Aangekomen.... ik had het eerst niet door

Het begon allemaal in januari 2020... Ik begon meer te eten... ongezonde dingen bedoel ik dan! In het begin kwam ik er niet van aan! Maar later begon ik toch aan te komen... in maart begonnen mijn broeken strakker te zitten ik kreeg hem niet meer over mijn benen en kont... m’n moeder zei dat hoort er allemaal bij... dat je wat breder wordt als je 13 bent... dus ik ging van een s naar een m. Ik begon ook aan te komen bij m’n buik ik at nog steeds erg ongezond! Ik droeg vaak strakke shirtjes wat nu helemaal in is... maar daar begon je ook echt een buikje in te zien... ik bleef maar aankomen.. Corona hielp natuurlijk ook niet mee... mijn broeken begonnen nu te knellen bij m’n buik. ik zocht er niet zoveel achter. Ik werd steeds dikker. Na een poosje wouden m’n broeken niet meer dicht dus we gingen naar de winkel. (Toen er weer minder Corona was) een vrouw kwam helpen mijn moeder dacht een m, maar die vrouw zei nou dat wordt wel een L hij paste wel... m’n moeder schrok er een beetje van, want dat betekende dat ik dezelfde maat als haar had maar ik ben natuurlijk veel kleiner.. m’n moeder zei dat die broeken klein vielen en ik geloofde dat... dit was in mei... In de zomer ben ik nog meer aangekomen volgensmij mijn broeken zitten weer strak mijn bh maat is nu veel breder van 75 naar 85/90... helppp... ik woog in januari altijd 55 kilo en nu 68,7... ik ben ook niet heel groot 14, 1,59 en 68,7 kilo. Ik deed net ene bmi test en dat betekent dat ik 10 kilo moet afvallen

19 okt 2020, Holly


Reacties

plaats reactie
1

En wil je ook afvallen? En wil je daar tips over?

Wat is je vraag?

19 okt 2020, 16:10, Timo
2

Ehm ik wil wel graag afvallen... ik weeg nu 69,7 kilo bijna 70 kilo! Dat is niet echt gezond... ik moet dus 10 kilo afvallen misschien wel meer! Daar wil ik tips over

24 okt 2020, 20:10, Holly
3

Hoi Holy,

Weet je ook hoe het komt dat je ongezonder bent gaan eten?
Is het omdat je er trek in hebt of "moet" het of komt het meer als eetbuien?
Dan kunnen we je misschien wat beter helpen.
Als je het eet omdat je echt honger hebt zou je kunnen proberen om bij je maaltijden iets meer te eten zodat je minder trek hebt. Probeer ook gezond beleg te nemen en bv geen hagelslag.

Als het "moet" van iets in je hoofd is het fijn er achter te komen wat er eigenlijk aan de hand is. Dit geldt ook bij eetbuien. Die zijn er niet zomaar. Omdat je met je moeder kleding bent gaan kopen weet zij dat je zoveel bent aangekomen. Kun je met haar er over praten? Dat je haar in hulp kunt vragen. Dat ze misschien gezondere dingen in huis haalt of als ze ziet dat je ongezonde dingen eet er wat van zegt.

25 okt 2020, 00:10, Lotte435
4

Hey,
Ik zou aanraden om gewoon te bewegen! Kan zijn: een wandeling maken in het bos of natuur, thuis Workouts doen, investeren in goede hardloop schoenen en samen met een familielid of vriend/vriendin gaan hardlopen of misschien een sport zoeken. Ook al heb je misschien niet echt zoveel zin in dat soort dingen, maar uiteindelijk krijg je er wel lol in! Zelf doe ik Workouts en ga waarschijnlijk met mijn broer hardlopen om wat gewicht te verliezen. Natuurlijk is gezond eten ook heel belangrijk, probeer lekkere recepten te vinden (suikerarm of zonder toegevoegde suikers) dat is ook nog eens leuk om te doen vind ik. Ik hoop dat het lukt! Ik geloof in je!

25 okt 2020, 15:10, Cj
5

Hoi holly,
Is het nu wel beter met je gewicht? Ik vind dikkere meiden wel mooier, maar als je erzelf hebt voor gekozen om af te vallen, zal ik je niet stoppen. Ben je na 3 maanden toch wat afgevallen?

19 jan 2021, 22:01, Anoniem

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.