10 dingen na een eetbui

Hee ik heb een stappenplan gemaakt van 10 stappen die je kunt nemen na een eetbui
1. Ga je wegen. Veel mensen zeggen dat je dit juist niet moet doen, maar als de drang na een eetbui te groot is en je in de stress raakt als je het niet doet, doe het dan wel!
2. Ga niet compenseren, dus niet gaan overgeven of overmatig sporten. Ga in plaats daarvan jezelf schoonmaken dus douchen/ een bad nemen en bijvoorbeeld je tanden poetsen en nagels doen.
3. Ga je kamer opruimen, doe alle (lege) vreetverpakkingen weg. En ruim alles netjes op, stofzuig je kamer. Je doet en iets nuttigs en je zit in een schone fijne omgeving waardoor je mindset ook “frisser” wordt.
4. Omdat je je nu waarschijnlijk dik voelt, doe een korte (5 min) intensieve workout. Dat je wel even je spieren voelt.
5. Drink nu een glas water, dit zorgt ervoor dat je eten makkelijker en sneller verteerd wordt.
6. Eet de rest van de dag niets meer kwa snacks alleen de maaltijden die je nog gepland had en neem kleine porties en gezond.
7. Schrijf op wat er nou precies gebeurde voor tijdens en na de eetbui, dit kun je doen op een forum, aan iemand vertellen of gewoon voor jezelf op een blaadje. En analyseer vervolgens welke stap je had moeten nemen om de eetbui te voorkomen.
8. Voel je niet schuldig, weet dat je niet de enige bent die dit gebeurd!
9. Weeg je de ochtend na de eetbui 1x dit is het gewicht waar je je nieuwe eetpatroon mee begint, de dag waarop je dit doet, is je nieuwe weegdag!
10. Sla de dagen naar je eetbui geen maaltijden over, eet 3 gezonde maaltijden en alleen gezonde snacks als je echt trek hebt. Drink 2 liter water en beweeg minstens een uur per dag. Weeg je de rest van de week niet meer en je zult zien dat je een week naar je eetbui veel meer afgevallen bent. Omdat je niet weet hoeveel je gedurende week weegt durf je geen eetbui te hebben.

Ik hoop dat deze stappen je misschien een beetje kunnen helpen

4 mei 2021, Jonna


Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer