Aangekomen opmerkingen

He, ik ging laatst naar mijn opa een poosje niet meer gezien... ik zat op de bank en hij zei Jij bent ook lekker bezig! Ik zei hoezo? Lekkere bolle toet gekregen en wat meer vet? Ik wist niet wat ik hier op moest zeggen.... Mn moeder was hier een beetje boos op geworden. Ik wist wel dat ik wat was aangekomen enzo bij Mn benen vooral maar dat hoort denk ik vooral bij de puberteit. Ik wist dat ik wel dikker was bij Mn buik enzo ik merkte het wel dingen paste niet meer een maatje groter enzo. Maar nu heb ik dus echt een buikje wat je ziet ik heb nog een verhaal maar ik wacht eerst wel op de reacties.
Ik draag vaak Crop tops en van die strakke shirtjes enzo maar dat staat niet meer.... dus ik had laatst z’n streepjespak met wijde pijpen als je weet wat ik bedoel nou daar zie je ook dat buikje in...

19 mrt 2020, Bloemenmeisjeeex


Reacties

plaats reactie
1

@bloemenmeisjeeex ben je blij met je buik of wil je van je buik af?

19 mrt 2020, 15:03, 007
2

wat zijn je lengte en gewicht?

19 mrt 2020, 16:03, L
3

167 61 ik heb geen overgewicht maar ik zit wel in de buurt maar er staat dat ik een gezond gewicht heb maar ja ik woog altijd 54 dus ik ben 7 kilo aangekomen ofzo misschien wel meer sinds december en ja dat valt wel op denk ik. Ik ben trouwens 13 167 en 61 kilo

25 mrt 2020, 17:03, Bloemenmeisjeeex
4

Ik wil er wel vanaf maar het is niet alleen Mn buik maar gwn alles dik gezicht vind ik dan dikke bovenbenen dikke armen eigenlijk alles en ik krijg daar wel wat opmerkingen over met familie die ik niet zo vaak zie enzo

25 mrt 2020, 17:03, Bloemenmeisjeeex
5

Heb je een idee waardoor je in een relatief korte tijd van een paar maanden die 7 kilo bent aangekomen? Iets verandert in je eetpatroon? Sport/beweeg je nu minder of anders? Hoe is je stress-/rust-/slaapniveau ten opzichte van een paar maanden geleden?

Hoe heeft je gewicht zich in het verleden ontwikkeld? Al eerder onzeker over geweest? Al eerder afgevallen of een poging daartoe gedaan?

25 mrt 2020, 23:03, Timo
6

@timo ik ben sws altijd al onzeker geweest maar een paar jaar geleden was dat echt nergens voor nodig ik had een prima gewicht enzo.

Ik weet denk ik wel waardoor ik 7 kilo ben aangekomen. Ongeveer 1 jaar geleden aten we altijd heel gezond bij mij thuis. Op een dat zei mijn moeder ik ben klaar met dat gezonde eten elke dag. Toen begon het eerst met 1/2 x in de week patat en pizza ofzo maar de laatste tijd wordt/werd het steeds vaker meer snoep en lekkers in de kast minder bewegen. In het begin kon ik er tegen, maar na een poosje begon mijn lichaam toch vet op te slaan eerst in Mn gezicht toen in Mn armen daarna in Mn benen en toen bij Mn buik. Dit bericht heb ik ongeveer iets minder dan een maand geleden gepost ik
Ben dus in 1 maand 2 kilo aangekomen ik weeg nu 63,4 ben ik te zwaar!????

16 apr 2020, 17:04, Bloemenmeisjeeex
7

Ja, je hebt nu precies een kilo overgewicht. Dit is dus wel een alarmbel, zeker als je in december nog 54 kg woog zoals je zei!

Je geeft het zelf al aan: het vele ongezonde eten moet weer echt minder worden. Ga met je ouders in gesprek: waarom wordt er tegenwoordig zo vaak ongezond gegeten en waarom is er elke keer zoveel snoep in huis. Je kan immers prima een week zonder snoep leven! Snoep en ook alle andere extra’s zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks of heel vaak ‘uit gewoonte’ weg te eten. Als je extra’s wel op deze laatste manier gebruikt of beter gezegd misbruikt, hebben ze helemaal geen functie en is het dus functieloze ongezonde troep dat je lichaam kapot maakt, je gezondheid schaadt en je dikker maakt!

Ga dus met je ouders in gesprek. Benoem dat je niet tevreden bent met je huidige gewicht en lichaam en benoem dat je hier wat aan wil veranderen. Een beetje goede ouders zullen je hier in steunen en mee willen helpen.

16 apr 2020, 21:04, Timo
8

@timo dankjewel voor de tips! Ik heb het dus net gezegd alleen ze vinden het allemaal een beetje overbodig... ze zeiden zo dik ben je niet hoor! Ik zei ik heb overgewicht... 1 kilootje meer of minder maakt ook niet uit. Ik zei mij maakt het wel uit! Kunnen we miss weer was gezonder gaan eten!? Waarom je ziet er prima uit en we zijn gelukkig! Nou ik niet ik voel me dik zei ik toen! Nou hoe zwaar ben je dan? Ik ben 63 kilo ongeveer! Hoe weet je dan dat je te zwaar bent? Met een BMI test zei ik! Dat ding is niet te vertrouwen zeiden mijn ouders! Ik zei miss niet helemaal maar het klopt wel ongeveer! En zo eindigde het gesprek!😭 ik weeg nu 64 kilo😭 en mijn broeken zit zo strakkk!! Ik had altijd broekmaat 32 en nu zit ik in 36 niks mis mee hoor maar die broeken passen ook al niet meer ik heb nu maat 38 en dat vind ik niet echt normaal voor mijn leeftijd🥴😭

17 apr 2020, 14:04, Bloemenmeisjeeex
9

Ja, dat is dan echt een k*tsituatie bij jouw thuis.

Probeer dan de maaltijden waar je wel invloed op hebt (waarschijnlijk je ontbijt en lunch) zo gezond mogelijk te krijgen. Doe bijvoorbeeld een plakje zalm op je brood i.p.v. een plak vette worst of kaas, doe een beetje guacamole of hummus op je brood i.p.v. vette en/of suikerrijke chocopasta, pindakaas, speculoos of jam (jam is namelijk ook helemaal niet gezond!!). En probeer je familie te overtuigen om een paar keer per week zonder brood te ontbijten. Je kan prima gezond en lekker ontbijten zonder brood! Te denken valt aan een salade met kip of vis, een groene smoothie met zaden erdoor of een groenteommelet (boerenommelet), etc. Dergelijke ontbijtjes kan je natuurlijk al van te voren maken: als je het immers 's ochtends vroeg voor school moet maken, komt er vaak niet zoveel van.

Verder focussen op de extra's. Dat is bij veel mensen de belangrijkste dikmaker. Maak voor jezelf een lijstje met datums van speciale momenten de komende maanden (verjaardagen van familie en vrienden, feestdagen die jij viert, etc). Voeg hier nog wat 'vrije momenten' aan toe. Dit lijstje zijn je 'speciale extra momenten' (SEM's). Momenten waarop je zonder schuldgevoel of schaamte een extra kan nemen. Deze extra's hebben namelijk een belangrijke sociale functie: het is een smeermiddel om sociale contacten mee te onderhouden of aan te gaan. Geniet ook echt van de extra's op deze momenten!

