeg maar als meer tips wilt

20 jun 2018, 09:06, juliatje.
62

wat kun je als lunch het beste op je boterham doen? Ik bedoel dan wat voor groente en fruit. en hoeveel boterhammen kun je dan eten

21 jun 2018, 07:06, Samantha
63

Je kan het beste 2 broodjes eten en er zijn veel gezonde soorten fruit en groente die je erop kan doen zoals,banaan,tomaat,paprika,sla,appel,spinazie,ui,wortel,bonen,mais en abrikoos.Hier noem ik maar voorbeelden maar elke soort heeft zen voordelen dus.

21 jun 2018, 07:06, juliatje.
64

hooiii, ik wil erg graag buikvet verliezen,, ik heb een soort van dieet bedacht en ik wouw graag weten of dit er tegen helpt en ik ook echt buikvet verlies:

ontbijt: skyr naturel yoghurt met bosbessen/ aardbeien als topping en een flink glas water
middageten: 1 boterham met kaas en komkommer
( intotaal dan 2 boterhammen maar dan opelkaar doormidden gesneden)
avondeten: wat de pot schaft, want ik heb toch niks over het avondeten te zeggen maar dan gewoon minder van het ongezondere en meer groentes eten.

drinken voor de hele dag: alleen maar water.

over de tussendoortjes ben ik nog niet helemaal over uit, want ik ga namelijk naar school en dan vind ik fruit meenemen niet zo lekker dus ik was aan het denken dat ik geen tussendoortje eet op school maar als ik thuis kom dan wel maar dat is dan groente of fruit. en evengoed heel soms iets van een koekje te pakken.

en na het avond eten een stukje rennen/ buikspier oefeningen doen daar heb ik namelijk een app voor

ik zou graag willen weten of dit zou helpen en als je eventuele aanpassingen hebt of dat ik bv wel soms iets lekkers mag pakken of niet, ik hoor het graag snel

20 aug 2018, 22:08, annoniem
65

Anoniem@Skyr staat erg bekend om zijn hoge eiwitgehalte: er zit wel 11 gram in per 100 gram! Dat is 2,5 keer ongeveer zoveel als normale yoghurt en 1,5 keer zoveel als kwark. Ook is skyr rijk aan vitaminen en ook mineralen, zoals calcium en magnesium. Daarnaast bevat het juist weinig vet, calorieƫn en koolhydraten.Vanwege het hoge eiwitgehalte, zorgt het voor spierherstel en ondersteunt het spieropbouw .Dus ja het is goed voor je dieet.En water is het beste om te drinken voor je dieet ,hoeveel drink je eigenlijk ? Want 1,5-2 liter is eigenlijk wat je per dag aan water moet binnen krijgen.En fruit is gezond dus je bent goed bezig, alleen probeer wel met je dieet plan niet steeds het zelfde te eten , dus bijvoorbeeld: een appel door Skyr,een keertje hummus op brood of een keer fruit op brood.En ik weet niet of je vlees eet maar zelf is het goed voor je als je het niet dagelijks eet.Je kan het vervangen door noten,algen,zaden,pitten,Seitan,peulvruchten en tempƩ bijvoorbeeld.En probeer wel zo min mogelijk bewerkt te eten, want dat is wel zo gezond en ik weet niet wat voor kaas je eet, maar vaak is kaas niet vegetarisch en best vaak is het erg bewerkt met E nummers enzo en dat is niet echt gezond.Veder moet je niet overdrijven met teveel koekjes, maar een paar is prima maar het beste kan je het vervangen door bijvoorbeeld: noten,volkoren broodje,gekookt ei of peulvruchten.En goed van je dat je sport! Maar vergeet niet goed te rekken vanwege blessures.En probeer ook op meerdere lichaamsdelen te trainen.Probeer ook altijd minimaal 2 uur te wachten voordat je weer iets eet en eet langzaam dus 30 keer per hap of meer en neem ook de tijd voor je eten(zorgt voor minder honger)En zelf kan je een koelbox mee nemen naar school zodat je fruit gekoeld blijft, maar je moet doen wat je fijn vind.En veder zou ik niet meer ongezonde dingen eten, omdat je eetlijst al genoeg is en van ongezonde dingen krijg je meer honger.En veder geef ik als tip koud douchen (helpt bij vetverlies)En probeer ook elk uur op te staan en ff te rekken (helpt bij afvallen) en ik weet niet hoelang je sport ,maar probeer het een uur per dag minimaal te doen. En veel sterkte en succes en zeg maar als je hulp of advies wilt.

21 aug 2018, 10:08, juliatje.
66

Ja is goed, weet je misschien nog dingen die ik door de skyr kan doen? want dan doe ik elke dag iets anders

21 aug 2018, 14:08, annoniem
67

Mooi, goed dat je wil wisselen met dingen die je door Skyr wilt doen hier een aantal dingen die je er door kunt doen : honing,cranberry,pruimen,abrikozen,kiwi,dadel,munt,pitjes,noten(Amandelen,Hazelnoten,Para noten, Macadamia noten, Pecan noten,Pistache noten en walnoten),appelstroop(let op dat het niet te bewerkt is),havermout,kokos,jam,kaneel en Granola.Succes en zeg maar als je tips of vragen hebt.

21 aug 2018, 17:08, juliatje.
68

Beste Juliatje,

Ik heb bijna alle tips van je hierboven gelezen. En daar zaten heel veel handige tussen! Toch zou ik zelf ook wat tips van je willen:

Ik ben mijn hele leven heel dun geweest. Ik heb nooit een bmi boven de 16 gehad. Ik at genoeg. Zat goed in mijn vel en had nooit honger. Toen in de 1e kreeg ik orthorexia en aan het einde BED. Hier ben ik overheen gekomen, maar ben er wel 5 kilo van aangekomen. En daarna. Hoe gezond ik ook at. Hoe goed ik ook sliep. Hoe veel ik ook sportte... ik bleef aankomen. Ik ben nu al 9 kilo dan ik normaal zou zijn.

Ik ben 14 jaar oud. 1,73 lang en ik weeg 55/56/57 kilo. Normaal zou ik nu tussen de 47 en 52 wegen. Dit wil ik dan ook heel graag weer. Ik hoor je al denken: huh? Wtf? Ze is al dun! Ze heeft een prachtig gewicht! Nee. NEE! Ik ben dun, ja. Maar niet echt meer. Ik ben nu "normaal" en ik vind het niet leuk om "normaal" te zijn. Ik droom er over om weer dun te zijn. Ik voelde me toen zo veel beter! Ik doe ook altijd om 21 u het licht uit. Ik sport elke dag minstens een half uur. En in ons huis is niets ongezonds te vinden. Toch blijf ik aankomen en voel ik me niet goed.

Ik wil geen eetstoornis.

Daarom vraag ik aan jou: heb jij goede tips voor mij?

Dit is wat ik op een normale dag eet:
ochtend: lactose vrije magere kwark (ik heb lactose intolerantie) met een banaan en soms pompoenpitten.
Tussendoor: een volkorenboterham met soyaboter en kipfilet of lactose vrije biologische kaas. Met een stuk fruit.
Middag: Twee of drie boterhammen. Met nog drie stukken fruit.
Tussendoor: Soep. (zelf gemaakt, wij hebben altijd soep in huis) Meestal nog wat fruit, wat nootjes, en nog een boterham.
Avond: wat de pot schaft.

Heb jij tips? Een aanpassing in mijn eetpatroon? iets?

28 aug 2018, 19:08, Iwouldloveyourhelpplzz
69

Ter aanvulling: Ik ben verslaafd aan appels. Minstens drie appels op een dag. Ik heb van die dagen dat ik er 10 eet, maar dat zijn hoge uitzonderingen.

