Aangekomen en veel NIET GOED!

Hoi
Ik heb een vraag toen ik in groep 7 zat (2 jaar geleden) en de ggd kwam woog ik 38 kilo en nu weeg ik 50 kilo ik ben in 2 jaar 12 Kilo aangekomen.
Dat is dus heel veel.
Wat kan ik er tegen doen zodat ik niet meer zo veel aankom en misschien zelf een beetje afval?

11 jun 2018, Anoooo


Reacties

plaats reactie
1

Is heel normaal hoor. Je bent in die twee jaar immers waarschijnlijk ook veel gegroeid. Een langer lichaam betekent langere botten (= meer gewicht), meer bloed en ander vochtcirculatie in je lichaam (= ook meer gewicht) en langere en misschien ook meer ontwikkelde spieren (= ook meer gewicht).

Een hoger gewicht tijdens je groei zegt dus niets of je vetpercentage is toegenomen en al helemaal niet of dit extra gewicht dan ongezond zou zijn. Om te zien of je te veel weegt, moeten we je lengte weten. Overgewicht is altijd de verhouding van je gewicht TEN OPZICHTE VAN je lengte. Je gewicht en lengte alleen zijn trouwens niet eens zulke goede indicatoren om te zien of je te dik bent of niet: deze waarden in combinatie met je heup-, taille en buikomvang, zeggen nog veel meer.

11 jun 2018, 23:06, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.