Hierbuiten dien je dus geen extra's te nemen. Extra's zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks of heel vaak uit gewoonte weg te eten. Alle momenten buiten je SEM's zijn oepsmomenten. Zorg dat je zo min mogelijk oepsmomenten hebt. Elke hap aan extra's dat er bij een opesmoment niet in je mond gaat, is winst! In dat licht is het niet nemen, weigeren of in het uiterste geval zelfs weggooien van een extraatje dus geen verlies!! Voor veel mensen (ook voor volwassenen) voelt dit wel zo, maar dit is dus absolute onzin! Je bent een winnaar als jij bewust met je extra's om weet te gaan en dus niet elke keer alles opeet of opdrinkt dat voorhanden is. Hiermee train je je discipline, wilskracht en doorzettingsvermogen én jij kan dan laten zien dat je goed voor jezelf zorgt. Vechten tegen de oepsmomenten dus, extra's alleen gebruiken bij SEM's.

Ik heb nog wel wat tips om de drang naar een extraatje bij een oepsmoment weg te nemen. Interesse? Reageer dan even op mijn bericht.

17 apr 2020, 18:04, Timo
10

Hi, Ik heb ongeveer hetzelfde hoor. Ik ben 168cm, 14 jaar en 63.5 kilo. Nou heb ik geluk dat ik heel veel turn en dus vrij veel spiermassa heb inplaats van vetmassa. Maar ik ben een jaar geleden ongeveer ook van de 50 naar 60 kilo gevlogen, dit begon toen ik naar de middelbare ging en vriendinnen had die elke pauze chips hadden enzo (nou niet meer met hen bevriend trouwens). Wel ben ik in die tijd vrij veel gegroeid, dus ik heb nu nog wel een gezond gewicht. En als jij je gewicht zo kan houden tot je 14e zit je ook weer op een normaal gewicht. Maar er zijn heel veel dingen die goedkoop maar toch gezond zijn, dus die je eventueel van je zakgeld zou kunnen kopen als je dat wil.

Hierbij een aantal dingen die je kan vervangen voor een gezonde leefstijl :
- brood --> volkoren brood
- snack a jack --> silvervliesrijstewavels
- pasta --> speltpasta
- aardappelen --> zoete aardappel
- chocola --> pure (72% of hoger!!) chocolade
- zuigsnoepjes --> suikervrije zuigsnoepjes
- frisdrank --> 0% sugar (toch niet te vaak nemen)

Dit zijn een paar voorbeelden maar zo kun je alles vervangen. Ik woog laatst ook 65 maar ben in 2 weken 1.5 kg afgevallen door geen snoep te eten en 2 l water te drinken. Ik ga zoiezo door tot de 60, als je samen wilt afvallen zeg het maar dan kunnen we elkaar op de hoogte houden en tips geven.

Nog 1 tip kijk OPTIMA VITA, zij geeft je zoveel gezonde, leuke recepten en heel veel motivatie.

Nou sorry voor dit lange bericht
xxx

19 apr 2020, 09:04, lautjeeexxx
11

Beste, Bloemenmeisjeeex hier wat dieet tips nog:
Tip 1 drink minimaal 1.5 liter water per dag zodat je niet uitdroogt ook stilt het de honger.
Tip 2 Ga geen light producten nemen, die zijn niet beter dan gewone producten.
Tip 3 Eet zonder afleiding van bijv. Telefoon.
Tip 4 Beloon jezelf om de tijd met non food producten.
Tip 5 Zoek gezonde recepten op internet op.
Tip 6 Maak een sport en eetplan.
Tip 7 Bedenk een realistisch afvalplan Bijv. 1kg per maand
Tip 8 Beweeg elke dag minimaal een uur.
Tip 9 Eet niet meer dan 6 keer op een dag en niet minder dan 3 keer per dag.
Tip 10 Hang een motivatielijst boven je Bed.
Tip 11 Zoek een sport die bij jou past bijv. Skaten, yoga,joggen of voetbal.
Tip 12 Zit niet langer dan een half uur achter elkaar, maar probeer elk half uur een blokje om te lopen
Tip 13 Zet gezond voedsel in het zicht en ongezond voedsel uit het zicht.
Tip 14 Weeg je max 1 keer per dag tot 1 keer in week in de ochtend om te zorgen dat je niet te erg met gewicht bezig bent.
Tip 15 Lees goed etiketten van producten om achter te komen of een product gezond is, suiker heeft bijv. Heel veel namen. Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