28 aug 2018, 19:08, Iwouldloveyourhelpplzz
70

Mooi dat je me tips hebt gelezen en bedankt.En ik snap je wel dat je dun wilt zijn, ik wil het ook zijn, maar kan niet door de dokter en ouders,(moet aankomen in gezond gewicht)En ik vind het goed van je dat je het gezond wilt doen.Zelf Eet je genoeg fruit op een dag ,mooi zo!Maar fruit is gezond ,maar op die hoge uitzondering dagen is het niet goed om zo veel appels te eten.Nu denk je WAAROM? maar in appels zit fruitsuiker voor een appel zit je tussen de 11-20 gram suiker (per stuk) en als je er 10 eet zit je tussen de 110-200 gram suiker en dat is niet goed.(Veel suiker eten zorgt er voor dat je meer weegt)De richtlijn die het Voedingscentrum hanteert is dat een volwassen vrouw op basis van 2000 kcal maximaal 90 gram suiker per dag mag innemen maar.En het WHO adviseerd maar 25 gram suiker per dag dus daar kan je ver boven zitten met een hoge uitzonderingsdag.Dus ik raad je aan om maximaal 2 stuks fruit te eten en niet meer, ook is het beter voor je gebit.En als je verslaaft bent aan appels dan is het handig om genoeg water te drinken en genoeg vullend eten eet en afleiding zoekt als je verleiding voelt om het te eten.En zelf zeg je dat je elke dag appels eet, maar zelf is het beste voor je om niet elke dag appels te eten en in plaats van een appel een peer ofzo eet(probeer het ook met ander eten)Probeer zelf ook niet elke dag vleesbeleg te eten (val je ook af)De rest van je eetschema ziet er goed uit.En veder als je dat nog niet doet probeer om goed te kauwen op je eten en zelf raad ik aan om een uur per dag te bewegen, want dat wordt ook aanbevolen, ook raad ik aan om 2-3 keer krachttraining te doen in de week(vanwege vetverbranding) En ik raad ook aan om elk uur ff een stuk te lopen- bewegen zodat je niet te lang zit op een plek(zorgt voor gewichtverlies) En ik raad je aan om een actief leven te lijden door met de fiets te gaan naar school, de trap nemen en soms een exta stukje lopen.Veder wens ik je succes en als je nog meer advies wilt zeg het maar.( nog knap dat je af bent gekomen van je eetstoornis)

28 aug 2018, 20:08, juliatje.
71

Je hoort aan te komen in de puberteit want je groeit en je krijgt borsten en heupen enzo. Zowat iedereen komt aan in de puberteit. Een volwassene weegt toch niet hetzelfde als een tiener?

29 aug 2018, 12:08, L
72

L Als zei zo wilt zijn dan is dat prima, en gewicht zegt niet alles en ze eet wel genoeg.

29 aug 2018, 14:08, juliatje.
73

Heyy, ik heb trouwens ook nog een afvaltip mag ik hem delen?

1 sep 2018, 10:09, EvašŸŽ†
74

nee

1 sep 2018, 10:09, juliatje.
75

Ik zou je afvaltip graag horen eva

1 sep 2018, 14:09, Iwouldloveyourhelpplzz
76

Waarom eigenlijk niet?

1 sep 2018, 19:09, EvašŸŽ†
77

Omdat het al een tip kan zijn die ik al in me eerdere berichten heb gezet.

1 sep 2018, 20:09, juliatje.
78

OkƩ maar niet iedereen even goed. Dus ik geef geen tips nu, alleen een vraag. Heb je erbij gezet dat je met kruiden ook kan afvallen? Want dat las ik. Sorry als je het verkeerd opvat.

1 sep 2018, 20:09, EvašŸŽ†
79

ja

2 sep 2018, 07:09, juliatje.
80

Dat kan.

2 sep 2018, 10:09, EvašŸ«
81

En trouwens jou zogenaamde vegetarische topic is ook verkeerd. Want vegetariƫrs eten alleen geen vlees en meestal geen vis. Voor de rest is het niet waar.
Volgende keer niet zomaar iets verzinnen.

2 sep 2018, 19:09, Fan van Timo
82

juliatje. Hoezo "als ze zo wil zijn is dat prima"???? Ze is al dun en ze wil ondergewicht, dat is helemaal niet prima. En ze had vroeger de eetstoornis orthorexia, en tijdens haar herstel kwam ze wat aan, maar dat HOORT zo! Dat gewicht dat ze eerst had was het gevolg van een eetstoornis, dat is dus geen goed gewicht voor haar.

2 sep 2018, 21:09, L
83

L als ze gezond blijft en gezond leeft is het minder erg.En het is haar lichaam.

3 sep 2018, 07:09, juliatje.
84

@Kan je ook normaal doen, ze vraagt er zelf hulp voor en zelf geef ik haar gezonde tips en alle ongezonde tips worden toch weg gehaald.En zelf met gezond eten en genoeg sporten maak je lichaam alleen maar beter en zelf verschilt het per persoon hoe een lichaam erop reageert er zijn ook een hoop mensen die geen gezondheidsklachten krijgen erdoor.Ik heb zelf geen hulp van Timo nodig, omdat ik het prima zelf kan.Ik neem aan dat je Timo en mij niet kent dus je kan niet weten wat we allebei denken.Ik wil alleen mensen helpen en soms zie ik iets wat soms niet klopt en dan probeer ik ook een of meerdere mensen daar mee te helpen met mijn mening. En Timo doet dat soms ook.En heb je weleens Emma wil leven gezien? want dat persoon had Anorexia en bij haar vind ik het echt een ziekte en sommige zeggen dat bij hun een keuze is en de ander is het een ziekte en jij kent ook niet alle mensen met Anorexia op de wereld dus jij kan het niet weten.En voor sommige mensen kan het niet leuk zijn wat je zegt over Anorexia.Ja ik weet hoe Anorexia kan zijn en ik geef geen ongezonde tips en wat vind jij dan een ongezonde tip? Want de mensen van deze website denken er anders over.En nee ik ga niet stoppen met helpen, omdat ik ES heb en zelf vind ik het discriminatie dat ik niet mag helpen, omdat ik ES heb.Nee ik geef niet alleen me mening, ik geef handige tips (ze zijn ook bewezen dat ze helpen)En dun en dik is niet gezond, maar je doet nu of dik zijn goed is, maar dat is niet zo.En zo makkelijk kom je niet van Anorexia af en weet je wel hoe het is een ES hebben?En ik ga niet naar Timo en ieder maakt zen eigen keuzes en als iemand tips wilt voor zulke dingen dan geef ik het gewoon.Jij kent Timo volgens mij niet dus je kent hem niet om zulke dingen te zeggen.En soms wil ik belangrijke tips herhalen, zodat die niet vergeten worden.En zelf vind ik het erg kinderachtig van je dat je zo op mij zit te zeuren terwijl jij ook niet perfect kan zijn.

