3 kg kwijt

heyy ik ben al een tijdje bezig met afvallen maar moet nu nog 3kg kwijt om bij mijn doel te komen heeft iemand tips (niet van goed eten en drinken etc want die ken ik allemaal al)

4 jan 2020, Zoey

Reacties

plaats reactie
1

Tip 1 slaap zonder nachtlampje en slaap 8 tot 10 uur.
Tip 2 Word veganist of vegetarier(je moet wel gezond dan eten)
Tip 3 Eet langzaam en rustig zo zit je sneller vol.
Tip 4 Sta elk half uur op en loop een stukje.
Tip 5 Maak je slaapkamer zo donker mogelijk en maak je kamer lekker rustig.
Tip 6 Doe aan mediteren om stress te verminderen.
Tip 7 Zorg dat je lekker in je vel zit want depressie kan je afval wens moeilijker maken.
Tip 8 Vraag iemand die mee wil mee sporten.
Tip 9 gebruik een dieetapp
Tip 10 wacht 3 uur voordat je weer wat eet en drink 1.5 liter water per dag.
Succes zeg maar als je meer advies wilt

4 jan 2020, 17:01, Juliatje.
2

Tips wat betreft eten:
- geen hoofdmaaltijden overslaan.
- zorg dat er in iedere hoofdmaaltijd eiwitten voorkomen.
- ontbijt met groente en goede vetten (salade met vis of kip, boerenommelet met avocado of groene smoothie met noten en/of zaden erdoor, bijvoorbeeld) en ontbijt zonder koolhydraten (brood, havermout, muesli, fruit, etc.).
- Beperk extra’s (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, frisdrank, gefrituurde producten, chocopasta, pindakaas, speculoos, hagelslag, maar ook fruitsap, -jams en -stroop, etc. etc. etc.), tot het absolute minimum. Extra’s zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks ‘uit gewoonte’ weg te eten.
- Vraag aan degene die bij jou thuis kookt of ze bij de avondmaaltijd witte rijst en pasta willen vervangen voor quinoa, teff, boekweit of courgettespaghetti of bloemkoolrijst bijvoorbeeld. En of degene de gewone aardappel wil vervangen voor de bataat-aardappel (zoete aardappel).
- Vraag aan diegene die bij jouw thuis kookt om geen kant-en-klare maaltijden of maaltijdonderdelen te gebruiken (kant-en-klare soepen, sauzen, etc.). Laat diegene ook opletten met het toevoegen van de hoeveel zout in de hoofdmaaltijd.
- Eet geen suikerrijk toetje na het eten, ook dit is een extraatje. Áls je dan perse een suikerrijk toetje wil eten, eet dit dan voor je hoofdmaaltijd. Liever ook geen suikerhoudend fruit (alle rood, oranje en geel fruit) meer na de avondmaaltijd eten, maar ervoor.
- let ook op de hoeveelheid suikerhoudend fruit per week: max. 10 stuks per week is zat. Te veel suikerhoudend fruit kan je, ondanks dat fruit ook gezond is, ook dikker maken.
Succes!

4 jan 2020, 18:01, Timo
3

Hey Timo, waarom mag je voor ontbijt geen koolhydraten eten? Ik eet altijd een portie havermoutpap voor mijn ontbijt en ik ervaar geen slechte effecten hoor.

7 jan 2020, 23:01, Alexa
4

@alexa:
Ten eerste eet de gemiddelde mens veel en veel te veel koolhydraten. We zijn echt koolhydraatverbranders geworden met z’n allen, met als gevolg dat we te weinig eiwitten en vooral goede vetten binnenkrijgen. Onze voorvaderen in de oertijd leefden op een voedingspatroon van veel eiwitten en vetten en weinig koolhydraten (want die waren er nauwelijks) en waren duidelijk slanker dan wij vandaag de dag zijn 😉. Één hoofdmaaltijd eten zonder koolhydraten is zodoende zeker verstandig. Aangezien het de norm is in Nederland om met brood te lunchen - en je dan dus vreemd wordt aangekeken als je met iets anders luncht - zeg ik altijd om te ontbijten zonder koolhydraten.

Ten tweede ontregelen koolhydraten allerlei regelstoffen (hormonen) in je lichaam, waardoor later op de dag onder andere je honger en verzadiging (vol zitten) worden ontregeld. Hierdoor ga je om 10.30/11.00 uur alweer aan de koek of het ongezonde pakje drinken en om 15.30/16.00 uur aan het volgende tussendoortje. Te veel koolhydraatinname eerder die dag kan ook de oorzaak van vreetbuien zijn: je honger- en verzadigingshormoon (leptine en grehline) zijn te veel ontregeld, waardoor je geen natuurlijke remmingen meer voelt tijdens/vlak na het eten.

Ten derde: koolhydraten verzadigen niet tot slecht. Hierdoor heb je alweer gauw honger/trek na het eten van koolhydraten. Koolhydraatinname leidt dus tot meer eten. Vaak gaan mensen op dat moment nog meer koolhydraten eten. Dit zijn vaak dan de slechte koolhydraten waardoor het lichaam insuline moet aanmaken (ook een regelstof) en insuline-aanmaak leidt tot vetopslag. Dit maakt afvallen onmogelijk.

8 jan 2020, 00:01, Timo

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer