aangekomen door eetbuien

ik ben 18 jaar oud en ik ben 166 cm en ik weeg 64.

Ik ben de laatste tijd veel aangekomen ik woog 57 kg.
ik ben altijd erg actief geweest op het gebied van sporten maar sinds ik mijn calorieen ging bijhouden om af te vallen heb ik allemaal regels in me hoofd gemaakt van voeding die ik niet meer mag omdat dat niet gezond is. dit zorgt ervoor dat ik die dingen juist extra erg wil en ik flinke eetbuien krijg...

heeft iemand tips hoe ik hier vanaf kom of iets?

2 jul 2020, tamara


Reacties

plaats reactie
1

Hi Tamara,

Ik denk dat je een eetstoornis hebt genaamd Bulimia. Bulimia is anders bij iedereen en in jouw geval heb je heel veel eetaanvallen. Deze eetstoornis kan heel erg vervelend zijn en de enige manier om ervan af te komen is om in therapie te gaan of je moet hele goede motivatie hebben om je manieren te stoppen.

Ik heb zelf Bulimia en ik weet hoe pijnlijk het is om eetbuien te krijgen en dan weer boos op jezelf te worden. Op dit moment ben ik in behandeling en wat mij hielp was om elke dag een uitdaging te zetten voor mezelf, dus bijvoorbeeld begin door te zeggen: eet een snoepje om 3 uur. Klinkt gek, hè, maar als het lukt voelt het echt geweldig. Probeer jezelf te motiveren om alleen een ding specifiek te eten. Als het een keertje niet lukt, dan is het niet erg, probeer het gewoon opnieuw!!

Maar zoek eerst hulp. Vertel het je ouders bijvoorbeeld of ga naar je dokter.

Ik hoop dat dit helpt, ik ben er ook altijd hier voor je, het is heel erg moeilijk, maar je kunt het!!
- Pop

3 jul 2020, 01:07, Pop

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.