3 sep 2018, 14:09, juliatje.
85

hoii, ik zie dat dit een best oude topic is maar rreageren mensen hier nog? zoja dan is dit mijn verhaal, ik ben niet echt dik ofzo ik ben rond de 1,68 en weeg 58/59 kilo. ik vind wel dat mijn buik wat dik is dat ik echt wel vetrollentjes heb, en ja ik weet het iedereen heeft wel vetrolletjes maar ik ben hier niet echt blij mee want het irriteerd me erg. ik heb meer zeg maar een ā€œzwembandjeā€ als je snapt wat ik bedoel. wat vet aan de zijkanten, dat wil ik het liefste weg. maar ik moet ook zeggen dat ik echt wel ongezond eet maar wat moet ik dan op een dag eten? kwa ontbijt, tussendoortjes enz. en kan ik ook iets doen met thuis sporten? mvg

7 feb 2019, 15:02, annoniem
86

Anoniem ik heb dit speciaal ervoor gemaakt en hoe oud het ook is ik blijf altijd reageren dus wees niet bang.Zeg maar als je meer tips wilt.Zelf heb je apps en filmpjes op youtube voor oefeningen die je kan doen (yoga,ballet o.a) Zelf hebben ze toch het zelfde effect.En anders kan je altijd proberen om een stuk te fietsen of hardlopen.Het beste is om een uur of meer op een dag te sporten.Probeer het rustig in je eigen tempo op te bouwen.Fysio kan hierbij helpen(soms wordt het ook helemaal vergoed) Verder is een actieve levenswijzen belangrijk.Dus de trap inplaats van lift,elk uur opstaan van je plaats en een stukje lopen,zo vaak mogelijk fietsen en lopen in plaats met Ov ,soms jezelf uitrekken en 10.000 stappen per dag of meer lopen.Veder kan meditatie helpen om stress te verminderen, want door stress krijg je honger helaas.Probeer ook als je stress op het moment ervaart een ademhalingsoefening te doen.Zelf om motivatie te krijgen voor gezond eten kan je gezond eten in het zicht leggen en ongezond eten buiten het zicht.Een motivatie lijstje boven je bed kan ook helpen om het vol te houden.Zelf voor gezond eten is het handig als je eet volgens de schijf van vijf.(voedingscentrum) Hier wat ideetjes voor je maaltijden: ontbijt, havermout bereid met plantaardige melk,fruit bijv. Appel,peer,bramen,meloen en mango ,noten (ongezoud) je kan het ook door soep of salades doen.
Lunch: salade,soep(zonder vlees),peulvruchten,volkoren pasta(zonder suiker) ,plantaardige yoghurt(bijv Alpro) en couscous.
Avondeten :zoete aardappel,algen,zeewier en groene bladgroente bijvoorbeeld.
Tussendoortje, Naked reep,dadels,zaden,pitten en bruin brood(zonder suiker) met fruit,groente of 100% pindakaas en plantaardige boter.
Probeer ook je omgeving om hulp te vragen,misshien wil iemand mee sporten? * Verder helpt een plantaardig of vegetarisch dieet je gezondheid en je valt af er door! Succes zeg maar als je meer tips of advies wilt.
*Dit bericht is aangepast door de moderator wegens overtreden van de spelregel: niet aanzetten tot ongezond gedrag*

7 feb 2019, 17:02, juliatje.
87

** en zorg dat je in een rustige omgeving eet(geen radio,krant,computer,tv en tablet)
*dit bericht is aangepast door de moderator wegens overtreden van de spelregel: spoor niet aan tot ongezond gedrag*

7 feb 2019, 19:02, juliatje.
88

hoi julia
vraag 1: als ontbijt wil ik graag havermout, maar ik lees overal iets anders op internet, ik wil wel graag havermout met water mengen (geen melk ofz) maar hoeveel gram havermout moet ik pakken en hoeveel ml water en wat kan ik er bij doen voor het iets lekkerder te maken maar dat het wel gezond blijft (ik las ook iets van chiazaad?) dus kan je mij misschien vertellen hoe ik een ontbijt met havermout moet klaarmaken?

vraag 2: ik heb het heel lastig met school want na het ontbijt thuis moet ik natuurlijk ook lunchen en dit moet ik op school doen en het is dus best moeilijk om dan iets uitgebreids gezonds mee te nemen. dus weet je misschien een gezonde lunch wat niet zo raar is maar makkelijk om mee te nemen naar school?

vraag 3: mag ik tussen het ontbijt en de lunch nog iets eten? zoja: wat dan? (fruit?) dit geld trouwens ook voor tussen de lunch en het avondeten, en na het avondeten.

17 feb 2019, 21:02, annoniem
89

Beste Anoniem,havermout staat in de Schijf van Vijf, het is dus een gezond product dus hoe je het klaarmaakt en wat je eraan toevoegt, bepaalt hoe gezond het is.Als je havermout maakt met melk of yoghurt en je voegt geen suiker of zout toe(wel yoghurt nemen die gezond is bijv. Alpro Plain Unsweetened), heb je een prima Schijf van Vijf-ontbijt. Eventueel kun je fruit,pure chocola,zaden,pitten,kaneel,100% pindakaas,kokos,citroensap,honing,agave siroop of wat noten toevoegen. Melk kun je ook door hennepmelk,kokosmelk,hazelnotendrink,sojadrink,amandeldrink,rijstdrink en cashewdrink vervangen vaak vinden mensen het ook beter op hun maag vallen.Zelf zei je dat je water wil mengen met havermout en dat kan gewoon!Meng 100 ml melk of water met vier eetlepels havervlokken en zet dit op het fornuis.Kook de vlokken in de melk of het water zoā€™n 5-15 minuten, afhankelijk van de vlokken die jij gebruikt (zie de verpakking).
Als je de havermoutpap met water bereidt is de haversmaak heel duidelijk te proeven en als je de pap met melk kookt, wordt de smaak wel wat romiger. Je kan ook 50/50 melk en water gebruiken, net wat je lekker vindt.Want de een vind weer wat anders lekker dan de ander.

18 feb 2019, 14:02, juliatje.
90

Hier wat dingen die gezond/handig mee te nemen zijn:Salade zonder vlees en saus wel met bijv. Groente,tofu,avocado,citroensap,noten,kruiden en beetje olie(zonnebloemolie bijv.),fruitsmoothie,noten,restjes eten van gisteren,gezonde wraps(zonder suiker en onodige toevoegingen,salade rolls,appel met 100% pindakaas(heel lekker)

18 feb 2019, 14:02, juliatje.
91

Snackgroente,patatje anders(groente/zoete aardappel patat) Schep een portie kwark(gezonde) of yoghurt in een bakje, doe er een handje fruit bij (bijvoorbeeld blauwe bessen of kiwi) en neem wat chiazaad apart mee. Het fruit hoeft niet vers te zijn, je kunt ook diepvriesfruit gebruiken. Als je deze lunch de avond van tevoren of ā€˜s morgens klaarmaakt, is het fruit ontdooid tegen de tijd dat je gaat natuurlijk lunchen.Verder nog kan je van die handige bakjes halen met meerdere vakjes dan kan je meer gevarieerd eten.

18 feb 2019, 15:02, juliatje.
92

Je kan gewoon tussendoortjes(max 3 en let wel altijd bij eten dat je 2 uur of langer wacht( eten zolang ze maar verantwoord zijn denk aan: fruit,fruitsoep van gepureerd fruit, yoghurt of kwark(gezonde) en wat extra fruit zoals peer ,naked bar,snackgroente,noten(ongezoud),gezonde plantaardige yoghurt,havermout,vijgenbrood(min mogelijk bewerkt ,Edamame bonen (groene sojaboontjes) zonder zout, met citroensap bijv. erover of chilivlokken, of geroosterd. En Flensjes van volkorenmeel en plantaardigemelk. Lekker zoet met aardbeien, bramen,mango of bessen en een lepel plantaardige kwark(gezonde) erbij of hartig met prei, ui en kerrie.Succes en zeg maar als je nog vragen hebt.