19 apr 2020, 10:04, Juliatje.
12

Maar ik zou er alsnog niet teveel mee bezig zijn, gewoon kleine stapjes nemen. Zoals ik al zei, ik ben 1.5 kg afgevallen in 2 weken door simpelweg snoep, koek en chips te laten staan, 2 liter water te drinken elke dag en elke dag even 30 minuutjes met de hond te wandelen. Doe het gezond eten niet perse voor het afvallen, gezond eten heeft nog zoveel andere voordelen. Je gaat er beter van slapen, je voelt je gelukkiger, je hormoonbalans is in balans, je hebt minder last van stemmingswisselingen, je lichaam krijgt alle voedingsstoffen die het nodig heeft, je kan overigens ook veel meer genieten van je genietmomentjes met ongezond eten, kortom het heeft ook nog zoveel andere voordelen. Blijf je niet alleen concentreren op die weegschaal en de spiegel, stel kleine doelen voor jezelf. Bijv. vandaag ga ik geen snoep eten, en de dag erna vandaag ga ik 2 liter water drinken en geen snoep eten. Het gezond eten went vanzelf, ik wet dat je over een week al veel minder trek krijgt in suiker en het gewoon kan laten Staan. Maar nogmaals ook al lukt het afvallen niet, je zal zeker niet aankomen en je groeit nog, dus dat gewicht komt zeker weten weer in balans.

Heel veel succes!
groetjes mij

19 apr 2020, 10:04, lautjeeexxx
13

@Lautjeeexxx
Goede tips en goed dat je met je lichaam en gezondheid bezig bent!

Alleen speltpasta is niet per se gezonder dan pasta gemaakt van tarwe. Hier val je ook niet makkelijker van af. Volkoren speltpasta is gezonder dan volkoren tarwepasta, absoluut. Maar het woord volkoren is hierin veel belangrijker dan de graansoort.

De meeste pasta’s zijn gemaakt van bloem en of dit nou tarwebloem of speltbloem of bijv. roggebloem is, maakt helemaal geen niets uit. *

Volkoren boekweitpasta is trouwens nog gezonder dan volkoren speltpasta 😉.

* Dit bericht is aangepast door de moderator

19 apr 2020, 10:04, Timo
14

@lautjeeexxx @timo @juliatje heel erg bedankt voor de tips!
Jullie geven mij echt het gevoel dat jullie me begrijpen en snappen wat ik voel. Mijn ouders snappen dat niet en daar heb ik best veel moeite mee!😭

Xx

🧡🧡🧡

19 apr 2020, 21:04, Bloemenmeisjeeex
15

@bloemenmeisjeeex jij kunt dit! Heel veel succes, nogmaals als je het samen wil doen zeg het maar!💗

19 apr 2020, 21:04, lautjeeexxx
16

Kennelijk mag ik niet zeggen dat bloem uit graan ongezond is en daarom geen onderdeel van je dagelijkse voeding zou moeten uitmaken.

Dit, terwijl onderstaande tekst op de site van het Voedingscentrum staat:
“ Het advies is daarom om witte graanproducten [gemaakt van bloem dus!] zoals witbrood, witte pasta en witte rijst zoveel mogelijk te vervangen door volkorenbrood, volkoren pasta en zilvervliesrijst.”

Lekker bezig moderator om een advies dat rechtstreeks van het Voedingscentrum komt te gaan censureren!

19 apr 2020, 22:04, Timo
17

Bloemenmeisjeeex mooi dat ik kon helpen

20 apr 2020, 09:04, Juliatje.
18

Hi, mijn moeder begon me na een paar dagen wel te begrijpen! Ze zei ik wil niet dat je alleen gaat afvallen en te ver gaat enzo dus mijn moeder gaat meedoen! Ze zei ook dat zei veel was aangekomen! Mijn andere zus en mijn vader die blijven altijd dun en kunnen alles eten! Mijn moeder en ik niet! Ik en mijn moeder zijn nooit echt dun geweest! Ik ben erg blij dat ze me wil helpen! Mijn moeder en ik hebben besloten om alleen in het weekend bijvoorbeeld patat te eten en in plaats van een hele zak chips een klein schaaltje te doen! En nog meer dingen enzo! Ik weeg nu 65 kilo weer aangekomen dus! Alles zit zo strak! Ik hoef niet super slank te worden ofzo maar mijn moeder en ik willen allebei 5 kilo afvallen! Dan weeg ik 60 kilo nog steeds aan de zware kant maar ja! Mijn moeder is ook te zwaar geworden zij schrok ook van de weegschaal!! Ze woog altijd tussen de 75 en 80. En nu weegt Ze 86 kilo! We zijn vanaf maandag begonnen! Het gaat tot nu toch nog goed! Alleen mijn zus en vader vinden het niet zo leuk want hun moeten nu gezond eten! Ik weeg mezelf 2 x in de week meestal 1 x maar nu was ik benieuwd! Ik woog 65,8 en nu 65,0 ! Ik ben zo blij!! Mijn moeder en ik gaan elke dag 1 uur wandelen! En ik ga nu ook elke dag skeeleren! En elke dag 1 workout! Ik kan het niet goed volhouden maar ik zet door! Echt heel erg bedankt voor jullie tips!!

23 apr 2020, 17:04, Bloemenmeisjeeex
19

Hiiii, ik vraag me dus Af hoe jullie hier zoveel van weten enzo! Hebben jullie hier zelf mee te maken gehad??

23 apr 2020, 17:04, Qwer
20

Beste, Bloemenmeisjeeex wat goed van je dat je volhoud, en je krijgt niet gelijk een eetstoornis bij afvallen als je het op een gezonde manier doet,natuurlijk snap ik je moeders zorgen, maar goed dat je moeder ook mee doet! Maar 10% van wereldbevolking kan alles eten zonder aan te komen dus je moet maar het geluk hebben. Maar als je doel hebt bereikt dan is de 'bekende valkuil ' dat je dan weer terug gaat naar je oude eetpatroon en weer aankomt en dat is niet de bedoeling. Dus gezond eten is iets wat je hele leven moet volhouden. Hier nog wat extra tips:
1 Drink water en thee in plaats van frisdrank of ander ongezond drinken.
2Als je een vreetbui hebt drink dan een glas water of luister muziek dat kan er tegen helpen.
3Eet op klein bordjes dan eet je minder.
4 Neem gezond beleg op je brood bijvoorbeeld fruit of groente.
5 Eet geen saus daar heb je toch niks aan of doe het met mate.
6 Probeer anders met je andere hand te eten dan merk je sneller of je vol zit.
7 Maak je gezonde ontbijt van te voren klaar dat is lekker makkelijk.
8 Neem altijd een boodschappenlijstje mee dan ga je geen dingen halen die niet nodig zijn.
9 Denk bij jezelf als je iets ziet wat ongezond is ,help ik mezelf ermee ?of als het niet gezond is is het niet waard om op te eten.
10 Ga nu niet denken: Oh ik mag dat en dit niet eten, want dat gaat echt niet helpen met afvallen
11 Eet elke dag genoeg producten met gezonde vettten zoals ,olijfolie en zonnebloemolie
12 Slaap elke dag voldoende(8-9 uur)
13 Doe gelijk je gordijnen open bij wakker worden.
14 Slaap niet met een nachtlampje.
Succes en zeg maar als je meer advies wilt

24 apr 2020, 09:04, Juliatje.
21

Beste Qwer, zelf hou ik van lezen en lees ik veel over dit onderwerp zo weet ik het een en ander en sommige dingen heb ik op school geleerd. Maar ik heb geen overgewicht.

24 apr 2020, 15:04, Juliatje.
22

Hi, het is nu 2 weken later!! Ik begon met 65,8 en ik weeg nu 63,8 ik ben zo blij!! Niet dat ik nu opeens veel dunner ben maar het voelt gewoon goed! Mijn moeder is nu 1 kilo afgevallen mijn moeder heeft er wat meer moeite mee! Ongeveer 1 week geleden gingen we op raam bezoek bij mijn pas geboren neefje heel leuk natuurlijk toevallig waren we precies gelijk met mijn opa!? En hij zei weer ben je aangekomen ii had hem ongeveer 2 maanden niet gezien! Ik voelde me zo stom! Mijn moeder zei we zijn aan het afvallen dus zeik niet zo pap! Ja voor jou is het ook wel nodig ja! Mijn moeder werd toen een beetje boos! Mijn moeder wandelt elke dag ongeveer 1 uur en ik ga soms mee wandelen maar meestal op mn skeelers of longboard! En ik doe nog vaker rondjes met mijn hond! Ik doe elke dag 1 workout meestal voor je buik! En 2/3 x in de week mijn benen! Het gaat best goed vind ik zelf! Alleen mijn zus en vader vinden er niks aan! Hun blijven gewoon ongezond eten! Hun maken het echt moeilijk om motivatie te krijgen om echt gezond te eten....

7 mei 2020, 17:05, Bloemenmeisjeeex
23

Hey, wat goed dat je 2 kilo kwijt bent!! Dé bevestiging voor jezelf dat ook jij de beste versie van jezelf kan worden, dat ook jij kan laten zien dat je goed voor jezelf zorgt, dat ook jij een winnaar kan zijn! Ondanks alle verleidingen overal, wat alleen maar meer wordt de komende jaren, kan jij laten zien dat je op een goede manier met ongezonde dikmakende extra's kan omgaan. Lees mijn verhaal over de SEM's in een van mijn berichten hierboven nog eens terug: kan echt helpen om op een goede manier met extra's te blijven omgaan!

Natuurlijk is het niet leuk dat je opa die opmerking maakte. Toch kan je deze opmerking ook positief opvatten: je krijgt druk van je omgeving. Hoe meer sociale druk je ervaart, hoe minder je wil falen. Dit geeft motivatie! Heel vaak durven (groot)ouders geen druk te geven aan jongeren als het over gewicht gaat. Jouw opa durft dit dus wel en hoe vervelend deze opmerking ook lijkt te zijn, zie het als iets positiefs. Als iets dat je helpt om je motivatie hoog te houden!

Hier nog een paar andere tips die je motivatie kunnen boosten:
- Koop of vraag aan je ouders een (goedkope) broek en/of vest die je nu absoluut niet dichtkrijgt. Maak foto's van jezelf in die kleding en leg het weg. Pak deze kleding er over een tijd terug bij en als je die kleding dan wel dichtkrijgt, misschien zelfs wel dat die broek dan van je kont afzakt ;), geeft dit je een giga berg voldoening. Zo creëer je je eigen mega trofee! Jij hebt immers dan laten zien dat je goed voor jezelf hebt gezorgd. Dat jij die stoere girl bent die het wél lukt, in tegenstelling tot vele anderen. Dat jij diegene bent die zijn lichaam en gezondheid serieus neemt en zo de betere versie van zichzelf is geworden!! Dan kan je zo ontzettend trots zijn op jezelf. Geloof me, als je dit over een paar maanden aan jezelf (en aan anderen) kan laten zien, geeft dit je echt een megakick!
- Stel jezelf een beloning in het vooruitzicht: als ik voor begin juli die 5 kilo gezond ben afgevallen, ga ik met al mijn vriendinnen naar een workshop parfum maken (of iets heel anders natuurlijk ;)).

