af vallen

hoii,
ik ben n meisje 15 jaar en ik wil graag een beetje gaan afvallen: lengte 169 gewicht 58 kilo. ik ben niet echt dik maar ik krijg wel wat vetrolletjes om t zo te zegge, die wel echt meer worden vooral aan de zijkanten. mij plan was om te gaan rennen en thuis wil ik ook graag een beetje sporten ( vooral gaan werken aan mijn billen en buik ) , en dat helpt ook voor de conditie normaal, als het goed is. en ik wil ook wat gezonder gaan eten. ik had dus een schematje gemaakt en mijn vraag is of ik met dit schema ook een beetje opschiet en dat het ook echt helpt om wat af te vallen:
-maandag, dinsdag en donderdag: een stukje gaan rennen (rond de 2/3 km)
-dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag: thuis oefeningen doen voor buik en billen, en dan echt wel serieuze oefeningen die echt helpen want heb zo hier en daar al wat videos gezien enz.

dus woensdag en vrijdag een rustdag, want zoveel kan ik ook nog niet gaan sporten als ik 15 ben volgensmij. en qua eten gewoon een gezond ontbijt en lunch. het avondeten is gewoon wat mijn moeder kookt dus daar heb ik niks over te zeggen maar ik probeer dan wel gewoon veel groentes te eten, en als tussendoortjes gewoon fruit/ groentes en heel heel soms iets kleins ongezonds mag van mezef ook wel.

ik wil ook niet 10 kilo afvallen ofzo maar ik probeer gewoon buikvet te verbranden en wat goeie spieren te krijgen bij buik en billen. en ik weet dat dit wel wat maanden gaat duren maar ik heb het er voor over

dus mijn vraag is: is dit een goed schema, en heeft iemand nog goede tips ofzo??
alles zou me kunnen helpen

1 apr 2019, annoniemmmm


Reacties

plaats reactie
1

ik heb trouwens nog 2 vrage:
1- worden je borsten kleiner als je gaat sporten? (afvalle). ik heb namelijk niet heeel veel en ik wil het ook niet weg hebben.
2- groeien mijn spieren evengoed nog als ik er aan ga werken? dus dat als ik dalijk bijvoorbeeld 18 ben dat mijn billen we groter zijn dan nu, ookal ga ik ze nu trainen. ( dus dat mijn billen wel ook nog groter worden van zichzelf )

1 apr 2019, 19:04, annoniemmmm
2

kan iemand helpeb???

2 apr 2019, 10:04, annoniemmmm
3

Beste annoniemmmm,***Je borsten worden gevormd door klierweefsel en ook vetweefsel, maar het grootste deel van je borsten bestaat uit vetweefsel. Als je afvalt neemt je vetpercentage af, dus je verbrandt ook vet van je eigen borsten. Het ligt er aan hoeveel je wil afvallen, maar als je veel kilo's verliest is de kans groot dat je borsten een stuk kleiner worden en dat je bh's niet meer passen goed. Maar dat moet wel een heel groot gewichtverlies zijn en dat is bij jou niet het geval.Dus geen zorgen! Er spelen genetische factoren, leeftijd, voeding, stressniveau, testosteron waarden, hoeveelheid slaap, spiervezelsamenstelling, medische geschiedenis en geslacht een rol in jou spieropbouw dus het kan zo zijn op je 18e. De hoeveelheid spiermassa is bovendien afhankelijk van de verdeling tussen duursport en ook krachtsport. Maar ja het kan zo bij je billen zijn,want bij veel training en andere factoren groeien je spieren. Zelf ziet je sportschema er wel goed uit maar voor meer spiergroei denk ik dat je meer moet trainen. **
**
Succes zeg maar als je meer advies wilt.
*Dit bericht is aangepast door de moderator vanwege het geven van ongezonde tips*

2 apr 2019, 11:04, juliatje.
4

hoii @juliatje
ik doe zelf ook paardrijden, qua het hoge niveau wat ik daarmee doe vind ik dat zeker een sport, mijn buikspieren, armspieren en beenspieren moet ik zeker aanspannen dan, dit doe ik 4/5x per week al, ongeveer half uur tot 3 kwartier meestal. en ook fiets ik 20 minuten naar school, dus 40 minuten op een dag en dat dus ook 5 keer per week. dus het is niet dat ik niks te doen heb op een dag ofzo. past het schema er dan wel goed bij nu?

2 apr 2019, 12:04, annoniemmmm
5

Beste annoniemmmm,
Je doet het prima hoor! je hoeft ook helemaal niet echt te gaan afvallen nergens voor nodig. maar ik snap dat je het voor jezelf wil doen. die rustdagen zou ik erin houden als ik jou was, het moet ook leuk blijven om te doen en niet omdat het moet. Veel succes met hardlopen :-)

Groetjes Mirrie

2 apr 2019, 14:04, Mirrie
6

Ja het past er goed bij

2 apr 2019, 16:04, juliatje.
7

Heeft iemand misschien ook nog tips voor gezonde ontbijtjes? Ik weet dat havermout gezond is maar wat kan ik er bij doen dat het een beetje smaak heeft maar toch gezond blijft? en wat helpt nog meer mer afvallen en spieren krijgen als ontbijt? (behalve havermout). en wat is een gezonde lunch?

10 apr 2019, 21:04, annnoniemmmm
8

Annnoniemmmm@ Bij je havermout kan je zaden,noten,pitten,fruit,kaneel,kokos,pure chocola,honing(niet teveel),nootmuskaat en dadels door heen doen wat ook gezond is. Voor een ontbijt is gezond:fruit,groente,plantaardige suikerloze yoghurt,noten,peulvruchten en dadels.
Lunch: zaden,pitten,zoete aardappel,spirulina,paddestoelen,tofu,zilvervliesrijst,bonen en pompoen. Succes zeg maar als je meer advies wilt

10 apr 2019, 21:04, juliatje.
9

is dit een goed en gezond recept voor een ontbijt?
:
40-50 gram biologische havervlokken
200-250 ml water
1 el chiazaad
1 thl kaneel
0,5 thl cacao
in een pannetje koken tot het een dik papje word

diepvries fruit zoals:
framboos/cranberries/mango/blauwe bessen toevoegen of banaan schijfjes
kan van te voren al meekoken in pannetje of daarna toegevoegt worden

10 apr 2019, 22:04, annoniemmmm
10

ook heb ik nog deze twee recepten:

1-
250 ml water
40-50 gram bio havervlokken
halve/hele banaan in plakjes
halve thl cacaopoeder (waar geen suiker in zit
breng dit samen aan de kook tot het een dik papje word,
toppings:
5-10 gram hele pure chocolade rasp
3 schijfjes banaan

2-
250 ml magere kwark
30 gram havermout
nachtje in de koelkast laten staan
dan als toppings:
paar frambozen en blauwe bessen
een paar noten of wat zaden (niet teveel)

graag zou ik willen weten welke het beste is voor af te vallen en spiermasse te creeëren, en of je misschien nog tips hebt om het te veranderen?

10 apr 2019, 22:04, annoniemmmm
11

Al je gerechten zijn prima en gezond. Maar vaak is magere kwark niet gezond doordat er vaak dextrose of andere vormen van suiker wordt toegevoegd ik raad daarom suikerlose plantaardige kwark aan. En veder moet je 70% eten en 30% sporten als verhouding gebruiken dus spieren opbouwen moet je niet alleen met eten doen.Veder kunnen je hormonen en genen ook voor zorgen dat je moeilijk spieren opbouwt ook te weinig water drinken zorgt voor mindere kans op spieropbouw Probeer ook niet roken. Veder raad ik aan om voor en na je training wat te eten(gezond) ook raad ik aan om met gewicht soms te trainen en ook niet te vaak dezelfde oefeningen te doen.Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

11 apr 2019, 17:04, juliatje.
12

Dankjewel,
ik heb vanmiddag dus havervlokken gekocht ( ik las dat dat beter is ). maar daar zitten echt veel calorieën in zeg! is dat niet juist slecht of zijn dat goede kcal ofzo? want ik havermout zitten ook echt veel calorieën.

ik heb ook meteen chiazaad gekocht, ik weet niet of 1 eetlepel genoeg/teveel is qua hoe gezond het is, maar denk het wel.
En ik heb ook diepvries fruit gekocht: framboos en blauwe bessen. (als toppings) . Maar hoeveel mag je daar van pakken want daar zitten evengoed ook best veel calorieën in

11 apr 2019, 18:04, annoniemmmm
13

Bedankt,Havervlokken,chiazaad en diepvriesfruit bevatten juist weinig kcal. Een mens heeft gemiddeld 2000 kcal nodig per dag dus je kan het gewoon eten al lijkt het veel kcal! Nee hoor, je hoeft je niet druk te maken over dat het slechte kcal zijn wat je opnoemd. Echt slechte kcal zijn bijvoorbeeld donuts,cake,ijs,hagelslag en chips. Dus met jou eten zit je wel goed! Ik denk dat je het beste zelf naar je lichaam kan luisteren, heb je zin in 2 scheppen chiazaad of 3 ? En nee een schepje meer is niet ongezond! Bij diepvriesfruit wordt je niet snel dik dus je kan 300 gram er doorheen doen(zolang je niet meer fruit eet,want in fruit zit fruitsuiker) Veder moet je niet in kcal tellen doorslaan want:Als je je focust op het tellen van calorieën is de kans heel groot dat je meer gericht bent op de hoeveelheid voeding van jezelf dan op de kwaliteit ervan. Voeding wordt zo teruggebracht tot een simpel cijfer dat het helemaal niets zegt.Het is lastiger om erachter te komen welke voeding nu echt goed is voor jouw lichaam en daar zit hem nou juist de uitdaging voor jou in. Het zou voor iedere vrouw goed zijn om te weten welke voeding nu echt bij haar past; waar zij het goed op moet “doet”. Iedere vrouw zou er steun bij hebben als ze weer leert luisteren naar haar gevoel over wat haar lichaam nodig heeft aan voeding. Dit is lastiger dan tot het magische 2000 tellen, maar het zal je dichter brengen bij je doel.Succes zeg maar als je meer advies wilt.

11 apr 2019, 20:04, juliatje.
14

Oke, ik heb dan nu het ontbijt maar wat kan ik nog als lunch eten? ik lees zoveel dingen op internet en youtube maar er zijn wel wat dingen die ik niet lust zoals tonijn, zalm (vis) en ham. en meestal zit dat er tussen.
ik las dat salades erg goed zijn maar wat kan ik dan in salades doen? want ik moet dan wel gezonde dressing hebben,
en wat zijn nog meer gezond lunches behalve een salade?

11 apr 2019, 22:04, annoniemmmm
15

oke,,
vanmorgen ging ik dus voor het eerst havermout eten als ontbijt..
ik had 45 gram havermout en 225 ml water in un pannetje gekookt, toen het klaar was heb ik een paar frambozen en bosbessen toegevoegt en een eetlepel chiazaad, maar echt.. het is om te kotsen, ik heb de havermout proberen te eten maar ik walg er van, echt super vies!! ik weet niet of ik er nog iets bij had moeten doen, maar wat dan? tot nu toe vind ik het echt smerig! iemand tips?

12 apr 2019, 08:04, annoniemmmm
16

Men bericht is zo te zien wegehaalt, had er helaas veel moeite aan besteed. Maar mosterd,olijfolie,notenpasta en advocado zijn goeie verantwoorde dressings. Veder heeft ieder zen smaak en je kan ook een havermoutsmoothie maken of havermout door een salade doen. En ik heb je ook ideetjes gegeven voor dingen die je door havermout kan doen misschien proberen waard? En anders duurd het ff voordat je iets lekker vind. En ik had je nog eerder lunch ideetjes gestuurd, veder kan je door een salade fruit,groente,bonen,pitten,noten,zaden en advocado doen. Voedingscentrum kan je als betrouwbare website voor gezonde recepten gevuiken. Veder kan je youtubers zoals Nina leus volgen, ***. Succes ,zeg maar als je meer advies wilt.

*** dit bericht is aangepast door de moderator ***

12 apr 2019, 18:04, juliatje.
17

Ik heb vandaag weer havermout geprobeert met iets totaal anders maar ik vond het nog steeds om te kotsen, dus de conclusie is dus dat ik gewoon geen havermout lust. ik wil evengoed gezond kunnen ontbijten, dus heb je misschien andere ontbijt ideetjes dan havermout? zoals iets met yoghurt of iets op brood ofzo?

13 apr 2019, 10:04, annoniemmmm
18

Anoniemmmmmmmmmmmm zelf kan je gezonde havermoutmuffinins maken, je kan havermoutpap met banaan en 100% pindakaas eten, havermoutpannenkoeken, haversmouttaartje en havermoutbrood. Je moet er wel geen suiker door alles heen doen. En je kan als gezond beleg op brood doen: fruit, groente,avocado,amandelboter, 100% pindakaas, zelfgemaakte hummus en notenpasta. Eet wel brood waar geen suiker aan is toegevoegd en wat bruin brood is. Voor yoghurt raad ik Alpro yoghurt ongezoet, Alpro Mango yoghurt, Alpro kiwi en appel yoghurt aan en Abbot Kinney's yoghurt en Provamel naturel yoghurt. Want dat zijn o.a. gezonde yoghurt.

13 apr 2019, 11:04, juliatje.
19

Is Skyre of Skyr ofzoeits ook gezonde yoghurt?

14 apr 2019, 10:04, annoniemmmm
20

Zeker niet.Er worden vrij veel toevoegingen gedaan ( smaakjes) en suikers en zelfs soms zout. De naturel varianten blijven vrij van toevoegingen dus die zijn alleen gezond om te eten. Bedenk je vooral, dat skyr vooral commerciële onzin is. Gewone kwark bevat bijvoorbeeld ook erg veel eiwitten dus Skyr is niet beter.

14 apr 2019, 14:04, juliatje.
21

Okee ik heb allemaal dingen opgezocht op internet voor gezonde ontbijtjes enzo, ik heb 3 verschillende voor deze week en ik wil graag weten of dit gezond is
ontbijtjes:
1- 150-250 ml magere milde kwark van campina ( licht eraan of ik echt honger heb) met als toppings: 50-75 gram fruit (bosbessen,frambozen,banaan enz.) 25 gram amandalen en wat speculaas en koek kruiden. en een eetlepel chiazaad.
2- omelet van 2 eieren met wat stukjes paprika erdoor
3- groene smoothie: 50 gram boerenkool, 1/2 avocado, 20 gram havermout, 50-100 ml vers sinaasappelsap en 100 ml water.

dat waren de 3 ontbijtjes die ik deze week ga eten elke dag weer een ander.

en dit zijn nog lunch ideeën voor deze week:
1- twee rijstwafels van zilvervliesrijst, met daar op: 1/2 avocade prakken en verdelen over de 2 rijstwafels. en dan een eitje bakken en dat erover heen verdelen en een beetje zout en peper erop
2- twee volkoren boterhammen, met daarop: 1/2 avocade prakken en verdelen over de 2 boterhammen, daarop komt dan scrembled egg (van twee eieren) en nog wat rucola erop.
3- salade: spinazie/veldsla, en de toppings zijn dan: komkommer, paprika, tomaatjes, noten/peulen, en dan zelf nog een gezonde dressing maken.
4- twee gezonde crackers met hütenkase, en daarop: rucola/spinazie, wat tomaatjes en een beetje pesto
5- twee volkoren boterhammen met kipfilet, en wat ijsbergsla erover heen, en dan misschien nog zelf een gezonde dressing maken? en wat tomaatjes er nog bij

zijn dit gezonde ontbijtjes en lunches? ik wil geen 10 kilo afvallen ofzo dus het hoeft niet suuuuper gezond maar wel echt gewoon dat er toch een paar kilootjes afgaan. XXX

14 apr 2019, 19:04, Y
22

Je onbijtjes zijn prima **, alleen magere kwark is niet gezonder dan volle kwark dus als je wilt kan je gewoon volle kwark nemen bij je ontbijtje want in volle melk zitten meer goeie vetten en het helpt bij afvallen.Veder is volle kwark weinig bewerkt. Bij je lunch **. Kipfilet is vaak zeer bewerkt en zit veel zout in. Ook mag je per week maximaal 500 gram vlees maar eten en daar zit je makellijk zo overheen als je het ook al bij je avond eten eet. Ten slotte zit in hutenkasse veel zout dus eet er niet teveel van .want je mag maar 6 gram max. Veder is het wel gezond ps eet niet teveel pesto want er zit veel vet en kcal in. Succes zeg maar als je meer advies wilt.

**dit bericht is aangepast door de moderator vanwege het aanzetten tot ongezond gedrag

14 apr 2019, 21:04, juliatje.
23

Ik wouw vanmiddag dus amandelen kopen, alleen per 100 gram zit er al meer dan 600 kcal in, dus dit is toch juist super ongezond? kan mijn ontbijt ook zonder die amandelen?

16 apr 2019, 15:04, annoniemmmm
24

Annoniemmmm ZOALS IK EERDER AL HAD GEZEGD kcal tellen is niet nodig, zoalang je gewoon gezond en de juiste hoeveelheden voor je lichaam eet.Van noten word je niet dik. Te veel noten eten kan wel weer bijdragen aan het ontstaan van overgewicht, maar als je er niet te veel en te vaak van eet, word je echt niet meteen gelijk dik. Het tegendeel zelfs: verschillende onderzoeken hebben laten zien dat het snacken van noten heel goed is voor een slanke taille en een lager BMI bij een persoon. Deze onderzoeken toonden aan dat mensen die regelmatig noten eten een lager lichaamsgewicht, BMI en een slankere buikomtrek hebben dan mensen die weer geen noten eten. Ik raad wel ongezoute en ongebrande noten aan doordat het gezonder is. Ik vraag eigenlijk af of je niet teveel bezig bent met kcal🤔, want geloof niet alle kcal zijn hetzelfde. Dus geen zorgen!

16 apr 2019, 18:04, juliatje.
25

Okee sorry hoor ik vroeg het alleen maar want ik zag het op de verpakking staan..

16 apr 2019, 23:04, annoniemmmm
26

Geeft niet, maar gezonde producten met veel kcal zijn niet automatisch ongezond.

17 apr 2019, 07:04, juliatje.
27

Nou mijn ontbijt is geworden:
franse kwark 0% vet
met 60 gram bosbessen, n paar amandelen en wat koek en speculaas kruiden

17 apr 2019, 23:04, annoniemmmm
28

Goed dat je eigen lekkere gezonde ontbijtje hebt gevonden.

18 apr 2019, 09:04, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.