Advies/tips voor afvallen

Heey,
ik ben 13 jaar oud en 1,53. Ik weeg bijna 60 kilo, dat is te zwaar.. je kunt dit niet aan mijn lichaam zien, maar ik voel me er niet prettig bij.

Ik zou graag zo’n 10 kilo afvallen. (Ik had bij die BMI ding gezien dat je dan een goed gewicht hebt ongeveer dacht ik)

Zijn er mischien een paar mensen met advies, want ik vind het best moeilijk, ik sport namelijk ook al best veel en ik eet best gezond. Ik heb echt geen idee wat ik nog kan doen:(

Als er mensen zijn met ideeën zijn die welkom:)

XOXO ...

5 mrt 2018, Fairie


Reacties

plaats reactie
1

Ik heet trouwens geen fairie ik heb gewoon iets raars geschreven😂

5 mrt 2018, 18:03, Fairie
2

Lieve Fairie, ik had al wat tips bij een ander topic.
1, Drink water of thee.
2, Neem de trap, en geen lift.
3, Ga niet jezelf uithongeren, je lichaam houd dan vet en suiker vast, en eet de organen op. Dus je bereikt er niets mee.
4, Ga iets leuks doen, winkelen, zwemmen, een meidenavond.
5, Geniet ook gewoon van je eten.
6, Lach.
7, Wees blij ook met 0,2 bv.
8, Ga veel slapen.
9, Ga buiten spelen, of frisbee.
10, Eet geen vlees.💕

5 mrt 2018, 20:03, Eva🥥
3

Hier wat afval tips.
Tip 1 Gebruik afval tips van voedingscentrum die zijn erg goed en betrouwbaar.
Tip 2 Sport elke dag een uur als is het lopen en probeer ook elk uur van je stoel op te staan.
Tip 3 Hou een afval planning bij.
Tip 4 Eet genoeg uit de schijf van vijf elke dag.
Tip 5 Doe aan krachttraining dat helpt bij vetverbranding (niet te zware training doen)
Tip 6 Eet langzaam bij elke hap tot je bij elke hap niet meer ergens op kan kauwen.
Tip 7 Vraag iemand die ook mee wil afvallen dat is gezellig en helpt met motiveren.
Tip 8 Verstop ongezond voedsel en zet gezond voedsel in het zicht.
Tip 9 vraag een huisarts advies.
Tip 10 Zoek een sport die bij je past.
Tip 11 Eet niet meer dan 3 tussendoortjes.
Tip 12 Wacht 2-3 uur voordat je weer iets eet.
Tip 13 Vul de helft van je bord met groente.
Tip 14 Vraag familie en vrienden om rekening met je te houden.
Tip 15 Hou bij wat je eet dan weet je of je genoeg voedingstoffen binnen krijgt.
Als je nog meer tips wilt zeg het maar en succes.

5 mrt 2018, 21:03, juliatje.
4

Bij afvallen denk je waarschijnlijk meteen aan minder/geen extra's meer eten. Extra's zijn: koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, donuts, etc., etc. Dit kan zeker helpen: extra's zijn grote dikmakers en bevatten niks goeds (voedingsstoffen). Daarom heten het ook extra's. Extra's zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten. Niet om ze dagelijks/heel vaak 'uit gewoonte' weg te eten. Je kan prima twee weken (of langer) zonder extra's. Je valt dan niet dood neer. Integendeel zelfs: het is heel gezond om extra's echt tot het minimum te beperken. Niet alleen om je buikje weg te krijgen, maar ook vanwege allerlei andere gezondheidsissues voor je lichaam. Let op: alle drinken waar energie inzit (calorieën), zoals: frisdrank, fruitsap, yoghurtdrink (Vifit, Yogho Yogho, etc.), chocolademelk, water met smaakjes (Spa&Fruit, Crystel Clear), etc. etc. behoren OOK tot de extra's. Ook hiermee dus uiterst zuinig omgaan. Niet denken dat fruitsap gezond is: een glas fruitsap uit pak is net zo ongezond als een glas reguliere cola. Ook gewone melk en light/zero-frisdrank is super ongezond. Allemaal dus zeker niet zo vaak drinken, zeker niet als je wil afvallen.

