afgevallen maar lijk dikker

haiii, ik ben 16 en ik ben laatst 6 kilo afgevallen want ik had overgewicht, maar als ik fotos vergelijk van voor het afvallen en na het afvallen lijk ik nu alleen maar dikker dan dat ik daarvoor was, weet iemand hoe dat kan?

22 mrt 2020, nienke


Reacties

plaats reactie
1

Ik denk dat je voorzichtig hierin moet zijn want bij mensen die een eetstoornis hebben die zijn nooit tevreden met hun gewicht maar vraag je omgeving wat zij ervan vinden en mischien heb je spieren gekweekt?

23 mrt 2020, 14:03, Juliatje.
2

@Nienke hoe lang en zwaar ben/was je? Welke manier heb je gebruikt om af te vallen en wat zegt je omgeving? Er zijn veel factoren die kunnen meespelen. Bijvoorbeeld de verhouding van spieren en vet. Als je bijvoorbeeld anders bent gaan bewegen kan het zo zijn dat je spiermassa bent kwijtgeraakt en vooral bent afgevallen door het verlies van spiermassa, dat zwaarder is dan vet. Dat zou kunnen verklaren waarom je het niet ziet of het anders lijkt te zijn. Het kan ook zo zijn dat je jezelf in de spiegel anders ziet dan je bent en dat je te kritisch naar jezelf kijkt. Wees daar altijd voorzichtig mee.

23 mrt 2020, 15:03, B

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.