acne, puberpukkels

heey, k heb dus laatste maanden hele erge acne gehad. En ik schaamde me er kapot voor, nu heb k dus een middel gevonden waardoor het wegtrekt en het bijna niet meer te zien is. Nu is mijn vraag eigenlijk vinden jullie pukkels vies of wat vinden jullie ervan want bij andere maakte het mij niet uit maar ik veolde me er heel vies door omdat k het had.
Xxx Dila

18 aug 2018, Dilaa


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Dila, nee. Het is heel normaal,

18 aug 2018, 11:08, Eva👱🏻‍♀️
2

heel veel mensen hebben last van acne of (jeugd) puisjes
jeugd puistjes is gewoon geduld hebben, bijna elke tiener heeft het dus het is niet heel erg .
acne is anders, veel meer en trekt minder snel weg
niet uitknijpen, we weten dat het verleidelijk is maar hierdoor krijg je littekens

18 aug 2018, 20:08, joehoe info hierrr
3

Pukkels zijn niet vies hoort bij de puberteit ik heb der ook last van en ben 16 gouden tip tegen pukkels wat voor mij werkt , geen snoep eten of chips gezond eten dus! Klinkt moeiljk maar dan gaan ze wel weg en goed je gezicht schoonmaken

18 aug 2018, 22:08, Gouden tipppp!
4

Nee hoor ik was ook gestopt met snacken en ik had nig steeds heel veel last. Misschien werkt het bij jou, maar bij vele biet. Het zit in je genen. En als je dnackt gebeurt er weinig. Stress kan ook voor last zorgen.

19 aug 2018, 10:08, Ik weet er alles van
5

Welk middel heb je gebruikt??? Ik heb ook acne en ik wil er vanaf want ik voel me er heel naar door dat er allemaal pukkels op mijn gezicht zitten, terwijl het MIJN gezicht is ga weg ofz, dus ik wil het er vanaf en mijn make-up zit niet mooi eroverheen dus pleeease vertel me wat heb je gebruikt om er vanaf te komen?

22 aug 2018, 23:08, Desperate girl
6

Hey
Van suiker en vet krijg je meer pukkels. Maar ook als je stopt met snacken @ikweeterallesvan dan kan het ook nog komen van varkensvlees eten. Varkensvlees is eigenlijk heel ongezond, je kunt dus beter kip of rund eten. Sws beter, maar ook als je geen puisten wil.

24 aug 2018, 21:08, onbekend
7

eten maakt niet uit. Ik heb van de kruidvat de Kruidvat Step 4 Pure Refreshing. En dan maak ik me gezicht iedere ochtend en avond ermee schoon. Maar je huid kan er na een tijd droog van worden dus dan stop ik zelf even met het gebruik. Of doe van de hema (Lets attack that nasty spots) op je gezicht, dat maakt het vetter je heb het in een creme vorm die breng ik dik aan laat het opdrogen word dan doorzixhtig is eerst wit laat uurtje zitten en als je dan iver je gezicht gaat zul je zien dat er allemaal soort velletjes of iets van je gezicht komen die haal ik er af door me gezicht te maseren en dan kan je dat van kruidvat gebruiken of je was alleen.

25 aug 2018, 22:08, Dilaa
8

@Dilaa:
Voeding maakt wel degelijk heel veel uit hoor. Misschien wat minder voor de pukkels die nu al zichtbaar zijn, maar des te meer om te voorkomen dat er (nog hele lange tijd) nieuwe pukkels blijven ontstaan. Hierboven zijn al bepaalde etenswaren genoemd die idd. de huidontsteking (wat dat zijn pukkels/acne) enorm kunnen verergeren. De bekendste ontstekingsbevorderaars zijn: koemelk, varkensvlees (zeer terecht genoemd!), toegevoegde suikers (koek, snoep, cake, taart, ijs, etc.) en verhitte zonnebloemolie (margarine, koek, cake, chips en ook zeker in alles uit de frituur. Frituurolie is immers bijna altijd zonnnebloemolie. Zeker ook gefrituurde snacks dus - zeer terecht genoemd!). Deze producten dus zeker veel proberen te vermijden wanneer je veel last van acne hebt!

Verder kan het heel erg helpen om vaak/dagelijks edelgistvlokken (bloedzuiverend) en curcumapoeder (onstekkingsremmend) door je eten te doen.

Tot slot heb je nog voeding die je hormonen kunnen reguleren. Verstoring in je hormonen en onbelansen (disbalansen) hierin, zijn immers vaak een oorzaak van acne. Voor meisjes: eet veel kool, spruitjes, broccoli en radijsjes. Deze groenten brengen je oestrogeengehalte (het 'vrouwenhormoon') terug in evenwicht. Voor de jongens: eet veel rundvlees, lamsvlees, kip, kalkoen, noten, pitten, zaden, garnalen en mosselen. In deze producten zit veel zink. Zink stimuleert je testosteronaanmaak (het 'mannenhormoon) en een tekort aan testosteron is vaak de oorzaak van hormoongerelateerde klachten bij jongens, zoals acne.

Duzzz, conclusie: verkeerde voeding kan wel degelijk heel erg zorgen voor het instandhouden of zelfs vereregeren van acneklacten. De juiste voeding kan juist heel erg bijdragen aan het verhelpen van acne.

26 aug 2018, 00:08, Timo
9

ik kan ook niet zeggen dat ongezond eten geen verschil maakt maar ik heb gwn een maand lang gezond gegeten en mijn pukkels werden niet minder totaal geen verschil. Dus voor mij heeft voeding er niks kee te maken. En dat geld voor meerdere mensen bij de ene kan het wel door voeding komen (vriendin van me heeft puisten als ze melk gaat drinken) en ik heb dat niet dusja.

26 aug 2018, 10:08, Dilaa
10

Heyy,
ik ben Eva. Ik ben net 14 jaar, ik eet redelijk gezond. Ik eet wel gwn snoep, cake, donuts, gebak, koekjes. En ik heb maar 2 puisten. Ik doe niks aan mijn gezicht, en eten heeft er echt niks mee te maken las ik op zoveel sites. Als je rond de 10 tot eind puberteit, worstel je hier heel vaak mee. Het zit in je genen. En een goede vriendin van mijn eet heel heel snacks, en heel geen puisten. Dus voor zover ik en veel sites weten, is dat van dat eten een fabel.

26 aug 2018, 18:08, Eva🎆

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.