93 kilo and counting:(

Hey mensen, ik heb advies nodig.
Ik ben altijd al onzeker geweest over mijn lichaam en gewicht en nu wil ik er echt verandering in gaan brengen.

Ik weeg momenteel 93 kilo en ben 1.75 meter lang. Echt te veel dus. Dit komt door verschillende dingen door de jaren heen: depressie, eetproblemen, emotionele eter etc.

Ik heb door de jaren heen al zoveel geprobeerd, maar ik heb me nu pas echt in voeding en beweging verdiept. Ik wil graag naar een gezondere levensstijl waarbij ook ongezond eten hoort. We willen namelijk niet al dat lekkers voor de rest van mijn leven gaan verbieden :).

Ik probeer 1285 calorieën per dag te eten en als het kan zoveel mogelijk te bewegen, maar vanwege het corona kom ik natuurlijk niet zoveel buiten als voorheen. Ik probeer te fietsen en rondjes te lopen, maar heb daar niet elke dag zin in en vindt het soms een beetje saai. Verder drink ik water en koffie, eet ik soms crackers of brood als ik de groentes ff zat ben. En verder probeer ik heel af en toe wat ongezonds te proppen in de 1285 calorieën :)

Hebben jullie nog handige tips voor het afvallen, zoals receptjes etc.

29 apr 2020, Camille20


Reacties

plaats reactie
1

1285 is te weinig een normaal mens eet 2000 kcal en bij afvallen is het beste 1500. Zelf helpt kcal tellen niet altijd bij afvallen.Stress,voeding,medicijnen,genen,beweging,slaap,te snel eten,depressie,eetstoornis en aandoeningen hebben invloed op gewicht.
Hier wat tips:
1 Eet altijd langzaam als je eet en geniet ook van het eten!
2 Zet gezond voedsel in het zicht en ongezond voedsel buiten het zicht.
3 Light producten helpen niet bij afvallen
4 Neem altijd een lijstje mee voor boodschappen zodat je geen ongezonde dingen haalt en ga niet met honger boodschappen halen.
5 Maak van het eten een speciaal moment.
6 Leid jezelf af bij een eetbui neiging bijv. Een wandeling maken.
7 Plan je maaltijden.
8 Drink 1.5 liter tot 2 liter water op een dag(sommige mensen verwarren honger en dorst).
9 Schrijf je doel op(ik wil geen eetbui) en hang het boven je bed voor motivatie.
10 Beloon jezelf als je een vreetbui hebt overwonnen(geen eten en drinken natuurlijk)
Een keer in de week raad ik aan, maar het beste is om het rustig op te bouwen naar een keer in de week.
Tip 11 Maak een afvalplan
Tip 12 Vraag je omgeving voor advies voor hulp.
Tip 13 Slaap 8-10 per dag , te weinig slaap maakt je hongerig
Tip 14 Zoek een sportbuddy(wel afstand houden)
Tip 15 Eet van kleine borden af.
Tip 16 Beweeg elke dag een uur en zit niet te lang, probeer elk half uur 2 min te lopen.
Succes en zeg maar als je meer tips wilt

29 apr 2020, 19:04, Juliatje.
2

Thanks! Er zaten zeker wel paar tips tussen die ik nog niet in werking had. Over dat 1285 calorieën gebeuren, ik heb via de “Food” app berekend wat ik nodig zou hebben. Snap wel dat 1285 te weinig is, maar ik beweeg nu veel beduidend minder dan voor de corona. Vandaar dat hij wat lager staat, als ik gelopen/gefietst of gesport heb dan mag ik natuurlijk wat extra eten, dit berekent de app ook!

29 apr 2020, 20:04, Camille20
3

Mooi dat ik kon helpen

30 apr 2020, 07:04, Juliatje.
4

Meid volgensmij kom je dr wel, ga ervoor, hou het leuk en dan komt t helemaal goed!!!
Topper, jij kunt dit!
Je mag max 74 wegen maar dat komt wel goed!

2 mei 2020, 11:05, lautjeeexxx
5

Heee Lautjeeexxx, bedankt voor de extra motivatie! Het enige waar ik mee zit is dat als ik 74 kilo ga wegen of ik dan niet te dun ga worden. Ben namelijk wel wat steviger met een buikje maar niet extreem dik.. ben 1.75 lang dus als ik te dun wordt is dat een beetje gek qua verhouding vind ik. maar zodra ik tevreden ben met mijn lichaam dan stop ik wellicht op dat gewicht. Maar voor nu al bijna 3 kilo afgevallen in amper 1 week. Soms eet ik wel iets te weinig, maar als ik dan ‘s avonds nog kwark of een appel pak heb ik het gevoel dat ik teveel ga eten.. maar we gaan gewoon doodleuk verder! Bedankt voor je berichtje!

2 mei 2020, 16:05, Camille20

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.