Qua beweging zou je nog kunnen kijken of je spieroefeningen VOOR je ontbijt kan doen, op een nuchtere maag dus. Dit is namelijk hét moment dat je vetverbranding het hoogst is. Belangrijk is dan wel dat je daarna goed je spieren rekt en strekt én dat je voldoende eiwitten eet bij ontbijt. Voldoende eiwitten eten bij alle hoofdmaaltijden is sowieso belangrijk bij het afvallen (en om gezond te leven), maar als je voor je ontbijt hebt gesport is dit nog extra belangrijk!

7 mei 2020, 21:05, Timo
24

Hi! Wat een mooi verhaal! Alle tips die zijn gegeven moet je ziezo blijven volgen, maar zorg er ook voor dat je dit dieet behoudt. Als je stopt met gezond eten en bewegen, dan komt het allemaal er weer terug. Zorg er inderdaad voor dat je ook een keer iets lekkers hebt, maar dat moet natuurlijk gewoon in de correcte hoeveelheden blijven. Blijf zo door gaan en houd ons op de hoogte! xx-

7 mei 2020, 22:05, Pop
25

Hey bloemenmeisje er zijn een paar fouten in de laatste zinnen. Hun kan nooit onderwerp zijn, voor derde persoon meervoud is dat zij!

7 mei 2020, 22:05, Docent NL
26

Fijn om te weten Docent NL, maar niet heus. Dit forum kijkt niet naar spelfouten, maar naar afvallen. Doei.

8 mei 2020, 08:05, Doei
27

Dankje docent NL!!! Ik ben niet zo goed in Nederlands en ik heb dat verhaal 1 x over gelezen soms zie je je eigen fouten niet dus als je nog meer fouten ziet typ het hele verhaal maar op nieuw dan!! Zonder fouten! Ahah doei x

13 mei 2020, 22:05, Bloemenmeisjeeex
28

Hi, het is nu bijna 2 maanden later het gaat erg goed soms dan ben ik weer aangekomen maar dat hoort er bij! Ik weeg nu 62 kilo nog steeds wel zwaar maar ik heb geen overgewicht meer! Ik wil graag naar de 60 en dan daar gwn blijven! Mijn moeder heeft er meer moeite mee als ik weg ben dan ja ligt er toch weer een zak chips! Mijn moeder weegt 85 kilo.... doeiii xx

4 jun 2020, 15:06, Bloemenmeisjeeex
29

@Bloemenmeisjeeex:
Dank voor je update en succes met afvallen verder!

4 jun 2020, 17:06, Timo
30

Bloemenmeisjeeex
Mogen we nog een update ik vind dat echt leuk !💗

19 jun 2020, 11:06, Lau
31

Jahoor! @lau het komt vanavond of morgen!

20 jun 2020, 18:06, Bloemenmeisjeeex
32

Hi, ik had gisteren niet zoveel tijd dus ik doe het nu even!! Het gaat best goed ik was laatst weer aangekomen, maar nu ben ik weer afgevallen! Ik weeg nu 61,1 kilo ik vind het goed! Ik wil graag 60 kilo wegen! Mijn zus en vader vinden het maar stom want, die moeten ook gezond eten! Mijn moeder weegt nu 83 kilo! Ik ben al 4 kilo kwijt! In 3 maanden miss veel maar ja! Ik merk dat mijn kleding minder strak zit! Ik pas sommige oude broeken weer! Daar ben ik blij om! Alleen ik haat zwemmen ik vind het leuk hoor maar iedereen kijkt je aan in je badpak! Dit was het zo’n beetje! Trouwens als ik fouten maak ik heb dyslexie! Doei

22 jun 2020, 11:06, Bloemenmeisjeeex
33

Ik heb juist ondergewicht moet 8 kilo aankomen kunnen jullie helpen?

25 jun 2020, 17:06, Plssss geef me tips

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.