18 feb 2019, 15:02, juliatje.
93

hoi eva! ik wilde graag weten of u mij kon vertellen van welk ontbijt ik snel vol raak want ik eet 2 broodjes maar ik wil het liefst iets gezonds maar ook weer niet iets wat te moeilijk is dus liever iets van kwa wat beleg gezond/ vullend is!

19 feb 2019, 19:02, daan
94

Het beste is bruin brood eten,omdat wit niet vult.En plantaardige boter kiezen inplaats van margarine.En fruit,groente,100% pindakaas en gezonde notenpasta op brood is het gezonds, want bij hagelslag bijvoorbeeld krijg je snel weer trek door de suiker.En zelf kan je havermout,snackgroente,fruit,vijgenbrood,groente wraps(zonder suiker),noten,gezonde plantaardige kwark,zaden,pitten en groente soep(zonder vlees en E nummers) eten als gezonde lunch.Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

20 feb 2019, 12:02, juliatje.
95

hoiiii,
ik ben een meisje van 14 ( bijna 15 ) en ik ben 1,68 en weeg 58 kilo. ik vind mezelf niet te dik want volgens het voedingscentrum heb ik een gezond gewicht, maar mijn buik is wel echt minder. ik heb wel vooral aan de zijkant veel vet (zwembandje) en voor bij mijn buik vetrollen, niet super grote maar ik vind het wel lelijk en voel me er onzeker door, en wil deze heeeel graag weg krijgen. maar hoe kan ik hiervoor zorgen? ik eet wel best ongezond vind ik zelf, maar ik weet niet echt wat ik moet eten. ik heb heel veel vreetbuien vooral smiddags, want ik weet nooit wat ik als ontbijt moet eten dus is het altijd iets slechts, en naar school neem ik nooit iets mee, en dan eet ik op school altijd weer iets ongezonds. mijn vraag is eigenlijk: wat moet ik op een dag eten? ( ontbijt/lunch/tussendoortjes )
ik ben ook van plan om te gaan sporten want ik beweeg niet zoveel. hopelijk kun je me helpen?
mvg

11 mrt 2019, 21:03, X
96

Beste x zelf kan je lichaam helaas niet perfect zijn.Het perfecte lichaam bestaat niet.Maar weet je zeker dat het echt helpt je onzekerheid kwijt te raken? Zo ja,dan is het goed om stap voor stap gezonder te gaan leven.Een eetschema en sportplan kan hierbij helpenMisschien wil iemand mee doen? Zelf is het ook handig om rustig je maaltijden te eten zonder afleiding zoals telefoon,radio of tv.(vergeet niet genoeg te kauwen)Het beste om van je eetbuien af te komen is door
Tip 1 Eet op regelmatige tijden.
Tip 2 Maak een eetbui plan als het mis gaat.
Tip 3 Zet gezond voedsel in het zicht en ongezond eten buiten het zicht.
Tip 4 Drink 1.5 tot 2 liter per dag(water,thee en gezonde plantaardige melk zonder suiker)
Tip 5 Geef niet op!
Tip 6 Door te diƫten of voedingsmiddelen te verbannen, bouwt de spanning bij deze producten enorm op dus probeer niks helemaal te verbannen als het niet werkt: moderation is key.
Tip 7 Probeer eten niet als verdoofmiddel te gaan gebruiken voor problemen,want daar schiet je niks mee op.
Tip 8 Maak je eigen gezonde gewoontes bijvoorbeeld appel met 100% pindakaas als tussendoortje of elk uur een blokje om lopen,want zo blijf je lekker in je vel zitten
Tip 9 Vraag anderen rekening om met jou eetbuien om te gaan.
Goed dat je wou sporten, zwemmen,yoga en gewichtheffen zijn goeie afvalsporten onder andere.En het beste is om de 2/4 uur weer wat te eten om eetbuien te voorkomen.Want te weinig eten om de aantal uur lokt eetbuien uit. Probeer wel eerlijk te zijn met wat je eet op een dag een eetdagboek kan daarbij helpen. Bij ontbijt kan je eten: Havermout,fruit,groente en fruit smoothie,noten,zaden,pitten,boekweit,Brinta,rogge brood(niet te bewerkt),teff,volkoren wrap zonder suiker en gezonde plantaardige kwark of yoghurt zonder suiker.(Alpro o.a)
Lunch:Restjes van gisteren(bespaar je voedselverspilling)
bonen,peulvruchten,advocado(op volkoren wraps bijv ),Bulgur,zilvervliesrijst,Gierst,Quinoa,sorghum en Amarant
Tussendoortje: Naked reep,vruchten bowl,kikkererwten, 100% pure chocola,olijven en kom gezonde vegetarische soep zonder onodige toevoegingen.
Probeer ook vegetarisch of veganische te eten,want dan heb je ook een kleine kans op bepaalde ziektes.Succes zeg maar als je meer advies wilt

13 mrt 2019, 17:03, juliatje.
97

Wat een dom en nutteloos topic. Jeetjeee, op eigen houtje afvallen is heel gevaarlijk en slecht. Op dit forum hebben ook veel mensen zogenaamd een eetstoornis, dus wat ga je Anorexia aanmoedigen?

13 mrt 2019, 18:03, Het is kut
98

Dit forum is voor iedereen Het is kut dus ook voor mensen die willen afvallen en in het bericht vroeg ik ook of ze hier door minder onzeker wordt.Als je problemen met 99Gram hebt ,waarom maak je gewoon niet je eigen website? En zelf moet x de keuze zelf maken wat ze doet met haar lijf. En wat wil je bereiken met het bericht ? Er zijn zoveel forums op deze site over afvallen dus ga je daar ook nare reacties op plaatsen?

13 mrt 2019, 19:03, juliatje.
99

Juliatje, ik vind dat je goed advies geeft, dit helpt me echt. Hoe oud ben jij eigenlijk omdat je zulk goed advies geeft, en waar heb je dit allemaal vandaan?

13 mrt 2019, 22:03, X
100

Heel erg bedankt x,ik ben 15 in april 16. Ik krijg les over zulke dingen op mijn school(voeding enzo) Zelf heb ik ook het een en ander zelf ooit een keer op gezocht en dat heb ik onthouden en veder controleer ik dingen op internet, en soms zoek ik een paar dingen op maar dat komt weinig voor. Veel succes nog,als je ooit hulp nodig hebt gewoon zeggen.

14 mrt 2019, 09:03, juliatje.
101

Gefeliciteerd met je 100e bericht.šŸ˜ŗšŸ˜»

14 mrt 2019, 18:03, EvašŸŒ¹
102

Bedankt evašŸ™„

14 mrt 2019, 19:03, juliatje.
103

Hz eigenlijk die ā€œšŸ™„ā€

15 mrt 2019, 08:03, EvašŸŒ¹
104

Ik blij om je bericht emotie gebruikte ik(kijkt naar je bericht toe en blij)

