ADHD... en nu?

Hoi,
ik ben een meisje van 14
ik heb te horen gekregen dat ik ADHD heb. Mijn ouders vermoedden het al wel heel lang en nu hebben ze me laten testen.
Nu ga ik eens in de maand praten met iemand. Ik heb pillen gekregen. Ik heb het alleen aan mijn beste vriendin verteld. Hoe vertel ik dit aan mijn klas? En hoe moet ik het zeggen als mensen nou ja zeg maar dingen vragen? En hoe ga ik het beste om met mezelf? Iemand met ADHD, heb je tips 😊

22 mei 2018, Pippa (niet mijn echte naam)


Reacties

plaats reactie
1

Hoii Pippa,

Mijn naam is Cato en ik heb ook ADHD. dat werd pas duidelijk toen ik 12 was. Ik zat toen al in de eerste. Wij moesten spreekbeurten doen en ik deed het over ADHD en ik zei gewoon: "Ik doe mijn spreekbeurt over ADHD omdat ik zelf ADHD heb en ik jullie er graag meer over wil vertellen" Jij zou misschien ook een spreekbeurt kunnen doen??
Als je nog meer tips nodig hebt kan je het vragen!

22 mei 2018, 18:05, Appelflap
2

Hey pippa,

Ik heb ook ADHD, dit is al bekend sinds mijn vijfde.
Ik heb het eigenlijk nooit aan iemand verteld omdat ze er zelf meestal al achterkwamen en als ik het zij waren ze meestal oke, best logisch je bent nogal druk.

Ikzelf heb soms problemen met leren door mijn ADHD, maar als ik dan ff iets anders ga doen heb ik weer geduld om te leren. Wel belangrijk is dat ik niks afleidends heb anders ben ik zo weer iets anders aan het doen dan leren.

Probeer vooral iets bij je te hebben om mee te “friemelen” als je je ergens op probeert te focussen dat helpt er goed en je kan tenminste goed opletten.

Veel succes

22 mei 2018, 18:05, SietskeBakker
3

Lieve Pippa, zeg het rustig. Je bent niet de enige met ADHD, en autisme of PDDnos is er ook. En van tevoren was er ook niks, als hun je pesten zeg dat dan.

22 mei 2018, 21:05, 🍫
4

Bedankt voor jullie reacties!

Ik moet er gewoon mee leven, ik heb er eigenlijk altijd al mee geleefd ☺Zonder het te weten dan, maar nou ja. Ik heb een tangle-dinges, zo'n soort worm weet je wel. Die mocht ik altijd al gebruiken, nog voor er bewezen was dat ik adhd heb.
Ik ben wel heeeel snel afgeleid en ook heel druk 😃

22 mei 2018, 21:05, Pippa
5

Klinkt als een typische ADHD’er 👌🏻
Welkom bij de club

22 mei 2018, 22:05, SietskeBakker
6

Hahahaha welkom bij de club 😂Tnxx 🤗
Nog even een vraag
Nou ik ben ook wel heel creatief, snel afgeleid, vaak te laat (niet op school gelukkig), vaak echt dat als ik ergens mee bezig ben als een gesprek ofzo dan ben ik echt altijd dat ik zo echt superr snel ga praten of ineens met hele andere dingen begin haha
Hoe kan ik zeg maar gewoon wat rustiger zijn en wat minder uitbundig en gewoon wat meer alles bij mezelf houden?
En ojaaa ik weet dat ik dit bij mijn ADHD-training moet vragen wat ik eens in de maand heen ga maarre die vrouw is niet echt super aardig dus eh ja je snapt wel😁

24 mei 2018, 20:05, Pippa
7

Hey Pippa!

Ik kan me goed voorstellen dat je je afvraagt hoe en wie je moet vertellen dat je ADHD hebt.
Ik denk niet dat je het iedereen of je hele klas hoeft te vertellen, alleen degenen die het moeten weten omdat ze jou dan beter kunnen helpen of begrijpen. Bijvoorbeeld je leraren, vrienden en vriendinnen en familieleden.
Misschien helpt het je als je opschrijft waarvan jij denkt dat het belangrijk is om te weten over jou en je ADHD en hoe ze jou het beste kunnen helpen/benaderen? Een soort 'mini-handleiding' als het ware ;)

Vervelend dat je je ADHD coach niet zo aardig vindt :(
Misschien helpt het als je een vriendin of familielid vraagt of die jou wil waarschuwen als je te uitbundig wordt? Dus dat zij als een soort externe rem fungeren als je zelf niet in de gaten hebt dat je te druk wordt?

25 mei 2018, 13:05, Amylie
8

hey ik heb ADHD en ben 14 ik kwam er op mn 7de achter stel maar vragen ik beantwoord ze xx

16 jun 2018, 21:06, help!!!
9

Hoii,
ja ik heb mijn ouders gevraagd om me te waarschuwen en ze zeiden echt zo; "tuurlijk!!!!" tjaa raaare ouders...
en ik heb het aan al mijn vrienden en leraren verteld het was wel echt super ongemakkelijk maar oke. En toen een keer zei mijn vriendin als grapje "Ja komt door je ADHD" en toen hoorde een jongen dat en nou ja nu weet dus daardoor de hele klas het maar iedereen was echt zo van geeft niks enzo dus super lief!

17 jun 2018, 17:06, Pippa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.