Naast extra's zijn er echter nog een paar andere grote dikmakers. De belangrijkste hiervan zijn: bloem, 'gewone' witte rijst (ook sushi dus!) en 'gewone' aardappels.

Bloem zit o.a. in het meeste brood, in pasta (macaroni, spaghetti, fusilli, etc.), crackers en deegproducten (taart, pizza, quiches, lasagne, etc.). Alle bloem is dikmakend en daarmee ongezond, of het nou tarwe-, spelt-, rogge- of haverbloem is. Dit maakt bijna niets uit. Verstandig is dus om bloem te mijden. Bijvoorbeeld door volkorenbrood i.p.v. brood met bloem te eten en boekweitpasta i.p.v. 'normale pasta'. Ook 'groentepasta' (courgettespaghetti bijvoorbeeld - te koop in de koeling bij AH) is een heel goed alternatief.

In plaats van 'gewone' witte rijst, dat dus ook dikmakend is, wordt vaak zilvervliesrijst geadviseerd. Dit kan, maar een nog betere optie is om de rijst in je maaltijd te vervangen door bijv. quinoa of bulgar. De 'gewone' aardappel kan bijv. goed vervangen worden door de bataat-aardappel (hele lekkere zoete aardappel!). Ook kan je aardappels vervangen door groente. Een pompoen- of pastinaakstamppot (als vervanging van een stamppot met aardappel), is bijv. ook heel lekker.

Je kan aan diegene(n) die bij jou thuis de boodschapppen doet/doen vragen of ze vanaf nu quinoa of bulgar wil(len) meenemen i.p.v. rijst, de bataat-aardappel i.p.v. de gewone aardappel en boekweitpasta of courgettespaghetti i.p.v. gewone pasta. Is voor iedereen gezond ;).

Dikmakers als bloem, gewone rijst en gewone aardappels mijden uit je voedingspatroon en vervangen voor gezonde alternatieven, in combinatie met weinig extra's eten, helpt dus ook zeker bij het afvallen. Succes!

6 mrt 2018, 18:03, Timo
5

Hallo iedereen,

Ik zie tegenwoordig overal in de winkels het product Slimplex staan.

Dit schijnt een goed product te zijn?
heeft iemand hier ervaring mee ?

13 aug 2018, 14:08, Robert
6

Hey Robert
Kijk op de site van die winkel of wikepedia ❤️❤️❤️

13 aug 2018, 17:08, Dfffggggd
7

Hoi Robert,

Over het algemeen geldt dat alle afslankproducten een marketingtruc zijn en niet werken. Het enigste wat van afslankproducten afvalt is je bankrekening.
Je valt alleen af als je minder energie binnenkrijgt dan dat je verbrand.
Over het algemeen geldt ook dat afslankproducten soms zelfs schadelijk voor de gezondheid zijn.
Kortom, ik raad het je af om dit of andere afslankproducten te kopen omdat ze niet werken, veel geld kosten en niet goed zijn voor je gezondheid. Je kan beter investeren in een goed en gezond voedingspatroon waarbij je langzaam gewicht verliest als gewichtsverlies nodig is voor jou. Doe dat dan ook het liefst onder begeleiding van een dietist, arts o.i.d.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

14 aug 2018, 08:08, Amyxx
8

Ik zou vooral, 'alleen maar' proberen dit gewicht te behouden, waarschijnlijk groei je nog in lengte en dan ben je precies gewoon goed en heb je nu gewoon lekker energie. Maak je hopelijk minder druk om gewicht, maar meer om hoe je je voelt. Als je gezond eet komt het goed, let daar evt. (meer) op, of verdiep je in, wat is nu gezond en hopelijk vind je sporten leuk, komt het allemaal goed. Is het al goed, prima zoals je nu bent.

5 sep 2018, 14:09, w

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.