Aandacht(Help me)

Ik heb jullie hulp nodig,zelf ben ik bang om dit forum te schrijven,want ik ben bang dat ik slecht beoordeeld zal worden.Het begon sindsdien ik in de puberteit ben,toen begon ik aan jongens enzovoort te denken.Na een paar maanden(Toen de zomer begon) Begon ik heel veel aandacht te krijgen van jongens,als ik eerlijk moet zijn,vond ik dat best leuk,op een of ander manier is het een soort van drug.Ik probeer steeds meer aandacht te trekken(Ik ga niet letterlijk op jongens af en proberen met hun te flirten) Maar ik draag meer korte broeken,ik doe meer moeite voor me uiterlijk,ik wil vaker naar de stad toe,enz.Als ik aandacht krijg voel ik me heel blij.Alleen door dit soort gedachten levert het meer stress op ''Zallen jongens me leuk vinden als ik dit draag,zal ik misschien make-up op doen,zal ik dit doen,etc'' En ik kan hierdoor depri worden om contstant zo te denken.Ik wil er iets tegen aan doen,maar ik weet niet wat,ik vind de gevoel zo fijn,maar aan de ene kant krijg ik ook weer stress hierdoor .Ik durf dit niet aan m'n ouders of vriendinnen te vertellen,omdat ik bang ben dat ze denken dat ik een vieze sletje of wat dan al ben.Hebben meerdere meiden dit of mensen die tips weten?

18 sep 2018, ikbengeensletbtw


Reacties

plaats reactie
1

Ja ik snap je. Mischien moet je even afkapprn van alle asndacht en een week zonder alle aandacht. Op school gwn niet te veel naar ze kijken. Wel gwn leuk kleden maar niet iets te bloot gwn comfortabel en zelfverzekerd

18 sep 2018, 19:09, Cc
2

Hey lief meisje,

Wat dapper dat je je verhaal hier doet en om hulp vraagt.

Ik begrijp dat je je wat zorgen maakt over de 'verslavende' werking van de aandacht die je van jongens krijgt. Om je wat gerust te stellen, is dat heel normaal om dat te hebben in de pubertijd. Dat komt door de hormonen in je lijf. Als je ouder bent wordt dat allemaal weer wat rustiger.

Het is heel goed dat je het van jezelf in de gaten hebt en er voor wilt zorgen dat het niet uit de hand loopt. Het feit dat je je er al zo bewust van bent, is al het halve werk! Misschien helpt het je om je meer op andere dingen te concentreren wanneer je merkt dat je (te) veel aandacht hebt voor jongens of je (te) veel aandacht besteed aan je uiterlijk om aandacht te krijgen. Probeer voor jezelf een grens te stellen van wat jij acceptabel vind en waar jij je prettig bij voelt. Want je mag natuurlijk best wel wat aandacht aan je uiterlijk en jongens besteden als jij dat leuk vind.
Misschien kun je een goede vriendin ook vragen om jou te helpen die grens te bewaken?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs en succes,

Amy

19 sep 2018, 09:09, Amyxx
3

Bedankt voor de tips! Alleen ik krijg nu wel wat minder aandacht vergeleken met een paar maanden geleden en ik krijg steeds zo'n gedachten van:''Ben ik lelijker geworden? Moet ik andere kleding dragen?''Enzovoort en ik word daar gek van,aan de ene kant vind ik het wel leuk om op die aandacht op te letten,omdat ik daar zelfverzekerd,blij voel,maar aan de andere kant als ik daar aan steeds denk dan wil ik bijv de hele tijd naar de stad gaan of naar buiten en wat dan al,dus ik probeer gewoon jullie advies te volgen en hopen dat het werkt

22 sep 2018, 14:09, ikbengeensletbtw
4

Hey lief meisje!

Leuk en fijn dat je nog even reageert :)

Zo te lezen wordt je een beetje onzeker als je wat minder aandacht krijgt en begin je er aan te twijfelen of anderen (jongens) je nog wel mooi en leuk vinden nu je je wat minder opvallend kleed en ook minder de aandacht opzoekt/trekt?

Ik kan me goed voorstellen dat die aandacht je zelfvertrouwen een boost geeft en dat dat verslavend werkt. Maar aan de andere kant is je zelfvertrouwen dan wel heel erg afhankelijk van anderen. Dus als die anderen er dan niet zijn, dan is je zelfvertrouwen ook niet aanwezig :(
Dat lijkt me niet echt een goede basis. Zou het niet fijner zijn als je je zelfvertrouwen uit andere dingen haalt, zoals goede vriendschappen en de dingen waar je goed in bent? Ik denk dat je je een stuk zekerder, blijer en gelukkiger voelt als je je meer richt op jezelf en wat je in toekomst graag wil bereiken, bijvoorbeeld met werk, hobby's of sport.
Uiteindelijk is het ook veel fijner om te merken dat anderen jou waarderen om wie je bent en wat je doet, in plaats vanwege je uiterlijk, toch?

Liefs en succes!

Amy

22 sep 2018, 19:09, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.