10 kg aangekomen na eetstoornis

Ik heb een eetstoornis (gehad). Ik begon 1,5 jaar geleden met afvallen en ik viel in totaal tien kg af. Ik schommelde steeds, dan weer aankomen, dan weer afvallen. Ik at bijna niks, en gaf elke dag over. Een half jaar terug moest ik naar de dokter, ik woog toen 46 kilo en ik ben 177 cm lang. Ik moest maar gewoon aankomen, dan zou alles goedkomen. Ik werd thuis helemaal volgepropt en kwam in 8 maanden tijd 10 kg aan. IK mocht helemaal niks meer, ik voelde me dik maar ik kon niks doen. Het leek wel of ik niks meer voelde, geen verdriet, geen blijdschap meer. Ik durf nu nog steeds niet goed in de spiegel te kijken, bang voor wie ik ben. Ik wil niet meer erug, maar ik heb het gevoel dat ik morgen weer ga afvallen. Ik voel me nutteloos, een mislukkeling, dat alles alleen maar kapot maakt. Ik voel me nog steeds dik, bij alles wat ik eet. Ik zit nu op gezond gewicht, dat lijkt het enige wat telt bij iedereen. Ik voel me alleen, niemand die me begrijpt.
Ik wil niet zielig doen, maar ik wil men verhaal ff kwijt.

16 feb 2015, Jolanda


Reacties

plaats reactie
1

Anoniem hou je mond toch dicht!!! Ze kan helemaal niets aan haat gedachten doen en ze stelt zich al helemaal niet aan!!

16 feb 2015, 19:02, dikanoniempje
2

Hee Jolanda, trek je niets aan van Anoniem! Ik snap je gedachten heel goed! Maar je kan het :) je bent sterk en je gaat de hele eetstoornis overwinnen!!

16 feb 2015, 19:02, dikanoniempje
3

het komt goed❤️ aankomen is niet erg er zijn altijd dikkere mensen;)

xx

17 feb 2015, 22:02, Jajakajajjaajajajajjaja
4

Hei lieve Jolanda,
Ik snap dat je het moeilijk hebt.
Ik ben op dit moment het gevecht aan het aangaan met mijn eetstoornis.
Het lijkt inderdaad alsof het alleen maar om gewicht draait.
Terwijl het in je hoofd een grote zooi is..
ik weet het ook allemaal even niet meer.. maar goed misschien is het fijn om te weten dat er nog een meisje is dat zich zo voelt..

18 feb 2015, 16:02, Ana
5

Hee meid, echt super vervelend wat er met je is gebeurd! Ook al ben je nu op gezond gewicht ook heb je psychisch natuurlijk hulp nodig! Dat moet je niet vergeten:) Je hebt heel wat meegemaakt, en het is niet 1,2,3 over. Praten hierover is belangrijk. Praat met de mensen die jij vertrouwt, zoals je ouders, of eem vertrouwenspersoon op school. Of je vriendinnen natuurlijk. En ik weet zeker dat ze er voor je zullen zijn! Misschien denk jij dat ze je niet begrijpen maar natuurlijk doen ze dat! Je moet je niet nutteloos voelen, want zeker ben jij nuttig. Al zie je dat misschien zelf niet. Val alsjeblieft niet terug in je oude patroon, dan wordt je nog ongelukkiger en je schiet er niks mee op.. Je moet anorexia niet meer je leven laten beheersen, jij bent goed zoals je bent en dat is genoeg. Ik denk dat de beste oplossing is dat je het moet vertellen aan iemand. Ik weet zeker dat dat een opluchting is. En je bent een sterk meisje, het gaat je lukken! Heel veel sterkte!
Liefs, 15jarig meisje

18 feb 2015, 23:02, Anoniem
6

Hey Jolanda,
Ik kan je zo goed vinden in jou verhaal! Ik snap je helemaal! Echt super goed dat je 10 kilo bent aangekomen (al weet ik dat het niet zo voelt) Ik heb precies hetzelfde gehad, alleen vlak voordat ik ondergewicht kreeg, kwam mijn moeder er (godzijdank) achter. Nu ben ik in een gevecht met weer aankomen en ik weet hoe lastig dat is. Daarom vind ik het super tof dat het jou gewoon is gelukt om 10 kilo aan te komen. Ik schreeuw ook heel vaak tegen me ouder: Help me dan @*!#! maar ze begrijpen me niet. Je voelt je dan echt klote. En hoe lastig het ook is, misschien is het wel goed om er met iemand over te praten (desnoods met mij) en dan ook regelmatig. Gewoon elke keer je hart luchten, want ik weet hoe je je voelt. Soms heb je gewoon zin om midden in de kamer te gaan staan en te schreeuwen: He wereld, zien jullie mij! ik doe super mijn best om weer normaal te worden, maar zien jullie niet hoe moeijlijk ik het heb?! kunnen jullie me niet gewoon helpen!
weet dat je het goed doet en weet dat je desnoods nog weer 10 kilo aan mag komen (waarschijnlijk zegt iedereen dit tegen je, maar het IS waar) Wees ergens binnenin het schaamte en vieze gevoel, ook nog trots op jezelf, want je hebt al een deel van je eetstoornis overwonnen en dat lukt niet iedereen. Goedzo!
Succes verder!!

xxxxx
Behappyandsmile

19 feb 2015, 08:02, Behappyandsmile
7

Bedankt voor de lieve reacties! Ik probeer mezelf te accepteren, ook al is het moeilijk.

7 mrt 2015, 16:03, Jolanda
8

Ik ben onlangs naar de dokter geweest op aandringen van papa. Ze hebben bij mijn anorexia gediagnosticeerd. Een tijdje later vonden ze mijn gewicht zo schreiend dat ik een sonde heb gekregen, zit ik nu nog steeds aan. Na een ziekenhuisopname van 1 week ben ik net weer thuis. De knop is nu helemaal om. Ik ben van allerlei ongezonde dingen gaan eten, om zo snel mogelijk aan te komen en dat de sonde er uit mag. Echter heb ik 1 probleem. Dit is namelijk dat ik niet meer kan stoppen met het eten van ongezonde dingen (snoep, chocolade, koek) terwijl ik hier voorheen helemaal niets om gaf. En het ergste is nog dat ik dit allemaal stiekem doe. Hebben jullie hier enige ervaring mee of tips hoe ik dit moet stoppen, zodat ik op een gezonde manier aan kan komen?

4 dec 2017, 14:12, probleemgedrag
9

Probeer 3 keer op een dag te eten en probeer dan gezond te eten met elke dag 2 stuks fruit en groente en graan producten en hou dat als basis en veder probeer nog andere producten uit de schijf van vijf te eten , Probeer ook dit in kleine stapjes te doen en verwen jezelf soms met wat ongezondst.
succes

8 dec 2017, 18:12, juliatje.
10

Ga sporten zoals hardlopen voel je je vanzelf weer dun en sportief terwijl. Je dan goed weegt

8 dec 2017, 21:12, Queen👑

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.