PAARDEN

Hejj.
Ik zie dus heel graag paarden , maar ik mag NIET paardrijden omdat ze dat te vaarlijk vinden & ze willen ook geen kope ook niet eentje ven 350 euro ofzo .

Wat nu ? :'(

6 mei 2012, LoveHorsesToMuch.


Reacties

plaats reactie
1

Hoi,
Ik heb hetzelfde. Ik wil heel graag paardrijden want ik ben dol op paarden, maar mijn mama vind het veel te gevaarlijk. :(
Sorry, ik kan je ook niet helpen.

20 mei 2012, 17:05, CupCake_
2

Hee,,
Zelf rijd k behoorlijk hoog paard. Vroeger toen ik 3 was, heb ik een keer 1 rondje op de kinderboerderij gereden en ik was helemaal gek van paarden. Inmiddels rijd ik landelijk en sleep ik prijs binnen:). Maar ik ben 5 jaar lang paardengek geweest, totdat ik nog een keer mocht rijden op de kinderboerderij(jaa, op mn 8ste ging ik daarvoor nog naar de kinderboerderij). k was toen helehelehelemaal fan van paarden. ik mocht ook niet op paardrijden, mn moeder vond het veel te gevaarlijk. Maar toen ik 10 werd, mocht ik 10 lessen doen, en toen kon mn moeder me niet meer stoppen! ik was dol op paardrijden, en sinds dien rijd ik, maar mn moeder vind het vaak gevaarlijk hoor!
Ik ben naar een ruitershop geweest, en heb een goede cap gekocht met hulp(van een ervare werknemer! let er op) en een bodyprotector. Dat is een soort zwemvest wat je aandoet, en als je dan vangt, vangt dat ding de klap redelijk op! Maar ik ben er in 3 jaar tijd nog NOOIT afgevallen, gewoon goed zelfvertrouwen heb je daarvoor nodig.

Dus: google of er een manege in de buurt is. Kijk wel of de manege meer dan 1 FNRS ster heeft, dan is het waarschijnlijk een goede manege met goeie lessen. Vraag een proefles aan en leen een cap van die manege(kan daar vaak) en vraag ook advies op e manege! Ga daarna na een ruitershop, maar het is behoorlijk duur! maar dan is het al een stuk veiliger!
Geloof me!
xxx

29 mei 2012, 19:05, meisje..
3

Ik rij al 3 jaar paard en ik ben er nooit afgevallen als jij bang bent...ja dan is je paard ook bang ben jij boos...is je paard ook boos!Je moet aardig zijn tegen en paard en er tegen praten helpt ook zo heb ik mijn angst overwonnen!;-) Helpt echt!
Kusjes...Julie
XxXx

10 jul 2012, 16:07, Violet
4

ik heb inmiddels 9 jaar rijervaring. De eerste jaren ben ik er niet veel afgevallen. Omdat ik toen op manege pony's reed. Heel mijn familie rijdt, dus daarna kreeg ik een eigen pony, het was ook nog eens een echte merrie, dus ik lag er elke week wel langs. Ik heb nog nooit iets gebroken of wat dan ook.
Inmiddels heb ik een eigen paard aantal jaar en nog nooit van afgevallen. Paardrijden is helemaal niet zo gevaarlijk als je denkt!

Zo kan je van elke sport wel een gevaarlijke sport maken! Bij dansen kan je je been ook breken dus. ze moet niet zo bang zijn!

Je moet gewoon tegen je moeder zeggen, dat je wel op zoek gaat naar een goede manege in de buurt, en die zullen je vast en zeker helpen met paarden om gaan en je moeder laten zien dat het mee valt!
Je moet wel altijd alert blijven met paarden in de buurt. Het zijn ook maar beesten dus kunnen onverwachten dingen doen, maar hebben een lief karakter.

Laat maar horen hoe het verder gaat!

Kus

11 jul 2012, 11:07, DeAnouk
5

meestal val je eraf als je zelf niet oplet. (ervaringen ^^ )

9 nov 2012, 18:11, JustaGirl
6

t is echt niet gevaarlijk, ik zit nu bijna 6jaar op paardrijden, ben 18x gevallen en heb nog maar 1x mn enkel gekneusd.
maar ff serieus, ik snap best dat je moeder geen pony vor je wilt kope, wat voor soort paard zou je in hemelsnaam wille??? als je een pony neemt waar je nog een tijdje mee vooruit kunt, kun je bijvoor beeld een Fjord, Haflinger of Haflo nemen(zoek maar op op internet). je moet voer hebben (bij ons op de manege ongeveer voor een Haflinger, Haflo of Fjord zo'n 1 tot 2 kilo aan hooi en biks. je moet minimaal 1x in de 2 dage zn stal verschonen, zorg voor een stal en een wei, die wei moet ongeveer 10 bij 15 meter zijn, hij/zij heeft ruimte nodig om te rennen, en die stal ongerveer 3 bij 3
xx

6 dec 2012, 21:12, GG
7

Kijk ik ben Naomi ik rij nu al 8 jaar paard en ben aan men 9de jaar begonnen in oktober in al die jaren ben ik nog maar zeven keer gevallen en nog nooit gestampt en je mag nooit een paard kopen voor je toch een aantal jaar rijd want als je nog nooit hebt gereden weet je niet hoe je ze moet verzorgen,beleren en op hun moet rijden je moet het gedaan hebben want door het gewoon te zien leer je het nietik heb zelf ooit een eigenpaard gehad en nu heb ik er ook één maar paarden zijn ook mijn leven en als je echt wil paardrijden moet je blijven zagen ik verzeker u als ge nie dom doet zal u niets over komen.xx veel geluk.

7 dec 2012, 20:12, horseslover
8

een paard kost veel meer xx weet uit ervaring
zoek een verzorg shety waar je bevoorbeeld met een karretje poetsen spelen lopen en michien rijden licht aan je graoten
xx deet ik ook toen ik mega super eprite nog niet ahd sorry daar voor
succes xjes

28 jan 2013, 19:01, faye
9

en somigen reacties kloppen nie
maar manege leer je niks moet je uit doen doen doen en nog eens doen leer ja pas van niet die slooomen manege paarden
zeg ik dit tog uit ervaring ik rij nu 9n jaar

28 jan 2013, 19:01, faye
10

als je iemand kent die paarden les geeft of een vriendinnetje zit er op kan je kijken met je moeder of het gevaarlijk is ik ben er zo op gekomen

18 aug 2013, 08:08, femke
11

Ik zal maar eens ECHT op je bericht reageren.
De andere gaan allemaal hun verhaal vertellen nou dat helpt jou nog niet!
Vraag anders aan je moeder of je een proefles mag doen op een manege.
Ik snap je moeder wel. Ieder penny meisje droomt ervan om een eigen pony te hebben. De kosten voor het paard te kopen gaat. Maar waar je moeder waarschijnlijk ook aan heeft gehad is onderhoud kosten, stalling kosten, eventuele dierenarts zoeken als die ziek is. Er komt meestal veel meer bij als je denkt. Je kunt best een gezond paard kopen, maar ieder paard kan zomaar ziek raken.

Heel veel succes!! Voor vragen kun je altijd bij me terecht!!

Xx

1 mrt 2014, 22:03, kelseycooksonx
12

Hoi,
ik tij self ook paarrd mwaar ben er in 2uur 4 keer afgevallen

5 apr 2014, 23:04, IZY!!!
13

Paardrijden gevaarlijk ?? Pfff....

7 apr 2014, 21:04, paardjhu
14

Ik zit nu 11 jaar op paardrijden en heb een eigen paard gehad. Daar ben ik ook heel vaak vanaf gevallen omdat ik hem moest inrijden. Dat is het, bij paardrijden hoort vallen en opstaan. En het kan best gevaarlijk zijn. Het ligt er aan van welke kant je het ziet; Elk paard kan op hol slaan en elk paard kan bokken en steigeren. Mensen die zeggen "ja maar dat doet ze normaal nooit" is onzin. Natuurlijk kan het zijn dat je paard dat weinig doet, maar elk paard heeft ook wel eens de kolder in z'n kop. Ik snap dus de reactie van je moeder wel. Maar als Paardrijden net zoals bij mij, jou grote passie is kan ze je niet tegenhouden

Ik ben nu zelf weer begonnen aan een paardje van 3 die ik inrij. en hoevaak ik er ook vanaf val, het paardenvirus raak je toch niet kwijt ;)

8 apr 2014, 15:04, Fruit
15

Jongens niet opscheppen over dat je er nog nooit ben afgevallen.
Pas als iemand 7 keer van een paard of pony is afgevallen is een echte ruiter zegt men.
Het is miss een rare reactie, geen haat gewoon niet doen, het is echt niet stoer ofzo...
Nogmaals niet gemeen bedoeld dus geen haat op deze reactie plzz

18 sep 2015, 20:09, Paardenfan
16

Goede paarden kosten wel €1000.. En je moet ook een stal hebben en voer, en dierenartskosten,.. Ik zit ook op paardrijden.. En ja, het is gevaarlijk. Maar ik blijf het toch doen.. Er gebeuren toch ook zo veel auto ongelukken, en toch stap je nog in een auto, alles is met gevaar... Maar soms moet je je niks aantrekken van het gevaar en er gewoon voor gaan!

11 nov 2015, 16:11, Xxadviesvanmij

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.