15 mrt 2019, 08:03, juliatje.
105

Even een bericht voor al die mensen die hier overdreven gezond doen en commentaar geven op anderen hun voedingspatroon. Hou er mee op! Je praat mensen een eetstoornis aan. Bewegen is goed en gezond eten is goed, maar overdrijf niet!! Je bent nog maar een kind en je moet nog groeien. Ik ben dus zelf niet meer gegroeid en ben ongezond afgevallen en heb nu botproblemen en dergelijke omdat ik minder at dan vroeger. (Wel gewoon nog 4 boterhammen en normaal ontbijt en avondeten, mar geen snoep meer enzo)
Dit is wat ik nu eet en ik kom hier geen gram van aan. Ik fiets af en toe naar school en sport momenteel niet meer (want dat mag niet meer als je teveel afvalt!! Daar kan je hartaanvallen van krijgen)
Ontbijt: 1 boterham met hagelslag (en boter!! Vitamine D) + yoghurt met fruit en 60gram haver
OF 4 boterhammen met beleg en yoghurt met fruit
Elke boterham kan je vervangen door 20gram granen
Tussendoor: Ontbijtkoek/ wasa-crackers zeezout/ koek/ fruit met yoghurt/ boterham/...
Lunch: 5 boterhammen met boter!! En beleg (ham, smeerworst, salami, kaas...)
Tussendoor: 2 tussendoortjes naar keuze (gisteren had ik vier crackers met kaas, kipfilet en hagelslag + kwark met fruit + 3 Mariakoekjes)
Avondeten: gewoon wat de pot schaft (schep meestal 2/3 keer op, totdat ik vol zit)
Tussendoor: yoghurt/kwark met fruit + iets lekkers (koekje ofzo)
Gisteren had ik savonds ook nog twee crackers op, want honger

Zo en hiermee blijf ik dus op gewichtšŸ˜Š Elk lichaam is anders, maar Luister naar je lichaam en negeer je hongergevoel niet!! Dat is gewoon heel onverstandig! En alle zuivelproducten zijn vol, geen mager dus! En roomboter (van die smeerbare van Lurpak, erg lekker)

5 mei 2019, 09:05, Lala34
106

Ik vind het zeer jammer dat je denkt dat ik mensen een eetstoornis zit aan te praten wat niet het geval is. Mensen die gezonder willen eten zijn niet gelijk overdreven gezond. Zelf wat jij als eetpatroon beschrijft is nogal slecht(o.a veel vlees) En ik vind dat jij juist een slechte invloed geeft op mensen doordat volgens jou mensen niet gezond mogen eten. Want dat is volgens jou overdrijven met 'gezond' zijn. En vaak is een eetstoornis een mix van factoren dus al zou ik mensen een eetstoornis aanpraten dan zou er ook nog een of meerdere reden moeten zijn dat bij diegene het ontwikkeld. En volle melk is niet beter dan magere dus als iemand magere melk wil drinken laat diegene dan gewoon ze gang gaan!

5 mei 2019, 12:05, juliatje.
107

Juliatje, er is werkelijk niks mis met mijn eetpatroon. Ik loop bij de diƫtist en die lijkt het me wel te weten. In ieder geval weet ze het beter dan kinderen die zelf informatie hebben lopen te vergaren op het internet. Mensen mogen gezond eten. Dat doe ik trouwens ook (al vind jij van niet). Maar door berichten als deze gaan mensen gewoon denken dat ze nooit geen koekjes enzo meer mogen omdat dat dan ongezond is. Btw jij hebt werkelijk geen flauw idee van hoeveel vlees ik eet. Een sneetje ham lijkt me niet een berg vlees. Ik eet trouwens 4x per week vegetarisch, ik gaf enkel voorbeelden van broodbeleg. Het is niet zo dat ik op elke boterham een berg vlees doe.
Als mensen magere zuivel lekkerder vinden dan mogen ze dat van mij nemen, maar als ze magere zuivelproducten nemen omdat ze denken dat dat beter is dan vind ik dat gewoon erg triest.

5 mei 2019, 13:05, Lala34
108

Trouwens zowat bijna iedereen die om afvaltips vragen hebben dat niet eens nodig. Ze zijn meestal prima op gewicht, maar moeten er aan wennen dat ze een volwassen lichaam krijgen. Soms ben je ook gewoon wat steviger omdat er dan een groeispurt aankomt en daarna ben je weer zoals je voorheen was. Dat jij als 15-jarige al allerlei dingen gaat opzoeken op internet is het teken dat jezelf bezig bent meet een eetprobleem ontwikkelen (hoeft niet persƩ een eetstoornis te zijn). En zover wil je echt niet komen hoor, dat verzeker ik je. Of kan je nog gewoon een stuk taart eten zonder je daar schuldig over te voelen? En koekjes? En hagelslag? Of heb je je dat allemaal al verboden?

5 mei 2019, 13:05, Lala34
109

***
Oh en btw, volle zuivelproducten zijn zelfs beter dan magere (en veel lekkerder).

*** dit bericht is aangepast door de moderator vanwege spelregel:
Heb respect voor de mening van een ander en val anderen niet persoonlijk aan

5 mei 2019, 13:05, Lala34
110

***:bewerkt vlees soms volgens jou maar nog steeds eet je het,koekjes,yoghurt(als je yoghurt met suiker neemt),crackers(ligt eraan welke maar standaard veel zout aan toegevoegd),ontbijtkoek en hagelslag. En niet elke diƫtist is hetzelfde de een denkt over sommige dingen weer anders. En ik bazeer mijn informatie op voedingscentrum dus als je o.a. gelooft dat onbijtkoek gezond is raad ik aan om op de website te kijken daarvan. En niet elke diƫtist doet ook zen werk goed. Ik vind het raar dat je erbij komt dat ik heb gezegt dat mensen geen koekjes mogen eten. Want das niet waar al zijn koekjes ongezond. Maar het verschil per persoon welke melk het beste bij past dus ga niet iemands situatie bekritiseren. Want bij sommige past magere melk beter en volle en magere melk zijn beide gezond dus maakt toch niet uit welke je neemt. En iedereen heeft zen eigen reden om advies voor dieettips te vragen en als het ongezond word grijpen ze hier echt wel in dus maak je daar maar geen zorgen om. En zelf ben ik 16. En jammer dat je op leeftijd gaat discrimineren, dit forum is bedoeld voor jongeren die elkaar advies geven. Vraag maar aan anderen als je het niet gelooft. Als eten je intresse is dan heb je geen eetprobleem, want hebben koks of banketbakker ofzo volgens jou dan een eetprobleem bijvoorbeeld? En ik ga niet in discussie over wat jij lekker vind want ieder heeft zen smaak dus als iemand magere zuivel lekker vind laat diegene in zen waarde en laat diegene gewoon genieten!

*** dit bericht is aangepast door de moderator vanwege spelregel:
Heb respect voor de mening van een ander en val anderen niet persoonlijk aan

5 mei 2019, 22:05, juliatje.
111

Goed, geef jij dan geen commentaar op mijn eetpatroon alsjeblieft? Want daar had ik dus niet om gevraagd en zelf heb je helemaal in het begin gezegd dat je pas ā€˜adviesā€™ geeft wanneer iemand er om vraagt. Er is niks mis met bewerkt vlees (btw dat van ons komt van een keurslager). Ik eet naturel-yoghurt en ik weet zelf ook wel dat er veel suiker in ontbijtkoek en hagelslag zit. Dat weet mijn diĆ«tist trouwens ook. Maar al deze voedingsmiddelen horen thuis in een GEZOND EN NORMAAL EETPATROON. En dat wil ik graag laten weten aan iedereen hier die onzeker zijn over hun eetpatronen zodat ze weten dat het helemaal geen kwaad kan om het te eten. Alles met mate. En zoals ik het lees lijkt het in jouw ogen meer op de verboden voedingsmiddelen te staan, maar je kan het gewoon prima eten en je hebt deze producten nodig om op gewicht te blijven (of je moet gewoon heeeel veeeel boterhammen en dergelijke eten, wat ik dus doe aangezien ik al hyper-gezond leef). Het Voedingscentrum is trouwens ook geen betrouwbare bron want daar raden ze aan om magere producten te nemen, terwijl in de volle zuivel stoffen zitten die helpen vet te verbanden (recent onderzoek, zoek maar op). Ook wordt het Voedingscentrum gesponsord door bedrijven als Albert Heijn, die gericht zijn op verkoop dus dat is wel heeel erg toevallig (zoek maar op). *** Grtjs
*** dit bericht is aangepast door de moderator vanwege spelregel:
Heb respect voor de mening van een ander en val anderen niet persoonlijk aan

