17 jaar en nog nooit verkering of gezoend

Hoi, ik ben een meisje van 17 en ik heb nog nooit een vriendje gehad. Ik zit op de middelbare nog en ik ga ook nooit uit en drink niet. Ik ben niet zo'n stereotype gemiddelde meid die dat dus wel doet, zeg maar. Ik heb 3x jongens afgewezen die me op date hebben gevraagd. Ik vind het bijzonder dat ik nog nooit heb gezoend of eens een vriendje mee naar huis neem. Ik vraag me af of ik niet lesbisch of aseksueel ben bijvoorbeeld. Mijn broertje is daarentegen namelijk wel meer daarin geïnteresseerd, maar ik niet. Ik ben bang dat ik daardoor later moeite zal krijgen en dat het hoe langer ik met alles wacht en alles afwijs, het voor mij heel lastig wordt. Hebben meerderen dit ook of ben ik de enige? En hebben jullie tips en hoe denken jullie over dit verhaal en mijn zorgen?
Kim

9 dec 2019, Kim


Reacties

plaats reactie
1

Kim, je hoeft geen zorgen te maken. Je bent nog 17, je hebt je hele leven voor je. Het klinkt cliché, maar het handigst is om af te wachten. Het is beter dan op de eerste jongen af rennen en meteen ontmaagd worden. Je moet nooit in dit soort gevallen haasten. Mijn tip is gewoon afwachten. Je bent jong, je komt heus wel eens goeie slimme jongens in je leven tegen. Ik ben 14 en tot nu toe heeft niemand verkering aan mij gevraagd(rip) Ik word wel eens depressief en ben ik bang dat ik een maagd voor de rest vanr mijn leven blijf.Door dit soort gedachtes stress ik meer, maar ik weet dat van stressen en zeuren niks zou werken. Dus ik wacht gewoon af. Nog een voordeel: Als je iemand vind op een oudere leeftijd dan heel jong is de kans groter dat je een succesvollere relatie zou krijgen, want op onze leeftijd is alles heel onschuldig en gwn experimenteren. En nog een ding, over aseksualiteit en lesbisch zijn, je bent dat pas officieel als je geen romantisch/seksuele gevoelens voor iemand voelt en als je lesbisch bent val je 100% op meisjes. Je ziet de symptomen pas als je letterlijk nooit iemand leuk gevonden heeft(aseksueel) maar het kan ook zijn omdat je nog jong bent en niet klaar bent voor een relatie. Als je lesbisch bent ben je op een jongere leeftijd aangetrokken tot meisjes en had je niet echt iets voor jongens. Paar jaar geleden noemde een paar kinderen mij lesbisch en ik was toen ook overtuigd dat ik zelf een lesbian was smh. Volg je hart.

10 dec 2019, 18:12, Alexa
2

Alexa, heel erg bedankt voor je reactie! Jij ook rustig aandoen he! En ja dat over aseksueel en lesbisch is idd zo, wss ben ik dat niet want ik heb nooit vlinders in Mn buik voor een meisje gehad en ik heb echt wel jongens leuk gevonden. Maar als ik denk aan; oh hou zou het zijn als ik zn vriendin was, dan denk ik nee help!! Snap je? En daarmee weet ik niet wat ik moet. Ben bang dat ik precies dát altijd hou... Wat moet ik doen en herkennen meer dit?

10 dec 2019, 19:12, Kim
3

Misschien moet je jezelf niet proberen in een hokje te plaatsen of een naam te willen geven aan wat je voelt. Voel wat je wil voelen, niks is goed of fout. Je zal er vanzelf achter komen wat je gevoelens betekenen. Misschien ben je gewoon nog niet klaar voor een relatie en dat is ook prima! Veel succes X

10 dec 2019, 20:12, Saarrr
4

Saarrr, dankjewel voor je reactie. Maar wanneer ben ik er dan wel klaar voor? Hoe was dat bij jou?

10 dec 2019, 21:12, Kim
5

Ik denk dat je het vanzelf merkt als je er klaar voor bent. Dat je er dan interesse in krijgt enzo. Ik heb nu een vriendje en ik merkte dat ik hem leuk vond en hij vond mij ook leuk en toen zijn we samen af gaan spreken!

11 dec 2019, 07:12, Saarrr

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.