6 mei 2019, 17:05, Lala34
112

En mijn bloedsuikerspiegel zat enorm laag omdat ik te weinig zout at doordat ik allerlei producten vermeed die door jou al ā€˜ongezondā€™ gezien worden, dus die crackers met zout lijken mij niet echt een probleem. (Btw, het zijn volkoren crackers).
Ik leefde helemaal volgens de normen van het Voedingscentrum en at zelfs ietsje meer en surprise; ik ben er ongezond mee afgevallen dat ik bijna in het ziekenhuis belandde. ** Als je denkt dat je geen hagelslag, vleeswaren, crackers en ontbijtkoek meer kan eten.
Ik heb het beste met je voor (en ook met de advies-vragers)
*** dit bericht is aangepast door de moderator vanwege spelregel:
Heb respect voor de mening van een ander en val anderen niet persoonlijk aan

6 mei 2019, 17:05, Lala34
113

Lala wat ik zei op je eetschema voor die dag was een mening om maar zo te zeggen. Zoals ik zei: ik geef advies pas als iemand er om vraagt.Dat bewerkt vlees en vleeswaren ongezond zijn is geen nieuw nieuws het verbaast me ook dat jij anders denkt. Al langer wordt geadviseerd door het Voedingscentrum en de KWF bijvoorbeeld om het gebruik van vleeswaren te beperken, ook al omdat ze veel zout en vetten bevatten en dat is slecht! Bewerkt vlees is eigenlijk net zo slecht als roken. En keurslager is niet altijd beter: want waar je het vlees koopt maakt eigenlijk geen donder uit. Het gaat er om waar het vlees vandaan komt. Dus gezonder is het zeker niet. Mooi dat je weet dat hagelslag enzo gezond is Als je het WHO-advies gaat volgen van maximaal 10% van de dagelijkse energiebehoefte, dan komen we uit op 50 gram suiker per dag voor iemand die 2000 calorieƫn per dag nodig heeft om op gewicht te blijven. Dus eigenlijk is jou 'gezonde' eetpatroon eigenlijk best ongezond. Maar een normaal eetpatroon vind ik niet bestaan doordat ieder anders is met ze eten/drinken. ***
*** dit bericht is aangepast door de moderator vanwege spelregel:
Heb respect voor de mening van een ander en val anderen niet persoonlijk aan

6 mei 2019, 19:05, juliatje.
114

Er heerst nog heel erg het gevoel bij jou dat je gezond moet eten om af te vallen. Van friet, chips, snoep en koek zou je dik worden en van groente, fruit,bonen en tofu dun. Ondanks dat deze gedachtegang de basis is voor goede resultaten, is het verre van de waarheid ook.Eten voor een goede gezondheid en eten om af te vallen zijn twee heel verschillende doelen echter.Gezonde voeding zorgt er dus niet voor dat jij gaat af vallen. De lage calorieĆ«n die veel gezonde voeding bevat wel weer. Hierdoor is er wel een indirect verband tussen gezonde voeding en het afvallen ook. Toch is er ook genoeg gezonde voeding die wel calorierijk is of waar je portiecontrole over kan verliezen bijv. Noten,bananen,kokos,olijfolie,avocado en rijst. Begin jij aan een bak ā€˜gezondeā€™ druiven en eindig je pas als de bak helemaal leeg is, zoek dan een ander soort fruit om te eten (waar je wel controle over hebt in jou geval)Volle melk hoeft niet gezonder te zijn dan magere melk of halfvolle melk, zeker als je kijkt naar het vetpercentage ervan. Volle melk bevat een grotere hoeveelheid verzadigde vetten dan de halfvolle en magere varianten ook. Het is beter om per dag maar zoā€™n tien procent van de energie uit verzadigd vet te halen totaal. Door niet voor de volvette variant te kiezen, wordt het gemakkelijker om aan deze limiet te voldoen ook. Maar klopt wel gedeeltelijk over dat voedingscentrum afhankelijk is van een paar bedrijven, zelf wist ik het al maar voedingscentrum geeft gezonde adviesen al worden ze door wie dan ook gesponserd bijv. Dat noten gezond zijn(zeggen ze op de site) daar kunnen meerdere wetenschappers het over eens zijn. En ik snap je bezorgheid vanwege je eetstoornis verleden maar ik ga niet zomaar ongezonde tips geven zoals ik zei want dan wordt het verwijderd/aangepast. Zelf gun ik ook vele een gezond en gelukkig leven en hopelijk komen ze met het advies daardoor veder daardoor geef ik het ook. Mijn doel is om mensen op weg te helpen en niet in een eetstoornis te duwen. Zelf kan ik ook moeilijk screenen mensen op dit forum of die of niet advies nodig geeft dus heb ik het vetrouwen dat diegene weet wat die doet. Volkoren crackers zijn niet gelijk gezond want er kan nog steeds dingen zoals additieven inzitten. Extra drinken in combinatie met meer zout is dan nodig om het tekort aan te vullen bij jou. Een zoutoplossing kan ervoor zorgen dat de hoeveelheid lichaamsvocht weer op peil komt bij jou. Een goede behandeling bestaat in jou geval uit het geven van water, zouten en voedingssuikers. Dit gebeurt meestal in de vorm van ORS: Oral Rehydration Solution/Salts. Veder is het handig veel fruit en groente dagelijks(300 gram) te eten om zout te kort tegen te gaan. Ook helpen bananen en kokoswater bij zout tekort.De hoeveelheid koolhydraten over de dag te verdelen, voldoende voedingsvezels te eten en weinig toegevoegd suiker te gebruiken(wat jij niet doet)kunnen ook helpen bij te laag bloedsuikerspiegel. Zelf is ieder lichaam anders en toen jij wel gezond at is

6 mei 2019, 21:05, juliatje.
115

Lichaam gewoon uit belans geraakt dus jij gebruikt smoesjes om ongezond te eten terwijl je gewoon calorierijke gezonde dingen moet eten en dan is er niks aan de hand.Zelf heb je niks aan ongezond eten dus daarom raad ik het niet aan het is ook op lange termijn schadelijk bij teveel nutigen hiervan.

6 mei 2019, 21:05, juliatje.
116

Hoi juliatje, ik vind je advies gwn heel goed en alle andere personen zijn gwn echt dom want stel je wil 10 kilo afvallen, en jij eet dan hagelslag als ontbijt en je eet zo gezond dan val je echt geen 10 kilo af hoor.
Maarja ik heb weer je advies nodig want ik wil weten of mijn eten van vandaag gezond is:
Als ontbijt at ik 175 gram griekse yoghurt 0% vet van almhof, met 2 aardbeien in kleine stukjes gesneden en een theelepel chiazaad erdoorheen. toen als tussendoortje at ik een havermoutreep van bolletje, ik weet dat dit niet het aller gezondst is maar Optima Vita had een yt video gemaakt dat je dat gewoon kon eten soms als tussendoortje. en als lunch had ik een halve ui, en een kwart paprika in kleine stukjes gesneden, dit gebakken in de pan (heb olijfolie gebruikt) en dan 2 eieren kloppen met een scheutje melk er in en dat dan over de gebakken uitjes en paprika stukjes gieten. toen ik dit ophad zat ik nog niet echt vol dus toen heb ik nog 13 snoeptomaatjes gegeten van die kleine. als tussendoortje daarna heb ik rond 3 uur een sinaasappel gegeten, en nog iets van 5 amandelen. en toen als avondeten at ik gewoon wat de pot schaft en dan meer groente en minder vlees enz. sā€™avonds na het avondeten rond 8 uur ofzo pak ik weer een stuk fruit (nectarine/appel/banaan/mandarijn) ofzo is altijd verschillend welke ik pak.

ik eet dit natuurlijk niet elke dag want mijn ontbijt en lunch is meestal elke dag een beetje anders. bij ontbijt pak ik deze week die griekse yoghurt en elke dag ander fruit erbij en soms amandelen erbij ofzo. en als lunch is het meestal als ik thuis ben ei met iets van groentes erdoor of volkoren boterhammen met groentes erop en soms kaas (20+ slankie) of hutenkase of wat dan ook. soms ook crackers met zoiets erop. het verschilt altijd netzoals ontbijt en avondeten. mijn tussendoortjes is meestal tog wel fruit/groente/noten en soms die havermout repen.
ik eet heel soms, meestal in t weekend echt nog wel iets ongezonds hoor, maar niet veel. bijvoorbeeld een bakje m&mā€™s of wat chips ofzo. dit vind ik echt niet erg. zolang ik er gewoon niet teveel van eet

7 mei 2019, 12:05, anno
117

Bedankt annošŸ’› En ik vind het echt niet erg als je advies vraagt. Wat je hebt gegeten die dag is best wel gezond. Zelf beperkt je snoepen tot minimum en dat is goed! De huttenkase is ook gezond ook beter dan gewone kaas.(als je dat eet) Zelf is Slankie smeerkaas niet de beste keuze vanwege de vele E nummer die erin zitten en er zit kleurstof in wat niet het beste is voor je lijf op lange termijn.Zelf zoals je zei zijn die havermoutrepen niet gezond(vanwege olie en suiker) Alleen in crackers zitten soms dingen zoals e nummers en suikers. Ik raad ook aan crackers met veel vezels te eten.
top gedaan!

7 mei 2019, 22:05, juliatje.
118

Oke thnks! Maar het is geen smeerkaas van die slankie maar het zijn echt plakjes kaas van: milner kaas 20+ slankie. En wat voor crackers kan ik het best eten?

7 mei 2019, 22:05, anno
119

Juliatje, ik zit met mijn suikers totaal niet boven de limiet. Ik zit nog niet eens aan de helft. Ik ben al 3 jaar lang bezig met ā€˜gezondeā€™ voeding dus jij hoeft me de les echt niet te lezen. Ik begrijp ook wel dat wanneer je wilt afvallen je geen hagelslag moet eten, maar de meeste mensen hier zijn op gezond gewicht en hoeven niet af te vallen!! Maar ja, ik laat het hier bij,want jij gaat me toch niet begrijpen. Misschien dat je over een jaartje of twee tot een ander inzicht bent gekomen. En alles wat je allemaal loopt te vertellen wist ik allang al, maar toch hebben die kokoswater en dergelijke mij niet geholpen. Ik was zover geraakt met afvallen , door hetzelfde advies als jij nu geeft, dat mijn tenen nu afgestorven zijn en ik een hartslag van 39 had. Ook was ik zwaar depressief en Het helpt totaal niet dat jij mijn voedingspatroon als ongezond en als een excuus zit te beschrijven. (Mijn zus heeft boulimia en wat jij allemaal zegt klopt niet, want zij kreeeg veeels te weinig kcal binnen, maar wel af en toe een vreetbui en ze kwam zelfs aan) Ook ter verduidelijking is kcal tellen volslagen onzin (sinds ze dat hebben verzonnen worden mensen dikker e dikker). Maar als je je daar toch op baseert: voor pubers is het normaal om 2400 kcal per dag binnen te krijgen (meisjes)
En nu ga ik niet meer antwoorden want je loopt gwn men voedingspatroon af te kraken
Grtjs
Ps. Anno, ik ben niet dom. (Uit een iq-test bleek juist dat ik hoogbegaafd ben)

8 mei 2019, 08:05, Lala34
120

Beste anno, zelf bevat kaas wel veel zout(Slankie ook) dus het kan het beste gegeten worden met mate. Maar veder zit er wel kleurstof en een conserveelmiddel in bij Slankie wat op lange termijn mogelijk schadelijk kan zijn. Gezonde kazen zoals brie,feta,mozzarella, Pecorino Romano, Ricotta, oude cheddar,parmezaanse kaas en Panela kaas zijn gezondere opties. Gezonde crackers zijn:Wasa zuurdesem,roggematzes van Hollandia en AH KnƤckebrƶd pompoenpitten.Succes

8 mei 2019, 09:05, juliatje.
121

Waarom zet je dan je eten van die dag erop als je toch niet tegen kritiek kan? Maar je moet gewoon genoeg gezonde voeding die dag eten en suikerrijk eten werkt je alleen maar tegen. Zelf is suiker ook verslavend dus na een lange tijd krijg je er minder last van en dat vergt geduld. Maarja bij vreetbuien is de kans er dat je aankomt(weet niet wat jij vreetbui vind) Als jij veelste weinig kcal binnen krijgt, eet en drink meer gewoon bijv zelfgemaakte eiwitshake. Gezond eten kan kcal rijk zijn en je hoeft echt niet 10 broodjes te eten. En voor de een werkt kcal tellen wel en ander niet en ja een grote groep mensen vallen daarvan af(kcal tellen).Zelf geld de richtlijn voor een meisje 12-20 jaar 2100/2400 kcal per dag maar zelf verschilt het per geval.Een IQ test meet maar een beperkt deel van de menselijke vaardigheden totaal (vooral de intellectuele kant).Muhammad ali o.a. had een laag iq maar heeft toch veel bereikt dus iq zegt niet hoeveel je in je leven kan waarmaken.Maar iemand slim noem ik pas iemand die zich ook onder moeilijke omstandigheden (crisis en oorlog) vrij gemakkelijk door het leven kan slaan.

8 mei 2019, 19:05, juliatje.
122

Heey
Ik heb eigenlijk een probleem want ik eet echt gezond de laatste dagen (ik heb een heel gezond eetschema in elkaar gezet met goede voeding + beweging) alleen nu ik hier een tijdje mee bezig ben krijg ik soms zoā€™n mega vreetbuien. ik kan niet van producten met suiker afblijven. en dan denk ik van: oke 1 kan geen kwaad, maar dan blijft het niet bij 1 want ik val dan echt gewoon aan als het warešŸ˜‚:( . weet jij wat je kan doen tegen vreetbuien, en mag ik per dag iets ongezonds eten of 1 dag in de week iets ongezonds?

8 mei 2019, 22:05, ploy
123

Eet je echt geen verborgen suiker zoals honing en dextrose? Eet je ook vlees? Want meer dan 500 gram vis;kip,wild,rund en varken is ongezond. Voor bewegen is het handig dat je elk half uur ff een stukje loopt om verbranding op peil te houden en ik raad aan om bij sporten al je lichaamsdelen te trainen.Zelf moet je niet alleen naar bewegen en eten kijken maar ook naar slaap,medicijn gebruik en stress en ook naar een mogelijke depressie. Zelf kunnen hormonen ook een rol spelen in afvallen.Veder kunnen bijv. De schildklier of tumoren in lichaam ook het afvallen vertragen dus misschien is het handig om naar een arts ervoor tegaan.Hier wat tips tegen vreetbuien:
1 Eet altijd langzaam als je eet en geniet ook van het eten!
2 Zet gezond voedsel in het zicht en ongezond voedsel buiten het zicht.
3 Eet 3 keer tot 6 uur op een dag en wacht altijd 3 uur of langer voordat je weer wat eet.
4 Neem altijd een lijstje mee voor boodschappen zodat je geen ongezonde dingen haalt en ga niet met honger boodschappen halen.
5 Maak van het eten een speciaal moment.
6 Leid jezelf af bij een eetbui neiging bijv. Een wandeling maken.
7 Plan je maaltijden.
8 Drink 1.5 liter tot 2 liter water op een dag(sommige mensen verwarren honger en dorst).
9 Schrijf je doel op(ik wil geen eetbui) en hang het boven je bed voor motivatie.
10 Beloon jezelf als je een vreetbui hebt overwonnen(geen eten en drinken natuurlijk)
Een keer in de week raad ik aan, maar het beste is om het rustig op te bouwen naar een keer in de week. Zelf is een plak spekkoek, handje borrelnootjes of een glas frisdrank bijv. Een voorbeeld hoeveel je dan kan eten voor dat ene keertje in de week.Succes vraag maar voor meer advies.

9 mei 2019, 09:05, juliatje.
124

Ik heb wat simpele aankom tips nodig heb ondergewicht help me plssss

13 aug 2020, 15:08, '''
125

beste ''' Je ouders inlichten is ook belangrijk en gezond voedsel eten om aan te komen en de tijd nemen voor aankomen is van belang ook een planning maken helpt goed.
1 Maak je ontbijt van te voren klaar dat is lekker makkelijk.
2 Hou de moed erin, ook al zit het je tegen.
3 Maak een motivatielijst.
4 Eet samen.
5 Download een aankomapp.
6 Eet 3 tot 6 keer per dag.
7 Eet bij elke maaltijd eiwitten(noten, zaden, paddenstoelen, granen, tofu, taugƩ, tempƩ, groenten en spirulina.)
8 Maak gezonde recepten om aankomen leuk te maken.
9 Zoek een aankombuddy
10 Kijk of je krachttraining kan doen
11 Ga mediteren om minder te stressen
12 Probeer ook gezonde tussendoortjes te eten dus bijvoorbeeld geen suikerrijke fruitreep met weinig vitaminen maar bijvoorbeeld een bakje zilvervliesrijst.
13 Eet elke dag genoeg producten met gezonde vetten zoals olijfolie en zonnebloemolie.
14 Maak je eigen gezonde gewoontes bijvoorbeeld appel met 100% pindakaas als tussendoortje
15 Maak van het eten een speciaal moment.
16 Bedenk dat je niet terug kan naar je oude eetgewoontes als je droomgewicht hebt gehaald
Succes zeg maar als je meer tips wilt

13 aug 2020, 22:08, juliatje.
126

heey juliatje!
me bmi is iets rond de 21 vgm, ik wil graag een paar kilo afvallen om me iets fijner en fitter te voelen, tipss?

17 aug 2020, 23:08, sad girl
127

beste sad girl je hebt een gezond gewicht dus afvallen is niet nodig, maar als je het echt wilt doe het gezond en rustig aan en maak een afvalplan.
1 Probeer ook gezonde tussendoortjes te eten dus bijvoorbeeld geen suikerrijke fruitreep met weinig vitaminen maar bijvoorbeeld een bakje zilvervliesrijst.
2 Als je een vreetbui hebt drink dan een glas water of luister muziek dat kan er tegen helpen.
3 Doe het rustig aan met afvallen.
4 Eet geen saus daar heb je toch niks aan of doe het met mate.
5 Probeer anders met je andere hand te eten dan merk je dat je sneller of je vol zit.
6 Maak je ontbijt van te voren klaar dat is lekker makkelijk.
7 Vraag je ouders om geen ongezonde dingen te halen voor je.
8 Ga niet winkelen met honger dan haal je meer eten dan je nodig hebt.
9 Als je een vreetbui ziet aankomen, ga dan een stukje lopen om die vreetgedachten te vergeten
10 Ga nu niet denken: Oh ik mag dat en dit niet eten, want dat gaat echt niet helpen met afvallen.
11 Maak een lijst met dingen die je wel mag eten met afvallen.
12 Hou de moed erin, ook al zit het je tegen.
13 Eet elke week peulvruchten, die zijn lekker ook als tussendoortje.
14 Eet soms een avocado ,die zijn erg gezond.
15 Maak je eten pittig, dat helpt bij afvallen.
16 Drink elke dag groene thee, zelf stimuleert dat vetverbranding.
17 Eet elke dag genoeg producten met gezonde vetten zoals olijfolie en zonnebloemolie.
18 Eet soms bonen dat vult goed.
19Drink 1.5 liter tot 2 liter water per dag.
20 wordt vegetariƫr(wel gezond eten)
Vraag je familie om hulp en maak een motivatielijst.
succes zeg maar als je meer advies wilt.

18 aug 2020, 08:08, juliatje.
128

14 jaar
64 kg
171 cm
Ik wil wel graag wat afvallen

18 aug 2020, 17:08, Lau
129

Zelf dacht ik aan 57 kg

18 aug 2020, 17:08, Lau
130

beste lau je hebt een gezond gewicht maar als je het echt wilt hier wat tips:
1 Beloon jezelf als je een vreetbui hebt overwonnen(geen eten en drinken natuurlijk)
2 Vraag afval advies aan een diƫtist.
3 Je kan ook hypnosetherapie volgen om zo minder trek in ongezond eten te krijgen.
4 Drink en eet geen light producten want die zijn niet beter voor je en soms zelfs slechter voor je.
5Eet zo veel mogelijk verschillend dan raak je niet uitgekeken op je dieet.
6 Na dat je genoeg bent afgevallen kan je niet op je oude patroon terug vallen, want dan kom je weer aan.
7Eten wanneer je honger hebt is goed. Maar het risico bestaat je gaat 'overeten' als je te lang weer wacht. Het kan ongeveer een kwartier duren voordat je het 'ik ben vol' signaal je hersenen bereikt.
8 Een onderzoek gedaan onder 3193 mensen liet zien dat je veel kan afvallen door geuren van eten te gaan ruiken. De verklaring hiervoor is dat je lichaam 'denkt' dat je hebt gegeten. Waardoor toekomstige hongerprikkels worden uitgesteld. Dus probeer het maar eens.
9 Als jij op je werk of bij een familiefeest verkondigd dat je elke maand 2 kilo af wil vallen (of bijvoorbeeld 2 cm afvallen bij je buik en/of benen) zul je iets hebben waar mensen je constant over zullen vragen en dat werkt motiverend!
10 Word jezelf bewust van je afhankelijkheid van eten en ga ā€˜afkickenā€™. Herken de momenten waarop je regelmatig eet (zoals in de avonden bijv.) en zoek uit hoe je jezelf kan hinderen om niet teveel te eten.
11 Een onderzoek toonde aan dat als je hoge dunne glazen gebruikte je tot wel 57% minder drinkt. Gebruik daarom hoge dunnen glazen als je calorierijke dranken drinkt. Gebruik daarentegen brede en lage glazen als je water en thee drinkt
12 Als je uit eten gaat vraag of het restaurant rekening met je dieet kan houden.
13Hoe meer je bezig bent met gezond eten, hoe makkelijker je een gezonde en slanke lifestyle krijgt maar ga ook niet overdrijven ermee.
14 Maak een motivatielijst
15 Wordt (gezond) vegetariƫr
16 drink 1.5 tot 2 liter water per dag.
17 Eet van kleine borden.
18 Eet zo min mogelijk bewerkt
succes zeg maar als je meer afval tips wilt.

19 aug 2020, 08:08, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.